Beantwoord

WiFi tuner werkt niet

  • 20 August 2019
  • 3 reacties
  • 321 keer bekeken

Sinds een week heb ik de Experia box, V10. Aangezien de wifi niet goed is in bepaalde delen van mijn huis, wil ik met de KPN wifi tuner een meeting verrichten. Ondanks dat ik verbonden ben met de Experia box komt de wifi tuner telkens met de melding "Geen verbinding met je wifi".
Alles is al herstart, ik kan internetten via wifi, maar de melding blijft terugkomen. Iemand een tip?
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 23 August 2019, 17:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Hallo @JBrink, welkom op het forum. Dat de WiFi tuner die melding geeft is gek, zeker als je wel verbonden bent met het WiFi netwerk. Dat is wel echt het netwerk van jouw Experia Box en niet van een ander toegangspunt? Het gebeurt wel eens dat er een ander apparaat ook een WiFi netwerk uitzend waardoor de Experia Box zelf niet gevonden wordt. Als dat wel goed zit, kan je ook een andere browser of een andere computer proberen, om te kijken wat die aangeven. Loopt de tuner daarmee wel weer door?
Hallo Jasper,

Zoals bekend gaat Telfort (Mijn huidige provider) op in KPN. Omdat ik recentelijk de Experia box heb gekregen was ik in de veronderstelling al bij KPN ondergebracht te zijn. Dat is echter (nog) niet het geval. Ik heb inmiddels contact gehad met Telfort en zij vertelden mij dat zij de tuner niet ondersteunen en dat dit een separate KPN dienst is. Dit verbaast mij wel een beetje, uiteindelijk is het netwerk nu van KPN.

Om toch je vragen te beantwoorden: Ik ben verbonden met de Exerperia box, ik zie mijn ip en mac address ook op de box zelf. Ik heb het geprobeerd met een iPad, Windows laptop en Macbook, maar helaas.
Ik kan dus wel internetten, maar de tuner geeft toch die genoemde melding.

Kan dit dan komen omdat ik formeel nog bij Telfort ben?
Reputatie 7
Hoi @JBrink, dat verklaart het een en ander inderdaad. Telfort is inmiddels al bijna 15 jaar onderdeel van KPN, sinds 2005. Dat je het KPN netwerk gebruikt is niet nieuw dus 🙂 Wat nu speelt is de samenvoeging van beide merken en we gaan samen verder onder de naam KPN. Totdat die samenvoeging is afgerond zijn het nog 2 gescheiden providers, daardoor zijn de klantgegevens ook niet gekoppeld. De WiFi tuner zoekt in de KPN systemen waar Telfort klanten niet in staan. Daardoor krijg jij inderdaad die melding.
Telfort heeft een eigen WiFi Check op de site staan, je kunt die stappen doen om te kijken of de verbinding daarmee beter wordt. Als het daarmee niet beter wordt kan je de vraag het beste stellen op Telfort's eigen forum, daar kunnen ze alles van jouw abonnement er ook bij pakken als dat nodig is.