Beantwoord

wifi uitval op extra experia wifi boxen

  • 16 May 2019
  • 21 reacties
  • 331 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb sindskort 2 extra wifi versterkers in huis: experia wifi. dank kpn. een op zolder en een naast de v8 router. Nu krijg is zeker op zolder de wifi stukken beter maar het wifi signaal valt soms voor korte tijd weg. Even opnieuw verbinden en het is er weer maar hoe kan het dat het voor korte tijd onderbroken wordt en wat kan ik er aan doen?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 13 June 2019, 13:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hoi @manum . Welkom op het forum.
Allereerst goed om te lezen dat je meerdere van die wifi versterkers in je huis hebt staan. In combinatie met een v8 zullen die kastjes het hele wifi signaal overnemen en (hopelijk) gelijkmatig over jouw verdiepingen verspreiden. In de praktijk werkt dit bij heel veel van onze klanten érg goed en laten we kijken of het bij jou ook zonder onderbrekingen kan. Wat gebeurt er precies als het wifi wegvalt? Valt dan letterlijk de verbinding weg op je apparaat? Misschien nog wel een belangrijker vraag: áls het gebeurt, gebeurt het dan op meerdere apparaten tegelijk? Alle info is welkom.
De voorlopige eerste troubleshoot die je kunt doen is allen apparaten uitzetten en dan stap voor stap opnieuw aan. Te beginnen bij de experia box. Even wachten tot alle lampjes branden en daarna de versterkers.
Reputatie 1
ik heb zelf nog niet gemerkt maar ik heb ook altijd mijn data erbij aan staan op de gsm. Vooral mijn dochter en mijn vrouw hebben het gemerkt. Mijn dochter zegt ze dan even weer moet inloggen en dan kan ze weer verder.
kan ik dat niet ergens als log zien of een programmatje dat een log bijhoudt in 24 uur?
Hallo @manum , de Expedia WiFi's hebben logbestanden.
Reputatie 1
dank Jan-D. kan ik die inzien via de router? of anders?
Hallo @manum , je kunt inloggen op de Experia WiFi met 192.168.2.150 ga dan naar de tab systeem bovenaan en ga dan naar de tab systeemlogbestand links.
Hoi @manum . Is de storing nog steeds aan de gang?
Reputatie 1
Hoi @manum . Is de storing nog steeds aan de gang?
Ben er nog niet aan toe gekomen om naar het log te kijken zoals Jan-D beschreef. Maar het is nog steeds aan de gang. Ik zie in mijn gsm scherm soms dat ie verbind met het huisnetwerk terwijl ik zit te appen, twitter ofzo. Dus blijkbaar is ie er even af geweest maar ik merk dat niet omdat ik mijn data altijd aan heb staan en dan gaat ie automatisch over op mijn data abo.
Reputatie 1
Hallo @manum , je kunt inloggen op de Experia WiFi met 192.168.2.150 ga dan naar de tab systeem bovenaan en ga dan naar de tab systeemlogbestand links.

Hallo Manum, ik wilde vanavond eens in de experia wifi duiken maar wat voor gebruikersnaam vul ik daar in?
en ik heb in de huiskamer én op zolder een experia wifi dus 2 x een log bestandje.
Is het nog gelukt om alle apparaten even te herstarten? Dat neemt misschien ook al het issue weg.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende weet. Mocht er toch nog iets zijn, weet je mij te vinden. 🙂
Reputatie 1
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende weet. Mocht er toch nog iets zijn, weet je mij te vinden. :-)
ik was een paar dagen weg vandaar. en ik heb nog geen antwoord op mijn vraag over het inloggen. het wachtwoord staat op de experia wifi maar wat is de gebruikersnaam die ik moet invullen?
Reputatie 7
Badge +9
Je gebruikersnaam is admin
Geen probleem, @manum . Je kunt inderdaad inloggen met admin als gebruikersnaam. Mocht ik aan de hand van je bevindingen iets kunnen betekenen, laat het weten!
Reputatie 1
inloggen lukt niet. ongeldig wachtwoord.
ik heb een foto gemaakt van de sticker en uitvergroot op de telefoon zodat het zelfs zonder bril te lezen is 🙂 ik heb admin en Admin geprobeerd maar ik kom er niet in. Ik heb bedraad en draadloos geprobeerd. Wat kan ik nog doen?
Dat is merkwaardig! Ik heb net even in de simulatie van de wifi versterker doorlopen en ik zie dat je het wachtwoord kunt aanpassen. Kan het zijn dat dit is gewijzigd? Mijn advies is om het apparaat een reset (er zit een reset knopje op, zou je die minimaal 10 seconden willen indrukken?) te geven en dan nogmaals met admin en het wachtwoord achterop te proberen. Ik hoop dat het dan wel werkt!
Heb je ook de andere wifi versterker geprobeerd? Kun je daar wel in?
Reputatie 1
Ja, die andere lukt wel om in te komen. En nu? log bestanden gevonden en daarin komt vaak deze regel veel achter elkaar voor:
[06:06:2019:12:28:42]:[err]:[mDNSResponder ERROR: getOptRdata - unknown opt 4]
waarin dan de tijdaanduiding een andere is.
Hoi @manum . Ik durf je niet te zeggen wat dit betekent. Hebben je vrouw en kids nog wel issues met hun wifi? Anders stel ik voor dat we mijn stappenplan in gaan.
Het meest praktisch is dat ik je even bel. Liefst als je tijd hebt en thuis bent. Ik werk zelf vaak overdag. Laat maar weten of je dit op prijs stelt.
Reputatie 1
sorry voor de late reactie maar kom er niet aan toe. Evenwel tussendoor wat gegoogeld en het lijkt dat de melding te maken heeft met een programmatje van apple?
we hebben een iphone in huis de rest is windows en android.
Ik wil je niet opjagen. Bekijk het allemaal even in je eigen tijd en in alle rust. Als je er niet uitkomt lijkt het me nuttig om even met elkaar te bellen. Dit is uiteraard geen verplichting. Laat maar weten als je dat graag wilt.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht er toch nog iets zijn, weet je mij te vinden! 😉
Reputatie 1
ja sorry,
de hindernis is te klein om bovenaan de todo list te staan.
Maar ik ga eens beginnen als er een gaatje overblijft om ook van de andere experia wifi naar de log bestanden te kijken. of ik daar iets raars inzie. dan vraag ik mijn dochter om met haar iphone filmstreamkijkend van beneden naar boven te lopen. en ik met een andere stream daarachter aan. en daarna weer naar de logfiles van beiden te kijken.
Misschien daartussen beiden resetten.
ik meld me weer als ik hulp nodig heb.