Beantwoord

Wifi valt sinds kort steeds uit

  • 6 August 2019
  • 20 reacties
  • 8397 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Helaas valt hier steeds het wifi signaal weg. bij meerdere apparaten (2x GSM eniPad) hetzelfde probleem. Soms goed signaal en dan ineens verbinding verbroken. Zie vaak wel een normale signaalsterkte maar opnieuw verbinden lukt dan niet, ook niet naast het modem.

Heb al een KPN (bedraad) accespoint maar ook daar dan geen verbinding. Vraagt soms meerdere keren om wachtwoord en meldt dan dat dit niet klopt.
Na een tijdje is er ineens weer verbinding.

Vervelend als je net met iets bezig bent en moet gaan rondlopen in de hoop dat je weer verbinding krijgt. De tool helpt niet, je hebt verbinding, of juist helemaal niet.

Ik heb een Experia Box v10

Wie weet raad?
icon

Beste antwoord door Marina_ 12 August 2019, 14:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @luckyme Lastig dat het WiFi wegvalt. Zou je onze WiFi tuner tool eens willen doorlopen? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Reputatie 2
Badge +2
Hoi Marina, dank voor je reactie.

Zoals je in mijn bericht kunt lezen heb ik de tool geprobeerd maar dat helpt niet want de verbinding is goed of valt ineens helemaal weg. Ik kan dan ook niet verbinden zelfs als ik naast het modem sta. Het gaat dan ook niet om een sterk of minder sterk signaal. Ook schreef ik dat ik al een bekabelde KPN versterker (accespoint) heb, ook daar dan geen verbinding.
Modem ook al gereset en dat helpt ook niet. Soms krijg ik de melding dat het wachtwoord niet klopt waar ik zeker weet dat dit wel klopt. We zoeken gewoon nog even verder.
Reputatie 7
Badge +19
Dat schiet dan niet op natuurlijk. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan doe ik een aantal metingen. Hopelijk kan ik daarmee al achterhalen wat de oorzaak is van de wegvallende verbinding.
Reputatie 3
Badge
Herkenbaar, ik heb ook de Experia box v10, met 2 Experia Wifi versterkers. Alles wel een keer gereset en de WiFi tuner tool meerdere keren doorlopen (als de WiFi verbinding beschikbaar was). Ik denk dat ik het probleem nu een week heb, zou jij bij mij ook een blik kunnen werpen @Marina_ ?


Ik zie de melding bij mijn laptop en mobiele telefoons: "verbonden, geen internet", heb jij dat ook @luckyme ?
Reputatie 7
Badge +19
@RonaldM01, Zou je een topic willen starten voor jouw vragen rondom WiFi? Dan pakken we het t.z.t op! Het is wel iets drukker, dus het kan iets langer duren dan je van ons gewend bent. 🙂 Uiteraard kun je meekijken of je iets aan de genoemde tips hebt in dit topic. 🙂
Reputatie 2
Badge +2
Dat schiet dan niet op natuurlijk. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan doe ik een aantal metingen. Hopelijk kan ik daarmee al achterhalen wat de oorzaak is van de wegvallende verbinding.
ha Marina,dat staat allemaal al in mijn profiel.
Reputatie 2
Badge +2
Herkenbaar, ik heb ook de Experia box v10, met 2 Experia Wifi versterkers. Alles wel een keer gereset en de WiFi tuner tool meerdere keren doorlopen (als de WiFi verbinding beschikbaar was). Ik denk dat ik het probleem nu een week heb, zou jij bij mij ook een blik kunnen werpen @Marina_ ?


Ik zie de melding bij mijn laptop en mobiele telefoons: "verbonden, geen internet", heb jij dat ook @luckyme ?

Ronald, bij mij heb ik af en toe geen verbinding met wifi ook al is er voldoende signaal. Soms melding verkeerde wachtwoord terwijl dit wel de juiste is. Verdar dan ook geen internet. Vreemd is dan dat ik wel gewoon kan bellen.
Reputatie 2
Badge +2
En toen werd het stil en valt wifi nog steeds af en toe uit.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @luckyme, i.v.m. vrije dagen kan het even duren voordat je een reactie krijgt van ons. De aankomende dagen ben ik gewoon weer aanwezig en zal ik met je kijken naar een passende oplossing. Klopt het dat je gebruik maakt van een 4G buitengebied modem? De indicatielampjes op het zwarte 4G-modem geven aan hoeveel 4G-signaal hij ontvangt. Kun je dit controleren en aangeven hoe alle lampjes branden? De ontvangst is het beste als het modem zo vrij mogelijk ‘zicht’ op de zendmast heeft. Denk hierbij aan dicht bij een raam/deur of hoger in huis. Bij voorkeur niet in de meterkast.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Marina, iedereen heeft natuurlijk recht op vrije dagen 🙂
Het 4G modem buitengebied doet het op zich prima. 1 lampje voor ontvangst maar de snelheid is op zich wel goed Alle lampjes branden verder mooi blauw. Daar zit volgens mij het probleem niet. Voor ik dit dit modem kreeg was de snelheid maar 8 Mb via Experia Box en nu 30 dus wel tevreden.

