Beantwoord

Wifi V10 niet dekkend voor het hele huis

  • 25 February 2019
  • 11 reacties
  • 354 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Ik las via diverse topics en de KPN-website, dat KPN een dekkende WIFI voor het hele huis garandeert en eventueel gratis Experia Wifi kan leveren.

Ik heb de Wifi Tuner inmiddels al meerdere malen gebruikt en meerdere overleg gehad met de klantenservice van KPN, omdat de Wifi Tuner niet helemaal werkt op mijn laptop en Android GSM.

Het is duidelijk, dat ik op 2 van mijn 3 verdiepingen een trage Wifi-verbinding heb, door een zwak signaal.
Ik krijg geen optie te zien om 2 gratis Experia Wifi aan te vragen en de "Chat met een medewerker" doet niets bij mij en geeft de melding "unsafe: //Chat".


De klantenservice heeft mijn modem (V10) al terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar het signaal verbeterde niet op de uiterste plekken in mijn huis.
Als advies kreeg ik om de Wifi Tuner te blijven gebruiken totdat ik wel de mogelijkheid krijg om 2 gratis Wifi Experia aan te vragen. Helaas gaat dit niet lukken via mijn opties door bovenstaande foutmeldingen.

De Experia Wifi aansluiten zal geen probleem zijn, omdat er al een bedraad netwerk door het huis ligt.
Nu alleen nog voldoende Wifi-dekking. Een monteur hoeft niet langs te komen, omdat de modem al op de meest gunstige plek in huis geplaatst is voor de netwerkkabels.

Kan een moderator hier mij wel verder helpen?
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 26 February 2019, 13:42

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @rjvaneyk. Wat vervelend dat je een slechte WiFi-verbinding hebt op de 2e en 3e verdieping. Zou je op een mobiel apparaat een speedtest kunnen uitvoeren op de 2e en/of 3e verdieping, een screenshot kunnen maken en in dit topic willen plaatsen? Ik zal dan voor je uitzoeken of het mogelijk is om een extra Experia WiFi toe te sturen.
Reputatie 2
Badge +1
Deze screenshot had ik al vanaf de benedenverdieping gemaakt.

Vanmiddag of vanavond zal ik de andere maken

Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het doormeten van je verbinding. 2 Mbit/s is inderdaad erg laag. Ik heb zojuist een nieuwe Experia WiFi toegestuurd. Na woensdag 27 februari kan je het pakketje ophalen bij het dichtstbijzijnde servicepunt (Emte Supermarkt). Zodra het pakketje beschikbaar is op het Servicepunt ontvang je een sms. Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.
Reputatie 2
Badge +1
Dank voor de snelle hulp.
Reputatie 7
Badge +21
Graag gedaan @rjvaneyk.🙂
Reputatie 2
Badge +1
Hoi @Vikash,

Het is niet helemaal verlopen zoals gepland.

Ik heb vandaag 1 Experia Wifi binnen gekregen, waarmee het WIFI-probleem alleen verplaatst is.
De Experia Wifi schakelt de Wifi van de V10 modem uit, zoals in de handleiding staat.

In de handleiding van de Experia Wifi staat, dat bij een V10 modem minimaal 2 Experia Wifi's aangesloten moeten worden, vanwege het uitschakelen van de Wifi op de V10. Hierom wordt er 1 Experia Wifi direct bij de modem aangesloten, die ik nu niet heb.

Hierdoor heb ik nu wel op de beneden verdieping vol Wifi bereik.
Op de 1ste verdieping heb ik nu een zwak signaal en op de 2de verdieping geen Wifi-signaal meer.

Kan ik hierom nog 1 of 2 Experia Wifi erbij krijgen?

Reputatie 7
Badge +21
Ik was in de veronderstelling dat je al een WiFi versterker in huis had. Uit jouw verhaal begrijp ik dat dit niet het geval is. Jij hebt inderdaad 2 Experia WiFi's nodig. Ik heb daarom zojuist nog één toegestuurd. Deze Experia WiFi wordt afgeleverd op hetzelfde Servicepunt. Zodra het pakketje kan ophalen ontvang je een sms.
Reputatie 2
Badge +1
Dank je nogmaals voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +21
Graag gedaan, we helpen graag!☺️
Reputatie 2
Badge +1
De Experia Wifi is binnen gekomen.

De Wifi draait nu als een zonnetje in het hele huis.
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed om te lezen dat je de Experia WiFi hebt ontvangen en dat er nu een goede WiFi verbinding is in huis.

Reageer