Beantwoord

WiFi uitzetten op Experiabox V12 voor accespoints

  • 5 November 2020
  • 13 reacties
  • 14236 keer bekeken

Heb om in mijn hele huis goede WiFi te hebben 3 accesspoints achter de Experia V12 gehangen. V12 modem en accesspoints met 802.11k en 802.11v en allemaal zelfde SSID om naadloos te kunnen roamen. Het lijkt alsof het V12 modem niet het AP de WiFi laat overnemen terwijl dat signaal veel sterker is tenzij ik even WiFi aan en uit zet. Is er een mogelijkheid om de WiFi van het V12 modem uit te zetten zodat ik alleen die via mijn APs gebruik?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 11 November 2020, 16:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Eef_Ln, welkom op het forum!
Je kunt met de schakelaar aan de zijkant van je Box 12 je WiFi uitzetten!

 

 

Reputatie 7
Badge +21

De KPN Box 12 werkt nog niet goed samen met Experia WiFi en SuperWiFi. Daarom blijven devices soms “plakken” aan de Box terwijl er een sterker signaal is van een accesspoint. Pas na een update zal de Box als mesh node echt samenwerken.

Die update is er nog niet, maar in dit topic (klik hier) zegt KPN moderator @Erik_ 

Na de update volgend jaar zal de Box 12 de mesh ondersteunen

Ook ik heb de WiFi van de Box 12 uitgezet in afwachting hiervan. De twee Super WiFi’s verzorgen nu de wifi in mijn huis. Werkt bij mij prima, maar ik voeg daar graag de Box 12 als mesh-node aan toe.

Naar aanleiding  hier van heb ik het zelfde gedaan  Wi-Fi  op V12 uitgezet en de 2 Versterkers wifi laten verzorgen  D 80,5 mbps  up 90.2 dus niets te klagen ik wacht ook graane de update af hoopt dat die snel komt

Als ik de WiFi knop indruk start de WiFi gewoon weer op. Hoe krijg ik de WiFi van de experiabox wel uit?

Reputatie 7
Badge +11

Als ik de WiFi knop indruk start de WiFi gewoon weer op. Hoe krijg ik de WiFi van de experiabox wel uit?

Over welk model router praten we hier? Bij een Box12 moet je deze zo'n 10 seconden ingedrukt houden, bij andere modellen zeker 5 seconden.

Ok gaat om de 12 en het is gelukt. Dank je

Reputatie 2

Ik ervaar trage wifi van het modem zelf (V12), experia wifi op zolder en het super wifi punt op de eerste verdieping (beide bekabeld aangesloten), geven normale snelheden. Alleen in de woonkamer is het traag 12 Mb up en down. 

Op advies van KPN wifi op het modem uitgezet, echter gaat dan ook het wifi op de experia en de superwifi uit, alleen het gastennetwerk blijft in de lucht.  

Doe ik iets verkeerd, of begrijp ik de hierboven geboden oplossing niet?

 

Wat ik graag zou willen is dat de bekabelde experia wifi en de superwifi wel het wifinetwerk blijven broadcasten en het modem niet.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u op alle apparaten traag WiFi beneden? WiFi uitzetten op alleen de KPN Box kan helaas (nog) niet. 

U kunt misschien wel WiFi 6 uitzetten op de KPN Box. Misschien help dat. Heeft u dat al geprobeerd? 

Reputatie 2

Heeft u op alle apparaten traag WiFi beneden? WiFi uitzetten op alleen de KPN Box kan helaas (nog) niet. 

U kunt misschien wel WiFi 6 uitzetten op de KPN Box. Misschien help dat. Heeft u dat al geprobeerd? 

Het antwoord is ja (beneden alles traag), hoe zet je wifi 6 uit?

Heeft u op alle apparaten traag WiFi beneden? WiFi uitzetten op alleen de KPN Box kan helaas (nog) niet. 

U kunt misschien wel WiFi 6 uitzetten op de KPN Box. Misschien help dat. Heeft u dat al geprobeerd? 

Het antwoord is ja (beneden alles traag), hoe zet je wifi 6 uit?

Even inloggen in het modem, bij de 5.0=band kiezen voor AC en bij de 2,4-band kiezen voor N en dan opslaan/apply.

Reputatie 7
Badge +24

beneden alles traag

Staat de KPN Box ergens weggestopt tussen heel veel eletriciteitsdraden ofzo? Of strakt naast een basisstation van een draadloze DECT telefoon? Want ... in principe moet dat ding gewoon goed WiFi geven.

Sterker nog: men klaag wel eens dan men boven slecht WiFi heeft omdat mobiele apparaten verbonden blijven met de KPN Box terwijl ze boven naast een versterker staan. Bij u is het net andersom lijkt het 😄

Reputatie 2

Heeft u op alle apparaten traag WiFi beneden? WiFi uitzetten op alleen de KPN Box kan helaas (nog) niet. 

U kunt misschien wel WiFi 6 uitzetten op de KPN Box. Misschien help dat. Heeft u dat al geprobeerd? 

Het antwoord is ja (beneden alles traag), hoe zet je wifi 6 uit?

Even inloggen in het modem, bij de 5.0=band kiezen voor AC en bij de 2,4-band kiezen voor N en dan opslaan/apply.

Dank

Reputatie 2

beneden alles traag

Staat de KPN Box ergens weggestopt tussen heel veel eletriciteitsdraden ofzo? Of strakt naast een basisstation van een draadloze DECT telefoon? Want ... in principe moet dat ding gewoon goed WiFi geven.

Sterker nog: men klaag wel eens dan men boven slecht WiFi heeft omdat mobiele apparaten verbonden blijven met de KPN Box terwijl ze boven naast een versterker staan. Bij u is het net andersom lijkt het 😄

Nee, zoals bij zovelen in de meterkast, ging lange tijd goed totdat de snelheid weg zakte. 

Beneden:

 

Boven:

 

Nu (beneden) na handmatig op het modem wifi uitzetten en weer aanzetten:

 

 

Oftewel, voor nu lijkt alles weer oké.