Echter maakt mijn telefoon wel vaak verbinding met een Belgische provider i.p.v. KPN. Waarschijnlijk omdat we niet ver van de Belgische grens zitten maar toch...

Het probleem zit 'm wat mij betreft echt in de steeds, zonder aanwijsbare aanleiding, wegvallende wifi verbinding. Tussen modem en versterker zit maar 10 meter met alleen een houten tussenwandje. Als wifi wegvalt krijg ik geen verbinding al sta ik naast het modem of de versterker. Verder vraagt de wifi dan regelmatig om het wachtwoord en waar ik het juiste invul, krijg ik dan toch de melding wachtwoord onjuist.
Op dat moment krijg ik ook geen verbinding met internet via de telefoon. Bellen gaat dan nog wel.
Dan ineens heb ik weer wel wifi en gaat het weer even goed. Wordt dan ook geen ww gevraagd.

Het probleem doet zich bij 3 verschillende telefoons voor dus niet alleen maar bij één.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag Luckyme, In ieder geval fijn om te lezen dat het 4G modem voor een betere snelheid zorgt. Als je jouw mobiel met de gegevens van de Experiabox koppelt, zou je geen verbinding moeten krijgen met een Belgische provider. Als je de melding wachtwoord onjuist krijgt is het goed om het eens te controleren met wat er achterop de Experiabox staat, mits je natuurlijk je WiFi-naam en wachtwoord hebt veranderd. Het kan ook zijn, dat je de frequneties op je modem moet splitsen voor een stabieler WiFi signaal. Het type Experia Box V10, zendt 2 verschillende wifi signalen uit (2.4 GHz en 5 GHz). Beide signalen hebben op dit moment dezelfde naam (SSID) en dit kan problemen geven; niet alle apparatuur 'snapt' even goed hoe ze hier mee om moeten gaan. Wanneer je beide signalen een afzonderlijke naam geeft, kan je eigen apparatuur vervolgens zien dat dit 2 verschillende Wi-Fi signalen zijn. Je kunt deze namen wijzigen door gebruik te maken van onze servicetool.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Marina, dank voor je reactie.
Ik heb je raad opgevolgd en via de servicetool 2.4 en 5 ieder een eigen naam gegeven. Helaas maakt dit geen verschil.
Ik krijg verbinding met wifi of juist helemaal niet. Het is ook een probleem wat pas een tijdje speelt, daarvoor ging het jaren prima. Daarna ook nooit iets veranderd in het modem of zo, dus instellingen zijn dezelfde gebleven. Het wachtwoord is gewoon het probleem niet, dat weet ik zeker.

Modem al gereset, verbinding opnieuw maken op het modem helpt niet. Ik heb wisselvallig wel of geen wifi.
Ik weet het niet meer.
Reputatie 7
Badge +19
Jammer dat ook dit geen verschil maakt @luckyme. Ik zet alles even op een rijtje, om het overzicht te houden. Je hebt al geprobeerd:
  • De WiFi Tuner. Dit helpt niet want de verbinding is of goed of valt helemaal weg.
  • Aan de hand van metingen, vind ik ook geen problemen. Constateer ik dat je een 4G buitengebied modem in gebruik hebt. De lampjes op je 4G modem branden goed.
  • Ook het splitsen van de frequenties is geen oplossing.
Vanaf afstand kan ik ook niet achterhalen wat er aan de hand is, dus dat maakt het lastig om een oplossing aan te bieden. Zojuist heb ik een monteur ingepland voor morgen tussen 17.00-19.00. Mocht dit niet uitkomen, wil je dan aangeven wanneer het wel schikt? Dan herplan ik de afspraak naar een andere tijd/dag. Ik heb je nog een privébericht gestuurd. Wil je daar ook nog op reageren?
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Marina, dank voor de service.

Uitgerekend morgen op dit tijdstip zitten we in de bioscoop om de nieuwe film van The Fast & The Furious te zien. (aanvang 16.15)
In de ochtend zou prima zijn of anders donderdag de gehele dag.
Ff kijken waar ik het privé bericht kan vinden dan reageer ik daar ook nog even.
Reputatie 7
Badge +19
Het is telefonisch al geregeld lees ik 🙂 Super! Stuur je mij maandag weer een update als de monteur is geweest? Voor nu wens ik je een fijne dag verder.
Reputatie 2
Badge +2
Klopt, ik hou je op de hoogte Marina. Nog een fijne dag verder.

Ik ben zeer benieuwd wat hier is uitgekomen? Of is de monteur nog altijd bezig?

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Rvosse. Geen bericht is goed bericht toch :wink:. Ik vermoed dat dit vorig jaar gewoon is opgelost. 
Mocht je zelf een probleem, vraag of opmerking hebben, dan kun je het beste een eigen topic aanmaken en alvast je profiel invullen zodat we mee kunnen kijken.

Mooi dat het opgelost is. Maar ik zou ook graag weten wat de oplossing van het probleem is.

Houden jullie niet bij wat de problemen zijn met de oplossing?

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Helaas kan ik niet inzien hoe de monteur het destijds heeft opgelost. Als we jullie ergens bij kunnen helpen of als jullie soortgelijke issues hebben, dan lezen we dit graag in een nieuw topic! Deze kun je aanmaken op de homepagina van het Forum! :blush: