Beantwoord

WiFi uitzetten op Experia Box V9 voor betere verbinding

  • 13 November 2019
  • 5 reacties
  • 911 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Goedemorgen,

 

Ik heb sinds korte een router Linksys EA6900 achter mijn experiabox V9 aangesloten,omdat ik een betere en stabieler verbinding wil in het hele huis.

Nu heb ik ook meerdere apparaten aangesloten op deze box en ben ik bezig om er een netwerk van te maken.

Nu is mijn vraag hoe kan ik (eenvoudig) het wifi-signaal van experiabox uitzetten, en wanneer noodzakelijk het ook weer aanzetten?

En wordt mijn snelheid en signaal van mijn router dan nog sneller/beter wanneer ik alle op een apparaat (router) laat werken?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 November 2019, 09:55

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo @MEK , de WiFi kun je uitschakelen door in te loggen in het modem.

Je snelheid zal nooit hoger worden dan je afgesproken abo-snelheid.

De hoogste WiFi snelheid kun je behalen via de 5Ghz-band met de volle kanaalbreedte (80),

maar heeft het kortste bereik.

De 2,4-band op een vast kanaal 1, 6 of 11 en een kanaalbreedte van 20 heeft het verste bereik maar is minder snel.

Als je een abo-snelheid hebt van 100 Mbit/s of meer is het verstandig dat je interne netwerk een Gigabit-netwerk is.

Succes

 

@Jan-D , bedankt voor je reactie!

 

Wanneer ik de wifi uitzet van mijn Experia box en alles over zet op het signaal van de router zal dit toch verder geen problemen moeten opleveren !?

 

 

@Jan-D , bedankt voor je reactie!

 

Wanneer ik de wifi uitzet van mijn Experia box en alles over zet op het signaal van de router zal dit toch verder geen problemen moeten opleveren !?

 

 


Hallo @MEK , moet gewoon kunnen.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @MEK, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Heel veel informatie over het maken van je eigen netwerk, of vervangen van je Experia Box, vind je in dit topic terug!

Wil je de WiFi uitschakelen, dan kan je inloggen op de Experia Box via de stappen op deze website! Je dient dit wel te herhalen op het moment dat je Experia Box uitvalt (bijvoorbeeld bij stroomuitval) of bij het resetten van de Experia Box.

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag (of kan je ze stellen in het topic over het eigen netwerk aanmaken).

 

Reputatie 7
Badge +21

@MEK, ik heb geen reactie meer gezien dus ik ga er vanuit dat je jouw antwoord hebt gevonden. Zo niet, dan weet je ons te vinden!:slight_smile:

Reageer