Beantwoord

WiFi valt steeds weg snelheid varieert van 2 tot 90 Mbit

  • 28 August 2019
  • 5 reacties
  • 472 keer bekeken

Mijn WiFi varieert enorm in kwaliteit. Hij wisselt in WiFi-streepjes van 1 tot vol, en snelheden van 2-90 Mbit, terwijl ik op dezelfde afstand (loodrecht 2-3 meter) van de router af aan het werken ben.
Ook apart is om te zien dat bijna altijd routers van de omliggende huizen een beter bereik hebben dan ikzelf. Ik heb zelf de H368 serie, veel buren al de H369 serie, die blijkbaar sterker/stabieler is. Iemand een idee om het stabiel/snel te krijgen. De tool geeft aan dat ik een WiFi-versterker moet installeren (na eerste reset van de tool, ging de snelheid van 2 -> 3 Mbit, niet veel winst dus), maar om 3 meter verderop al een versterker te plaatsen gaat me te ver.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 September 2019, 09:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hey Ronny, welkom terug! Dat is wel een hele variabele snelheid. Het lijkt me dat hier iets niet in de haak is. Dat kan iets met de instellingen zijn, of iets met het apparaat zelf. Kun je aangeven of je verder nog apparaten in huis hebt die aangesloten zijn op / verbinding maken met de Experia Box? Vul ook je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt.
Hi Erik,

ik heb mijn profiel aangevuld. Aan de experiabox hangen (bekabeld) de TV/PC e.d., waarbij op het moment van de 2Mbit bij starten van de test/aanpassing eerder van de week, geen andere wifi apparaten in huis waren. Ik was op dat moment met mijn laptop aan het werk en mijn telefoon lag er ook. Verder werd er niet via WiFi gedaan. Na de controle door de tool op de website, waren aanpassingen aan de router gedaan, en was de nieuwe test 3Mbit. Later op de dag (geen verandering in apparaten, extra personen e.d.), was de WiFi ineens wel volle strepen (qua sterkte) en een losse test gaf hoge Mbit aan. Het rare is dat de WIFi (zowel sterkte en snelheid) frequent varieren, zonder dat er duidelijke WiFi activiteiten zijn.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Ronny. Ik heb hier de boel doorgemeten. Je verbinding an sich is (zoals verwacht) in orde. Je Experia Box is een V9, dat is nog een prima modem. Het enige wat die niet heeft vergeleken met de V10/A is 5Ghz wifi. De 2,4Ghz wifi is een frequentie die een lang bereik heeft, maar wel makkelijk storing ervaart van andere netwerken in de buurt. Ik vermoed dan ook dat dit het probleem is. Ik zou je dan juist ook wél aanraden om een Wifi Versterker te plaatsen. Deze heeft zowel 2,4 als 5GHz wifi en neemt de wifi van de V9 over. Waardoor het ook de bedoeling is om hem naast de V9 te plaatsen. Hij heeft ook bandsteering waardoor hij automatisch je apparaten op de beste verbinding van die twee zal zetten.
Hi Erik, dank voor je antwoord. Ik kreeg vorige week toen ik de test deed, de melding op het eind (na de test en aanpassing vanuit de wifi-tool), het scherm om 2 soorten wifi versterkers te plaatsen. De zwarte zou daar gratis zijn en de witte was een betaalde. Moet ik die tool opnieuw doorlopen voor deze versterker? Aangezien ik nu in de link voor beide lijk te moeten betalen?

Ronny
Reputatie 7
Badge +30
De link gaat naar de webshop, dus daar is het altijd betaald. Als het Wifi Tuner stappenplan vindt dat je verbinding te slecht is, dan kun je inderdaad een of twee van de zwarte gratis krijgen. Dus dan zou ik inderdaad de tool nog een keer doorlopen.