Beantwoord

WIFI valt steeds weg. Moet regelmatig de experiabox v10 resetten

  • 3 June 2019
  • 5 reacties
  • 673 keer bekeken

Met grote regelmaat (zeker 1 keer per dag) valt de WIFI uit van de Experiabox V10.
We hebben ongeveer 10 apparaten gekoppeld met WIFI (mobiele telefoons, laptops, apple-tv, ..).
Als de WIFI verbinding verbroken is op sommige apparaten, dan kan hij nog steeds bestaan voor andere apparaten (maar dan wel heel slecht).
Het is dan onmogelijk om opnieuw te verbinden; zelfs als je met je apparaat naast de experia box staat.
De apparaten zien het wifi station wel en het heeft een sterk signaal (3 bolletjes), maar koppelen is onmogelijk.
Televiesie en bedraad internet doen het dan nog gewoon, dus ligt niet aan de kabelverbinding. Als de wifi het doet, dan is de snelheid prima. Ik heb speedtests uitgevoerd en die zijn dik in orde.
De enige remedie is het resetten van de experiabox; dan doet ie het weer een tijdje.
Zeer irritant. Ik werk regelmatig thuis en kan zomaar middenin een conference call verbroken worden.
Ik heb al een aantal keren het kanaal gewijzigd, maar dat mag ook niet baten.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 4 June 2019, 09:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @BertBorst, welkom! Dit lijkt me inderdaad heel erg vervelend. Heb je de V10 ook al eens helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Ik ben benieuwd dat dat wat oplevert. Heel goed dat je al een bekabelde speedtest hebt gedaan! Wil je naast het beantwoorden van bovenstaande vraag, ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan help ik je graag verder.
Forumprofiel is aangevuld.
Hoor graag suggesties hoe ik dit op kan lossen.

Kan het nog liggen aan KPN Fon?
Ik heb dit aangezet op mijn modem.
Reputatie 7
Badge +25
Forumprofiel is aangevuld.
Hoor graag suggesties hoe ik dit op kan lossen.

Kan het nog liggen aan KPN Fon?
Ik heb dit aangezet op mijn modem.

Hoi! Marcia is er zaterdag weer dus vandaar dat ik reageer.

Het zou niet aan Fon mogen liggen, en ik zie niet waarom dat het geval zou zijn. Maar je kan het eventueel weer uit zetten, en dan testen. Ik ben benieuwd of je verschil ervaart.

Je geeft aan dat een reset het tijdelijk oplost. Bedoel je daar herstart mee, of echt terugzetten naar de fabrieksinstellingen?
Ik bedoel een herstart. Niet het terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je de mogelijkheid dat alsnog te proberen? Dat is namelijk iets wat wij ook op afstand zouden moeten doen in onze troubleshoot. Als jij het zelf kunt doen en het probleem is daarmee opgelost, zou dat natuurlijk super zijn.