Beantwoord

WiFi valt steeds weg

  • 14 October 2019
  • 9 reacties
  • 303 keer bekeken

Ondanks dat er 2 keer een monteur is geweest blijven we last houden van een wegvallend wifi signaal. Als de wifi wel werkt is de snelheid redelijk.  De xperiabox is al vervangen en er zijn 2 wifi versterker geplaatst. Ik heb al vele malen de xperiabox gereset, maar zonder blijvend resultaat. Waar om blijft dit probleem zich voordoen?????

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 October 2019, 15:27

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Jan19. Goed dat je dit hier meldt. Ik begrijp uit je bericht dat er echt al ontzettend veel is geprobeerd om je WiFi-signaal thuis te verbeteren. Ik ben benieuwd naar een aantal zaken. Valt het signaal op enkele of alle apparaten weg? Hoeveel en wat voor apparaten zijn er verbonden met internet op het moment dat de verbinding verbreekt? Hoe vaak verbreekt de verbinding en gebeurt dit op specifieke momenten/tijdstippen? Om te voorkomen dat ik teveel in herhaling val, wil ik je vragen om je profiel aan te vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder. Laat het me weten als je dit hebt gedaan. Dan zoek ik de notities van mijn collega's er even bij.

Zowel bij mijn mobiele telefoon als de tablet valt de wifi weg. Soms gaat het een paar dagen goed, en dan weer slecht. Op de slechte dagen lijkt het erop dat ieder kwartier tot half uur de verbinding wegvalt.

Meer dan 2 mobiele apparaten en 1 televisie staan er niet aan.

Ook gebeurd het regelmatig dat je de de wifi opnieuw moet selecteren omdat er geen automatische verbinding wordt gemaakt.

Reputatie 7

Hah @Jan19, dat is wel erg vaak. Bijzonder dat het ook op meerdere apparaten gebeurt. Je geeft aan al gebruik te maken van twee WiFi Versterkers. In welke ruimte in je huis heb je last van wegvallende verbinding?  

Probleem is in ieder geval op de begane grond. 5 meter bij de wifi versterker vandaan

Dat klinkt allemaal tamelijk ellendig. Ken je de app ‘wifi analyser’ ? Deze gratis app voor android kun je downloaden en geeft een overzicht van het aantal draadloze netwerken in jouw omgeving en welke frequenties gebruikt worden. Zou je die eens kunnen draaien en desnoods een screenshot hier plaatsen,.

Kun je ook de wifi tool nog eens draaien? 

De wifi tool heb ik al 100 keer gedraaid. Volgens mij wordt hiermee alleen de xperiabox opnieuw ingesteld. Het wifi signaal hiervan staat volgens mij uit. De monteur heeft dit nog gemeld dat alleen de wifi versterker signaal uitzenden. Het probleem lijkt mij in de wifi versterkers of aansluiting hiervan op de xperiabox te zitten.

Andere frequenties zijn hier niet, we wonen buitenaf.

 

 

Badge +19

Welke snelheid haal je bekabeld? Heb je daar ook uitval? Wat zegt deze site over de te behalen?https://netco-fpi-info.fourstack.nl 

Welke experiabox heb je en zijn de versterkers bekabeld aangesloten?

Hoi Jan. Jij hebt het rijk alleen, qua wifi. Dat is in ieder geval een pluspunt. 

Op die Wifi versterkers zit een reset knopje. Heb je die al eens langere tijd (10 seconden) ingedrukt om ze te resetten? Mocht je dit al gedaan hebben, excuus. Ik moet het even vragen. 

 

 

Reageer