Beantwoord

Wifi valt steeds weg

  • 31 October 2020
  • 52 reacties
  • 353 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een week valt de wifi steeds voor een paar minuten uit. Circa een jaar geleden ook last van gehad. Toen hebben we een nieuwe experia box ontvangen. Nu weer het zelfde probleem. Youtube en Netflix zijn niet te doen. Ik heb de scan al via jullie site gedaan, al gereset, stekker eruit. Geen idee wat ik nog verder kan doen, Maar dit is heel erg irritant. Is er een oplossing?

icon

Beste antwoord door Joep1965 10 November 2020, 09:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Margro78, welkom op het forum!
Je had de wifimanager al doorlopen begrijp ik? Waar komt deze precies op uit?
Valt alleen je WiFi weg of alle andere diensten ook?

Reputatie 1

Hallo Thomas, Ja de wifi manager heb ik inmiddels al 10 keer doorlopen. Die geeft aan dat de snelheid gewoon oke is. Daar ligt het ook niet aan.Maar wel dat de software op  experiabox verouderd is. Na het doorlopen geeft hij aan dat het weer oke zou moeten zijn. Maar doe ik het weer opnieuw geeft hij dat weer aan. 

Hij valt gewoon wel 5 keer per dag uit. Internet / Youtube / netflix / radio. Alles valt dan uit. Ik heb hem via jullie telefoonlijn ook al laten resetten, maar dat helpt ook niet. Helaas hebben we dit circa een jaar geleden ook gehad en toen hebben ze de experiabox vernieuwd. Ik hoop zo dat jullie een oplossing hebben. Want met thuiswerken is dit echt niet wenselijk.

Badge +19

Welke experiabox heb je en wat hangt er allemaal aan? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig?

Reputatie 1

We hebben een V10a. Er hangen geen verbindingssets aan. 

Alles wordt draadloos gebruikt (zoals computer, tv, ring bel, hue lampen, thermostaat, 2 mobiele telefoons, 1 laptop en radio). Meer hangt er niet aan. Raar dat hij het een jaar goed doet en sinds een paar weken valt hij steeds uit.

Badge +19

Dus niet dit soort dingen

 

Reputatie 1

Nee idd. Deze hebben we niet. 

Reputatie 1

Nee we doen alles draadloos

Reputatie 1

Deze hebben we voor internetradio

Reputatie 7
Badge +20

Met deze apparaten kan ik je helaas ook niet zo goed helpen maar de kans is goed aanwezig dat hier de oorzaak in zit.

Reputatie 1

Nee dat kan niet. dit hebben we al jaren. en sinds de laatste 2 weken valt de internetverbinding weg. Kan bijna niet anders dat het in de experia box zit. Dit was een jaar geleden ook het geval. Dus het binnenkomende signaal valt uit. En daarmee alle apparaten. Ik wil echt zsm een oplossing. Want nu met thuiswerken is het echt een ramp. Wie kan ik bellen? Want via jullie nummer krijg ik ook alleen maar een bandje.

Reputatie 7
Badge +20

Als je tegen de computer op 0800-0402 zegt een medewerker willen te spreken of gewoon niet ophangt nadat de computer je een sms met stappenplan stuurt word je doorverbonden met een medewerker. Ik heb de lijn ook nog even doorgelezen en tot aan je experiabox ziet het er echt goed stabiel uit.

Reputatie 1

Dank je wel Thomas. Ik ga bellen.

Badge +19

Zie ik nou iets van Devolo op die foto??

Reputatie 1

Ja dat klopt. Dat is voor internet radio

Badge +19

Trek die er maar eens uit en reset het modem. 99,9% kans dat je wifi goed werkt. Je moet gewoon in huis niets willen hebben van die Devolo rommel. Bron van heel veel wifi ellende. En zeg nou niet het heeft altijd gewerkt want één slecht werkende ledlamp of telefoonoplader in huis en je kan problemen hebben. Dus weg met die handel.

Reputatie 1

Oh echt? Dat ga ik zeker proberen. Dank je wel. 

Reputatie 1

Welke adviseer je dan?

Badge +19

Daar gaan we nog over nadenken. Eerst maar even testen of het probleem daar in zet. Roep je me als je getest hebt?

Reputatie 1

Je hebt ons super geholpen. Het is idd de devolo. Deze er nu tussen uit gehaald en alles werkt naar behoren. Zo raar. deze zit er al 10 jaar tussen. Welke beveel je aan welke wel van goede kwaliteit is?

 

Je hebt ons super geholpen. Het is idd de devolo. Deze er nu tussen uit gehaald en alles werkt naar behoren. Zo raar. deze zit er al 10 jaar tussen. Welke beveel je aan welke wel van goede kwaliteit is?

 

Hallo @Margro78 , bekabeld werken.

 

Badge +19

Kijk je tv via kpn?

Reputatie 1

Oke. We gaan idd dan kijken of er een kabel heen kan. Dank je wel voor het advies. Je hebt ons super geholpen.

Badge +19

Als je tv ontvanger in de buurt van de internetradio staat hoef je niet een kabel te trekken naar de meterkast.  Als dat zo is dan help ik je graag verder.

Reputatie 1

Sorry daar ben ik weer. We hebben de devolo weggehaald en bedraad aangesloten. Nu valt de wifi nog steeds weg. echt al het internet voor eenpaar seconden. Lijkt wel of de experia box even uitgaat. Wat kan ik nog meer doen?

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel balen @Margro78  zou je onze wifimanager eens stap voor stap willen doorlopen? Deze moet eigenlijk altijd wel een oplossing hebben!