Beantwoord

WiFi tuner/snelheid

• 5 oktober 2018
  • 9 reacties
  • 202 keer bekeken

• Deelnemer
  • 5 reacties
Via jullie WiFi tuner is de snelheid te laag dan waarvoor ik betaal en via de WiFi tuner test wordt mij aangeraden om via KPN voor €40 een extra kastje aan te schaffen. Dat vind ik behoorlijk vreemd dat ik moet betalen voor een product die niet optimaal is.
icon

Beste antwoord door Marina_ 9 oktober 2018, 12:14

Hoi NMB, wat jammer dat je het niet eens bent met het resultaat van de WiFi tuner. Ik heb nog een aantal tips waarmee je het WiFi signaal kan versterken. Misschien is het goed om jouw WiFI Kanaal aan te passen. Heb je toevallig een Android apparaat in huis? Dan kan je de WiFi Analyzer app installeren om te kijken welk kanaal het meest rustige en dus het meest optimale is. De WiFi Analyzer app is daarnaast ook beschikbaar voor Windows 10 (PC, Mobiel, Hololens en Hub). Via deze link kun je jouw WiFi kanaal aanpassen. .

Ik heb nog een aantal tips voor je om het probleem aan te pakken: 1. Om de snelheid van de WiFi-verbinding te verbeteren, kan je gebruik maken van de daarvoor beschikbare Servicetool. 2. Als je een trage en/of wegvallende verbinding ervaart, kan je gebruik maken van de Servicetool ‘Problemen met WiFi oplossen van wijkcentrale tot modem’.

Als je deze tips hebt doorlopen ben ik benieuwd wat de snelheid van jouw verbinding is via de WiFi in de betreffende ruimte.

Zou je ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi NMB, wat jammer dat je het niet eens bent met het resultaat van de WiFi tuner. Ik heb nog een aantal tips waarmee je het WiFi signaal kan versterken. Misschien is het goed om jouw WiFI Kanaal aan te passen. Heb je toevallig een Android apparaat in huis? Dan kan je de WiFi Analyzer app installeren om te kijken welk kanaal het meest rustige en dus het meest optimale is. De WiFi Analyzer app is daarnaast ook beschikbaar voor Windows 10 (PC, Mobiel, Hololens en Hub). Via deze link kun je jouw WiFi kanaal aanpassen. .

Ik heb nog een aantal tips voor je om het probleem aan te pakken: 1. Om de snelheid van de WiFi-verbinding te verbeteren, kan je gebruik maken van de daarvoor beschikbare Servicetool. 2. Als je een trage en/of wegvallende verbinding ervaart, kan je gebruik maken van de Servicetool ‘Problemen met WiFi oplossen van wijkcentrale tot modem’.

Als je deze tips hebt doorlopen ben ik benieuwd wat de snelheid van jouw verbinding is via de WiFi in de betreffende ruimte.

Zou je ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Hoi Marina,

Ik ben het wel eens met de WiFi tuner en dat betekend dus dat mijn snelheid te laag is dan waarvoor ik betaal en ik heb al diverse malen de tool gebruikt.Tevens heb ik al al mijn gegevens in mijn profiel gezet.

Met vriendelijke groet,

Marco
Reputatie 7
snelheid te laag dan waarvoor ik betaal
De snelheid bij kpn is afhankelijk van het netwerk in jouw straat. Dat hoeft niet de tot snelheid te zijn van het abonnement.
Klik hier om te zien wat je DSL kán leveren.
Ik heb glasvezel, is het dan ook nog afhankelijk van het netwerk?
Reputatie 7
Als je nog op een 100 Mb kaart zit enigszins.

De abonnementen zijn resp. 50 danwel 100 Mb/s. Het internet only is 50 Mb/s zonder aanvulling. Via wifi haal je ongeveer 90 % v.d. snelheid.
Heb je 200 dan zal je dat via wifi 2.4 niet (helemaal) halen. Hoe verder je van het modem bent hoe lager de snelheid.

Je zegt dat het "te laag" is helaas zonder de getalletjes te noemen. Je abonnement; evt. versnelling. Glasvezel weten we inmiddels.
Hoi Peter, bedankt voor de hulp. Mijn abo is 100 mb en via diverse metingen is het gemiddeld 70 mb download.
Reputatie 7
Heb je dit via wifi of bedraad gemeten? Speedtest
70 met een 100 abo op glasvezel valt me een beetje tegen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi NMB, ik heb je verbinding nog eens doorgemeten, maar ik zie dat de 100 mbit/s wel binnen komt. Klopt het dat je de speedtest via de WiFi hebt gedaan? Dan zou ik je eens willen vragen om de speedtest nog eens te doen via een bekabelde verbinding.
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen bericht meer van je gehad NMB. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!

Reageer