Wifi valt geregeld weg

• 18 januari 2016
  • 6 reacties
  • 296 keer bekeken

Hallo, Wifi valt hier geregeld weg. Nooit eerder last van gehad, maar laatste maanden is het schering en inslag. Bloed irritant. Zeker wanneer je ook op de ps4 online speelt en eruit word gegooid.

Heb al het programma inSSIDer Home gedownload en na aanleiding daarvan het "kanaal" veranderd.

Signal is wel netjes -50, 802.11 staat op "g" en de andere netwerken in de buurt op "n". Volgens mij duid dit op een nieuwere type router. Wij hebben hier nog de Thomson tg789vn, die we in 2010 hebben gekregen. Die levert sowieso vaak problemen op met de playstation, NAT type blijft vaak op 3 staan. Ook als ik hem via de kabel op het modem aansluit i.p.v. WIFI.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen.

M.v.g. F Boerkamp

6 reacties

Reputatie 7
Die TG789vn is een zeer oud beestje die al lang de pensioengerechtigde leeftijd heeft.

Bel klantenservice, leg uit dat de wifi van jouw TG789vn kuren krijgt en dat je hem graag wilt laten vervangen.

Je hebt dan morgen of overmorgen al een nieuwe Experia Box met 802.11n en waarschijnlijk zelfs 802.11ac wifi en van beide is de snelheid veel hoger dan de 802.11g wifi van jouw TG789vn.

Laat even weten of het gelukt is via de klantenservice, anders is er vast wel een medewerker van het KPN WebCare team die jou hiermee verder kan helpen.

Reputatie 7
Badge +30
Met de nieuwere Experiaboxen kan je overigens heel simpel UPnP aanzetten (eventueel een DHCP Binding maken) en dan heb je NAT Type 2 en geen problemen met je PlayStation.

Robin
Upnp staat ook hier aan. Maar zal snel de klantenservice bellen! Dank u wel heren
Reputatie 7
Badge +28
Hey , welkom op het forum! Ik denk dat modem ruilen hier inderdaad zal gaan helpen. Is het gelukt via de klantenservice? Anders help ik je hiermee.

Dank u voor het warme welkom 😉. Gisteren een lange werkdag gehad dus nog niets geregeld. Dus je hulp is zeer welkom.
M.v.g. Frank
Reputatie 7
Badge +28
Dan stuur ik je een privébericht! Reageer daarop met je gegevens, dan zet ik een omruil in gang :)

Reageer