Beantwoord

Wifi valt dagelijks op verschillende willekeurige apparaten steeds weg, nu dagelijks een reset van de experiabox V10A nodig

  • 10 May 2021
  • 14 reacties
  • 153 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag, het volgende en wellicht heeft iemand een tip of oplossing, de laatste paar dagen moeten we dagelijks de Experiabox V10A resetten om voor alle apparaten in het huis (TV/smartphones/IPAD/PS4/laptops) wifi te hebben, na een reset/herstart gaat het een tijdje goed maar dan valt er altijd willekeurig 1 apparaat uit zonder wifi, dan de TV, ander moment de PS4, enzovoort, via het apparaat is er geen mogelijkheid meer om wifi te krijgen/herstellen bijvoorbeeld telefoon en dan 4G weer terug naar wifi, veelal de melding "kan IP adres niet vinden", de andere apparaten behouden wel gewoon wifi, nou heb ik gelezen dat er een max van 10 apparaten of zo is dus dat kan het niet zijn, is heeft iemand hier ervaring mee of mee gehad en/of een oplossing?  Dan lees ik dat graag. In ons huis maken we trouwens wel gebruik van twee maal DVS maar of dat er mee te maken heeft weet ik niet.

icon

Beste antwoord door Pascal Amersfoort 16 May 2021, 11:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Pascal Amersfoort, welkom hier. 

Wegvallende wifi dus, Dat is knap irritant. Heb je de tips van wegvallende wifi al eens doorlopen? Helpt dat? Want je reset heb modem wel volledig? 

Als dat allemaal niet werkt, kun je alle apparaten een loskoppelen van de wifi. Dus echt het netwerk vergeten en dan een voor een weer aansluiten met ruime tussenpozen, hopelijk komt er dan op een gegeven moment een apparaat bij waarbij het ineens begint te verstoren. 

Reputatie 1

Hoi Bart, dank voor je reactie/tips, gezien je linkjes gaan we hier nu wat uitproberen, herstart/en/of reset helpt wel en al eens gedaan maar dat lijkt maar voor een tijdje te werken op de dag, vanochtend bij opstaan had alleen de IPAD nog WIFI, op de andere apparaten dus niet meer, op laptops bijvoorbeeld bij "probleem oplossen" de melding "WIFI heeft geen geldige IP-configuratie”, weet niet of dat wat anders is, nu werkt alles weer maar voor hoe lang :), later moment bij wederom problemen doorlopen we de "wegvallende wifi” tips. Ik houd je op de hoogte hoe alles nu verder gaat. Groetjes, Pascal en Sven 

   

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat het nu weer gaat. Hopelijk blijft dat ook zo, zo niet, dan hoor ik dat.

Reputatie 1

Hoi Bart, even een update, gisterenmiddag moesten we een reset/herstart doen vanwege geen WIFI op de PS4, rest had gewoon WIFI, na de nacht en kijkend vanochtend vroeg ontdekten we dat PS4/televisie en 1 mobiel geen WIFI had, lijkt er op dat er apparaten na een tijdje toch blijven uitvallen, de tip/link "wegvallende WIFI” lijkt als leek voor ons niet het probleem te zijn aangezien we voorheen en na herstart/reset gewoon overal goed WIFI hebben, het opeens wegvallen lijkt het probleem, op de mobiel vanochtend stond ook gewoon bij WIFI het nummer er onder maar kon niet naar een website gaan of zo, we gaan vandaag de tip alle apparaten loskoppelen en kijken of dat het wellicht is, wordt vervolgd en laat het weten. Groetjes, Pascal 

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ookversterkers, repeaters of andere accespoints ofzo? 

Reputatie 1

Hoi Nick, bovenstaande hebben we (volgens mij)niet, intern in huis wel alles verder via DVS (2x digitale verbindingssets), Groetjes, Pascal 

Badge +19

Kan je een paar uur testen zonder aangesloten dvs's? Helemaal verwijderen en modem resetten.  Ben benieuwd of dat wat oplevert..

Reputatie 1

Hoi Joep, dank maar ik ben en blijf een leek en mij niet te moeilijk maken hé :), ik volg eerst reactie/tips van Bart eventjes en kijken of dat wat oplost….Groetjes, Pascal 

 

Badge +19

No problem uiteraard!

Reputatie 1

Hoi Bart, update, gisteren tot avond laat overal WIFI en op alle apparaten, laat op de avond 1 mobiel geen WIFI meer, vanochtend had de PS4 en televisie geen WIFI meer, andere apparaten nog wel, gisteren ook wat apparaten van WIFI afgehaald en weer aangemeld en bij PS4 en TV helemaal opnieuw geïnstalleerd zelfs, ook DVS uit de stopcontacten en weer terug, maar vanochtend dus toch weer "spontane WIFI uitval op apparaten", als leek en testen houdt het eigenlijk nu wel op, reset/herstarten gaat tijdelijk goed, heb je nog andere tips of informatie? Of is een monteur of een meting extern wat? Onze buren hebben ook KPN en nergens last van dus lijkt een lokaal iets. Ik lees het graag wat de next step is, waarvoor dank.

Reputatie 1

Hoi Bart, laatste update, later in de middag nog één ingeving gedaan/geprobeerd, modem uitgezet, alle DVS uit de stopcontacten gehaald, toen alle DVS weer in stopcontacten gestopt en modem aan, en vanochtend hadden alle apparaten blijvend WIFI, wellicht is dit het of geweest……….nog even een dagje/nacht uitproberen maar hier of het zo blijft…...voor nu even weer goed en geen actie vereist :). Groetjes, Pascal

Reputatie 7
Badge +20

Bij wifi is het altijd even zoeken. Maar als ik je verhaal zo lees stoort er wel iets. Kan de DVS zijn, maar ook iets anders. En erger nog het hoeft niet eens bij je in huis te zitten. De storing kan ook bijvoorbeeld bij de buren vandaan komen. Wifi is gewoon een signaal dat door de lucht gaat en verstoord kan worden. Ook door invloeden waar wij geen invloed op hebben. 

Maar ik begrijp dat het nu werkt. Vandaag werkt nog steeds alles naar behoren?

 

Reputatie 1

Hoi Bart, dank voor de aanvullende info, na "mijn” laatste gedane aanpassing werkt alles nog steeds! Allemaal WIFI, op alle apparaten, en niet "uitvallen” er van. Lijkt opgelost nu. Groetjes, Pascal

Reputatie 7
Badge +20

Dat is fijn om te lezen! :) 

Mocht er weer iets zijn, laat het dan weten.