Beantwoord

Wifi uitschakelen gelukt?

  • 6 October 2019
  • 6 reacties
  • 4299 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heb een nieuw modem gekregen, de experiabox 10a. Nu wilde ik de wifi uitzetten en vraag mij af of ik het goed gedaan heb. Heb het schuifje SSID verschoven in het menu van de box maar het lampje van de wifi blijft branden. Zie mijn modem niet meer als mijn laptop naar wifisignalen zoekt. Omdat het lampje aan de zijkant nog steeds brandt vraag ik mij af of de wifi nu echt uit staat.
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Noordzee 6 October 2019, 14:01

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Het uitschakelen van WiFi kan, hiervoor moet je twee stappen ondernemen. Je dient in te loggen op de Experia Box, wat handmatig kan. Nadat je dat gedaan hebt, ga je naar het kopje 'WLAN' aan de rechterkant. Je ziet dan SSID Enable, die zet je op OFF (netwerk is dan niet meer zichtbaar). Om het in het geheel uit te schakelen klik je daarna, achter WLAN Radio, op ON achter 2,4GHz en 5GHz. Je krijgt dan een nieuw scherm, en bij beide zet je de bovenste dan op NO (Enable Radio).

De Experia Box heeft aan de zijkant één knop met een lampje. Met deze knop kun je de volgende functies in- en uitschakelen:
[img]https://cms-images.s3.amazonaws.com/images/9mqrrqkXF-JOGtYNQ1L3tXRR.png[/img]

Uit: WiFi staat uit.
Brand rood: WiFi staat aan in onveilige modus.
Brand blauw: WiFi staat aan, je thuisnetwerk is opgezet met een WPA beveiligde verbinding.
Knippert blauw: Gegevensoverdracht binnen je thuisnetwerk.
Brand blauw en knippert rood: WPS is actief, je kunt nu de Experia Box koppelen aan je laptop, tablet of smartphone.
Vriendelijk bedankt! Dacht al dat ik er nog niet helemaal was.
Kan je met dat knopje aan de zijkant de wifi ook weer inschakelen? Of kan dat alleen door de wifi instellingen te resetten in het menu van het modem?
Reputatie 7
Badge +28
Ben ik niet helemaal zeker van.

Dat knopje moet uiteraard weer aan. Je kunt dan kijken welke kleur het lampje gaat krijgen. Maar ik vermoed dat je de Wifi helemaal herstelt door een reset via het menu.
Het lampje is nu in elk geval helemaal uit. Dat is gelukt. Jammer dat het niet in de beknopte handleiding staat die erbij zat. Aangezien je toch snel zal willen weten hoe je de wifi in en uit kan schakelen als je een nieuw modem ontvangen hebt.
Nogmaals bedankt Noorzee.
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan. 👍🏽
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat het al is opgehelderd! 🙂 Voor de volledigheid hier een stukje uit de KPNcyclopedie: KPN Experia Box
De v10a heeft één knop voor het aan/uitzetten van de wifi en de WPS functie:
- 10 seconden ingedrukt houden, dan loslaten : Wifi gaat uit.
- Weer 10 seconden ingedrukt houden, dan loslaten : Wifi gaat weer aan.
- 2 seconden ingedrukt houden, dan loslaten : WPS gaat aan (ca. 2 minuten)

Reageer