Vraag

Wifi valt steeds weg

  • 27 July 2020
  • 21 reacties
  • 140 keer bekeken

Ook ik heb hetzelfde probleem. Sinds een half jaar zo slecht wifi dat wij sindsdien 10gb op ons telefoonabonnement hebben gezet en deze is elke maand op. Zou een nieuwe modem helpen? Een 4g versterker hebben we ook maar helpt niet. Alle stappen zijn doorgelopen met klantenservice en lopen op niets uit. 

admin: eigen topic aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Annamb ,

 

Heeft het doorlopen van de KPN Wifi Manager niet geleid tot een betere wifi in huis?

 

Een ander alternatief is SuperWifi. 

SuperWifi is momenteel ook voor bestaande klanten met korting te bestellen. Meer daarover op de website: 

https://www.kpn.com/internet/wifi/superwifi.htm?icid=tpbanner-superwifi-unlimited

 

 

Nee de wifi manager meet soms boven de 20 mb en soms eronder. Als hij meet is het acceptabel maar vaak kan hij niets meten daar er geen wifi is. Ik ben er eigenlijk beetje klaar mee om steeds nieuwe alternatieven aan te schaffen. 4g kastje helpt ook niet en superwifi? Een korting op mijn abonnement lijkt me rechtvaardiger. 

Badge +19

Welke snelheid haal je bekabeld? Als je de wifimanager goed doet krijg je bij een snelheid onder de 20Mbt/s 2 experia wifi's. Ik heb ze in combinatie met het sneller internet buitengebied en dat werkt uitstekend. Maar nogmaals je moet de wifimanager wel goed doen.  Op het punt waar je wifi onder de 20 is blijf je 5 minuten wachten. Je  moet er dus voor zorgen dat hij niet de Wi-Fi verbinding verliest want dan moet je opnieuw beginnen.

Tja ik verlies tijdens het meten steeds de wifiverbinding. Daarom heb ik ook een probleem. Tv doet het wel goed. Die is bekabeld. 

Verder doe ik alles op mijn ipad of iphone dus kan dat niet bekabelen. 

Badge +19

Welk modem heb je? De v10 of v10a?

V10. Volgens kpn niet aan vervanging toe

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen.  Welke WiFi versterker heb je? Hoeveel streepjes ontvangst heb je op het 4g modem?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Annamb, welkom! Wat jammer om te horen dat je hier tegenaan loopt! Normaliter leidt de Wifi Manager vaak tot verbetering. Erg vervelend dat dit bij jou niet zo is! Ik ben ook benieuwd naar hoeveel je kunt halen op jouw adres en welke wifi versterker je hebt. Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? We helpen je graag verder. 

Forumprofiel aangevuld. 
wifiversterker verbeterd de situatie niet. Ookal sta ik boven de modem maakt het nog niet uit. Wifimanager meet zoals eerder beschreven. 

Reputatie 7
Badge +24

Forumprofiel aangevuld. 
wifiversterker verbeterd de situatie niet. Ookal sta ik boven de modem maakt het nog niet uit. Wifimanager meet zoals eerder beschreven. 

Logisch, want op de v10 word de WiFi uitgeschakeld als u versterkers aansluit. Waar heeft u de versterker staan?

Als ik het topic nog eens door lees, dan betwijfel ik overigens of u een versterker heeft. Ik krijg de indruk dat u Sneller Internet Buitengebied heeft. Geen WiFi versterker.

Klopt. Ik heb internet buitengebied en een 4g kastje. Geen wifiversterker

Ik heb nergens genoemd dat ik een wifiversterker heb. Wel een 4g versterker of kastje. Deze zou de ontvangst optimaliseren. Dit was een tijd inderdaad het geval maar sinds het voorjaar is het veranderd. Volgens medewerker zou het komen door Coronagebeuren en dat iedereen thuis werkt maar dan zou het nu inmiddels beter moeten gaan en dat is niet zo. Nogmaals de wifi is prima als ie er is maar valt minstens 1 x in het half uur weg. 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Die versterker moet dan nog ff geregeld worden. 

Hoe is die Experiabox gepositioneerd? Staat die vrij van andere elektronische apparaten? Geen draadloze DECT telefoon er naast?

D ik xperiabox staat vrij. Geen apparatuur in de buurt. Niet verstopt oid

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Annamb, wanneer heb je de Wifi Manager voor het laatst gedaan? Ik zie geen resultaten van het afgelopen half jaar. Zou je 'm toch eens willen doorlopen? Je kunt ook eens proberen om de Experia Box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Wellicht biedt dit soelaas!

Gisteren de wifimanager nog gedaan. Alles rond d 46 mb. Het gaat er nogmaals om dat we erg regelmatig geen wifi hebben. Ik heb het niet over snelheid of traagheid. 

Reputatie 7
Badge +24

Gisteren de wifimanager nog gedaan. Alles rond d 46 mb. Het gaat er nogmaals om dat we erg regelmatig geen wifi hebben. Ik heb het niet over snelheid of traagheid. 

Misschien heeft u alleen een speedtest gedaan? En niet de manager?

 

Ik ken het verschil tussen de speedtest en de wifimanager maar bedankt voor de tip. 

Reputatie 7
Badge +30

Mijn systeem geeft nog steeds aan dat er geen wifi manager doorlopen is, jammer dat ik de resultaten niet kan inzien! Heb je 'm wel volledig kunnen doorlopen? Welk ‘rapportcijfer’ begon en eindigde je mee? Viel de wifi ook weg terwijl je de wifi manager doorliep? Voor wat betreft het wegvallen: ik zie zelf de afgelopen twee weken 'maar’ twee keer wegvallende bekabelde verbindingen. Lijkt dus echt in de wifi te zitten. 

 

Heb je de mogelijkheid om de Experia Box eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en daarna ook het 4G-modem te resetten? Als je dan eerst de V10 en daarna het 4G-modem weer aanzet, hoe staat het dan voor?

Reputatie 7
Badge +30

Hoe gaat het nu met de wifi? Heb je nog iets met mijn laatste reactie kunnen doen?