Wifi valt steeds weg ondanks Wifi Manager en reset

  • 25 September 2022
  • 28 reacties
  • 227 keer bekeken

Beste

 

Tijdens de verbouwing van mijn keuken moest de stroom er regelmatig af. Sindsdien doet mij WiFi het onwijs slecht. 5 streepjes WiFi dat we. Maar steeds valt het internet eraf. Super irritant. 
Alles al geprobeerd. WiFi manager, stroom eraf. Harde reset. Niets helpt. Dan wil ik graag contact met KPN. Maar dat is volgens mij onmogelijk. Je wordt steeds teruggestuurd naar de WiFi manager. 
 

help!!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Badge +19

Heb je alles al een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd/gereset?

Zoals vermeld. Harde reset al gedaan.

Badge +19

Welk type modem heb je? Gebruik je draadloze verbindingssets?

Heb de V10 en heb 3 experia wifi points (die zwarte vierkante, bedraad)

Badge +19

Ok die combi heb ik ook. Is de wifi van het modem misschien aangegaan? Maw brandt het wifi ledje op het modem?

 

Badge +19

En daar gaat het dus fout.  De wifi van het modem moet uit!! Je kan inloggen in het modem en dan handmatig uitzetten of alle SuperWiFi's om de beurt resetten.  Dat zou mijn voorkeur hebben.  Dus alle drie uitzetten dan de eerste aan en resetten. Dan 10 minuten wachten. Hetzelfde doe je met de andere twee. Dan moet het goed komen. 

Ga ik eens proberen. Klinkt goed. Ik laat het weten!  
 

alvast bedankt. 
 

groet

 

ej

Helaas. Niks werkt. Even heb ik dan volle snelheid. Paar seconde later geen internet verbinding meer. En soms hele trage verbinding. Het schiet van 150 m’n naar 0 naar 10 mb. 
 

nog andere ideeen??

 

😊😊

Badge +19

Heb je glasvezel of koper? Werkr de bekabelde pc of laptop wel goed?

Reputatie 7

Hoi @Erik-Jan hd, welkom op het forum. De Wifi op de V10 moet inderdaad uitstaan als er Experia Wifi's (of SuperWifi's) worden gebruikt. Dat was voor jou nog niet de oplossing begrijp ik. Net als Joep ben ik ook benieuwd wat de bekabelde verbinding dan doet. Blijft die dan nog wel werken of valt die ook weg?

Als die ook wegvalt moeten we niet alleen naar de Wifi kijken, dan gebeurt er meer dan dat. En weet je of er op het moment van het wegvallen ook iets veranderd aan de lampjes op de V10?

Oh ha Jasper,

 

Ik dacht gereageerd te hebben op Joep. 
 

de bekabelde apparaten werken altijd als een tierelier. (PlayStation en de tv kastjes) dus daar zit geen probleem. 
 

het is echt een ramp op dit moment. Camera’s werken niet. Muziek werkt niet. Tablets van kids werkt niet( das nog het ergste 😊😇😇). 
 

Voor de verbouwing werkte alles echt goed. Alles staat nog steeds op dezelfde plaats. Niets veranderd. 
 

help!🤢🤢🤢

Reputatie 7

Dat de bekabelde apparaten goed werken is goed nieuws, de verbinding zelf is dus goed. 

Wat is er bij die verbouwing precies gedaan? Is daar bijvoorbeeld meer isolatie aangebracht, is er aan het stroomnetwerk gewerkt?

Je zei eerder ook zat de ExperiaWifi punten bekabeld aan de Experia Box V10 zijn aangesloten. Gaat dat met een directe kabel, draadloze verbindingsset, een switch of anders?

Er is niets veranderd. Behalve dan dat de stroom er met regelmaat afgegaan is.   Bekabeld wil zeggen dat alle WiFi punten een eigen kabel hebben van modem tot experia.. wat ik nog kan proberen is de experia om te wisselen misschien is de eerste (beneden en dus de belangrijkste) niet helemaal goed meer? Zou dat kunnen?

 

Reputatie 7

De gele poorten op het modem worden goed gebruikt inderdaad @Erik-Jan hd! De ExperiaWifi's zijn dus allemaal direct aangesloten, dan krijgen ze het signaal direct van de V10. Ik verwacht dat het verwisselen van de ExperiaWifi's dan weinig verschil zal maken. 

Wat je kunt doen is de ExperiaWifi's stuk voor stuk weer installeren en kijken of de verbinding dan blijft. Als dat het geval is kan je de volgende aansluiten, als de verbinding weg gaat vallen bij een van de apparaten kan het wel zijn dat die bijvoorbeeld niet goed met het mesh netwerk omgaat.

😓😓😓 geen resultaat. 

Badge +19

Pff hoe kan dat nou toch?? Zie jij soms een wifinetwerk wat je niet herkend? Of wat je ooit gebruikte?

Ook dat niet helaas…🤢

Badge +19

Ik kan gewoon niet geloven dat ze vanuit het niets alle drie kapot zijn. Even een andere test. Sluit één wifipunt aan het met een andere kabel. Liefst zo kort mogelijk. Verder alles aangesloten appartuur los halen van het modem. Dan zijn er in ieder geval geen andere bronnen die storingen kunnen geven. Welke ledjes branden er trouwens op de experia wifi's? Heb je in het wachtwoord van de wifi dit % teken zitten?

Bij alle drie branden iig de groene aan en de blauwe WiFi. Die derde groene is toch als ie verbinding heeft met een apparaat?

Badge +19

Ja dat betekent het inderdaad. Even een samenvatting: je hebt wifi maar na enkele seconden is de snelheid weg. Alles is al gereset. Alle apparaten maken wel verbinding maar bij alle apparaten stort de snelheid in na enkele seconden. Bekabelde apparaten werken prima.  Klopt dat zo?

Uitstekend samengevat. Al bedenk ik me nu dat ik boven en zolder niet getest hebt op wegvallen van WiFi.  Ga ik zo ff doen. Ik leef vooral beneden. En m’n kids ook. 

Reputatie 7

Dat snap ik wel, je bent snel meer beneden dan op zolder. De vragen van Joep kunnen ons hopelijk meer informatie geven, ik ben ook benieuwd wat daar uit komt.

Over de vraag van Joep: heb je dit % teken erin zitten dan is het antwoord nee…

Badge +19

Ok. Is achteraf gezien ook niet relevant omdat je wel verbinding hebt.