Beantwoord

WiFi valt soms weg

  • 25 March 2020
  • 13 reacties
  • 1646 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb de Expedia v10 en draadloze wifi valt regelmaat uit of kan het Ip adres niet vinden. Wat zou de oorzaak zijn en wat te doen?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 29 March 2020, 13:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Heeft u de wifimanager al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Reputatie 2
Badge

Ja dat heb ik gedaan. Geeft weinig soelaas. Je opmerking “internetten en tv kijken doe je bekabeld” is helemaal waar. Maar ja waarom blijft o.a. de KPN dit dan aanbieden?

Reputatie 2
Badge

Hallo,

 

Welk type Experiabox heb je?

Zijn het alle apparaten waarmee dit gebeurd of slechts een enkel?

 

kijk anders hier ook even naar:

https://forum.kpn.com/internet-9/oplossingen-voor-trage-en-wegvallende-wifi-490779

let ook op mogelijke stoorbronnen.

 

Martijn

 

Reputatie 2
Badge

Martijn zoals je boven kunt lezen heb ik de ExperiaBox V10. Inderdaad alleen op de laptop. Mijn telefoon heeft nooit problemen. Daar gaan verbindingen zonder problemen en vlot. TV ook goed. Geen haperingen. Dank voor je tip. Ga het bekijken. 

Geer

Reputatie 2
Badge

Wellicht dat je telefoon op 5Ghz zit en je laptop niet.

Indien mogelijk probeer zo veel mogelijk je apparaten op 5Ghz te krijgen.

Succes!!

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Scoondy, wat vervelend dit! Gaf de Wifi Manager niet aan wat je evt. nog kon doen of wat deze veranderd heeft? Welke laptop gebruik je? En welke telefoon heb je? Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan help ik je er graag verder mee. 

Reputatie 2
Badge

Gisteravond ook weer voor de derde keer een “vastloper"’ bij het overschakelen naar een andere zender/kanaal. Er komt dan een mededeling op het tv scherm dat je even terug moet naar de zender waar je vandaan komt en het opnieuw moet proberen maar er is geen beweging in te krijgen. De enigste oplossing is stekker uit Arris VIP 5202 even wachten en opnieuw starten. Heb dus al een nieuwe Arris gekregen maar doe nu niks meer. Ik vind het wel best.

Reputatie 2
Badge

Wellicht dat je telefoon op 5Ghz zit en je laptop niet.

Indien mogelijk probeer zo veel mogelijk je apparaten op 5Ghz te krijgen.

Succes!!

BestE Martijn-Tinus als ik wist hoe dat moet had ik het allang gedaan.

Dankjewel

Badge +19

is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen?

Reputatie 7
Badge +30

Hè wat vervelend dit.. Ik ben ook benieuwd of de ontvanger rechtstreeks op de Experia Box is aangesloten. Ook zou ik willen vragen om het glasvezelkastje én de Experia Box eens allebei 2 minuten stroomloos te maken. Graag eerst het glasvezelkastje en daarna de Experia Box. Wilt u ook eens controleren of alle kabels stevig vast zitten in beide apparaten? Ik ben erg benieuwd of dit soelaas biedt. 

Reputatie 2
Badge

Marcia, de ontvanger zit rechtstreeks aangesloten op de Experia Box. 

Ik doe het er verder maar mee. De probleempjes zijn begonnen toen ik overging op Hussel 4KUHD. Daarvoor met een andere ontvanger nooit problemen gehad. Maar mijn probleempjes zijn maar nietig in vergelijking met wat er in de wereld aan de gang is. Niettemin allemaal bedankt voor het meedenken.

Geer

Reputatie 7
Badge +30

Wellicht niet te vergelijken, maar toch erg vervelend, kan ik me zo voorstellen. Mocht u nog de gelegenheid vinden om de stekker uit het glasvezelkastje en de Experia Box te halen, zou ik u toch willen adviseren dat eens te proberen. Zowel de wegvallende verbinding als ook de melding ‘zender tijdelijk niet beschikbaar’ lijken toch te duiden op een probleem met de internetverbinding. Mocht u het niet aandurven, is dat ook begrijpelijk. In dat geval kunt u, als het allemaal weer een beetje normaal is, misschien eens een familielid of vriend vragen om er met u naar te kijken. Het zou storingsvrij moeten werken namelijk. 

Reputatie 2
Badge

Marcia dat durf ik best wel te doen. Zo'n analfabeet ben ik nou ook weer niet. Zal het morgen proberen en je hoort van me.