Vraag

Wifi uit/aanzetten met knopje op Experia V10

  • 25 October 2016
  • 11 reacties
  • 24802 keer bekeken

Vandaag eindelijk tijd gevonden Experiabox 10 op te halen en aan te sluiten (V8 gaf steeds F12 code op TVbox) Prima verlopen, vlot, alles weer aan.
Maar;,,..
ik probeer de wifi uit te zetten met het knopje op de zij/bovenkant van de V10 box.
Gebeurt niks, Wifi blijft aan.
Net eindeloos zitten zoeken in hulp/handleiding/etc. Geen antwoord anders dan dat ik dat via inloggen (dus bekabeld, als Wifi eenmaal uitstaat,,,,) moet doen.
WAAR ZIT DAT KNOPJE ERVOOR DAN????
En Macbooks hebben standaard geen LAN aansluiting,,...
Moet ik dan echt via dat ECO gedoe een schema instellen?? Ik wil gewoon m'n WiFi uit kunnen zetten als ik het niet nodig heb, er is al genoeg straling. (spaar je de moeite, ik heb geen zin in discussie waarom )
Tips????

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Misschien dat je het in dit topic kunt vinden.
https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379

Waarom een tablet zonder LAN als je eigenlijk geen wifi wilt gebruiken?

Radiostraling is volkomen onschadelijk. Uitzetten van dat beetje wifi van je eigen modem zet geen zoden aan de dijk.
In je huis zit:
  • In de natuur aanwezige radiostraling (v.u. de ruimte bijvoorbeeld)
  • Diverse GSM, 3G en 4G netwerken.
  • Radio en TV (FM, AM, DVB-T, DAB+),
  • P2000 en C2000 (v brandweer, politie, ambulance)
  • Ingeschakelde LED verlichting (geeft ook radiostraling)
  • Wifi van de buren/omgeving
  • Ook je TV en div. apparatuur geeft minimale radiostraling.
Schadelijke straling is gammastraling.
Dit komt o.a. uit de ruimte (daarom is de beschermende ozonlaag zo belangrijk, die houdt dit tegen. Maar steeds minder helaas)
Ook kernenergie geeft dit soort straling. Maar kerncentrales zijn daarom gigantisch afgeschermd.
Reputatie 7
Badge +30
Die knop activeert eco modus. Maar je kan in die webinterface ook nog wel het e.e.a. instellen qua Eco modus
Peter - ik schreef al: " er is al genoeg straling. (spaar je de moeite, ik heb geen zin in discussie waarom ) "
en een Macbook is geen tablet. Dat topic was al gevonden, maar vertelt niets over de 3 knopjes ..

Robin: het Eco knopje zet de Eco stand juist UIT, dus de WiFi weer aan, als die via een ingesteld ECO schema uit was. Naast het ECO knopje zit een knopje voor Wifi Uit/Aan zetten en daarnaast een knopje voor WPS ?Whatever that is?

Peter - kennelijk is er meer vraag naar uitzetten WiFi signaal als je het niet nodig hebt, anders had de fabrikant dit niet ingebouwd....)

Maar iemand anders wist het juiste antwoord: Lang genoeg Wifi knopje indrukken zet het Wifi signaal UIT. Kort weer indrukken zet het weer aan.
En: Voor diegenen die nog twijfelen aan de effecten van met name 2,4Ghz Wifi straling:
http://www.istanbul.edu.tr/6internatwshopbioeffemf/cd/pdf/poster/WI-FI%20ELECTROMAGNETIC%20FIELDS%20EXERT%20GENDER.pdf
of
http://www.icems.eu/papers.htm?f=/c/a/2009/12/15/MNHJ1B49KH.DTL
of
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22465825
of
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22489926
en zo kan ik nog even doorgaan.
Reputatie 7
Badge +24
Ik ben blij dat het duidelijk is @BoskabouterPaulus. Laten we het on topic houden bij de vraag over WiFi 🙂.

Bedankt Peter en Robin!
Sorry, ik zie het al. Had effe eerder moeten googlen. Het is een laptop. Maar ja, ik heb dan ook niks met een merk dat zijn producten voor hongerloontjes in 4de wereldlanden laat assembleren.

Radiofrequenties zijn niet schadelijk. Wat dat betreft "er is al genoeg straling" klopt dus niet. Als je niet weet waar je het over hebt kun je er ook niet over oordelen. En DAT roept DUS discussie op.
Maar bij deze heb ik het nogmaals, in het kort, duidelijk gemaakt. Aangezien je het verschil tussen radiofrequenties enerzijds en gamma/alfa/bèta-straling (wel schadelijk) anderzijds niet weet/snapt ga ik er verder niet op in. Een "discussie" heeft dan inderdaad geen zin.
TV gaat dan dus ook uit? Bij ons in ieder geval.

Groet, Makkie70
Reputatie 7
Badge +30
Nee, tenzij je via WiFi TV kijkt.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @Makkie70, welkom! Als je alleen WiFi uitzet op het modem zou tv echt niet weg moeten kunnen vallen. Wat krijg je dan precies in beeld? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op het modem?
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!

“Antennes, hoogspanningslijnen, mobiele telefoons en elektrische apparaten zorgen voor elektromagnetische velden. Sterke elektromagnetische velden kunnen lichamelijke klachten veroorzaken. Daarom is het belangrijk om zorgvuldig om te gaan met bronnen van sterke elektromagnetische velden”. Bron: Kliksafe.nl

De sterkte van wifi wordt als “laag” beschouwd - dwz onschadelijk voor mensen - als resultaat van een proef waarbij de opwarming van een zak zout water (het menselijk lichaam voorstellend) werd gemeten bij blootstelling aan straling. Het gaat echter niet enkel over opwarming, dat is een afleidings-manoevre om werkelijke oorzaken van klachten niet te onderzoeken. Ik ken legio mensen die geen last van opwarming hebben (hun hersentjes gaan niet koken) maar wel ziek worden van electromagnetische straling. Zelfs van de electro-motor in het verstelbare bedden spiraal waar zij op sliepen. Recentelijk zijn er 3000 Grote Sterns, een meeuw-achtige dood gevonden, uit de lucht gevallen op Texel. nadat daar antennes waren geplaatst. Zij leefden in een kolonie van 7000 op De Petten die nu compleet is verdwenen.

Ik denk dat sommige betweters zich liever laten voorliegen door “wetenschappers en experts” om anderen te kunnen beleren en bij hun pas het muntje valt wanneer ze zelf klachten gaan ervaren.

Bedankt voor de mededeling @Bobbeltje