Beantwoord

Wifi valt steeds weg van de experia voor v10a

  • 3 February 2019
  • 29 reacties
  • 8437 keer bekeken

Sinds een maand heb ik de nieuwe experia box v10a. Vanaf het begin valt steeds de wifi weg op mobiel en op desktop. Volgens eerdere vermeldingen moest een update werken. Nu blijkt dat de nieuwe firmware al is geïnstalleerd namelijk v 5.00.17 build 184. Dus begin ik echt een beetje pist te worden aangezien met de v10 geen problemen gehad en met de v10a alleen maar wifi problemen. Wordt het niet opgelost stuur ik de v10a terug met vermelding waardeloos produkt.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 11 February 2019, 08:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Hoi Dokkie! Welkom op het forum.
Dat is wel zuur, zo. Het is bekend dat de v10a traag een verbinding opzet. Hiervoor wordt een update uitgerold. Wanneer kan ik helaas nog niet zeggen. Ik herken niet dat de wifi wegvalt. Wat gebeurt er precies? Als het gebeurt, dan ook op meerdere apparaten tegelijk? Wat zie je op dat moment in het scherm? Wat is de afstand tot het modem, op dat moment? En hoe druk is het in jouw omgeving qua wifi?
Als er wel een verbinding is, hoe is dan de snelheid en de kwaliteit van de verbinding?
Hoi Dokkie. Ik heb niks meer vernomen en ga er van uit dat het is opgelost. Zo niet, laat het mij weten!
Helaas zijn de problemen nog aanwezig mijn telefoon werkt op 5 en 2.4 ghz dus qua verbinding zit het probleem niet bij me telefoon. De desktop werkt ook op 5 en 2.4 ghz. De telefoons van de kids zijn ouder dus die werken op 2.4 ghz. Maar bij elk toestel valt zomaar ineens de verbinding weg dus wifi signaal valt gewoon weg. Je kan wel direct de connectie weer leggen maar dat hoort niet zo te zijn. Ik ondervind hier toch enigsinds veel hinder van wegens thuis werk. Kan ik eventueel wat vernaderen in de modem qua instellingen zodat wifi blijft bestaan.
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Teneinde raad heb ik een monteur van KPN laten komen. Hij constateerde dat het wifi-signaal in alle kamers voldoende was, Alleen was de box ongelukkig geplaatst: achter verwarmingsleidingen en gordijn. Na plaatsing van een versterker á € 50,00 geen enkel probleem met wifi-signaal meer gehad! Oef

Hoi @Dokkie80 : Jammer dat het nog steeds niet goed werkt. Je kunt zelf zaken aanpassen in de experiabox. Daarvoor ga je naar 192.168.2.254 (liefst via een bedrade verbinding) en kun je inloggen met de gegevens achterop. Zaken als kanaal en encryptie type zijn aan te passen.
Dat wegvallen, gebeurt dat ook als je er vlak bij staat? Hoe 'druk' is het in jouw omgeving? Een handige tool hiervoor is wifi analyser. Als blijkt dat het érg druk is kan het zeker geen kwaad om een frequentie (kanaal) te kiezen dat nog relatief dun bevolkt is.

Zie ook het topic met tips om trage en wegvallende wifi op te lossen.

Hallo, sinds 23 September 2019 heb ik ook KPN. (hiervoor Telfort zonder problemen)

Vanaf begin valt bij mij ook de verbinding op de experia 10a weg.

Via een tablet hebben we radio aan staan welk hierop al van begin af aan onderbroken werd. De tablet intussen afgestemd op een ander bijgeschakeld (utp verbonden) modem . Toen bleef deze het wel doen. De experiabox stond nog geen meter van de tablet!!!

Bij normaal internet op m'n laptop merkte ik het wegvallen niet zo. (wel dat mijn thuiswerkplek af en toe hersteld moest worden)  Maar nu wil ik mijn TomTom updaten en wat blijkt wederom valt steeds de verbinding weg. Ben nu al 3 dagen aan het updaten en moet steeds weer de verbinding herstellen. Ook bij een online test viel de verbinding weg. 

Vanochtend via KPN een test uit laten voeren op de verbinding en de experia (op zich wel handig), online zijn er enkele aanpassingen gedaan. Conclusie KPN was dat het nog niet optimaal was en KPN wel een monteur voor 50€ langs wil sturen. De verbinding valt nog steeds uit en heb toch het idee dat ik een niet goed werkend modem heb ontvangen. Het kan toch niet zo zijn dat ik voor een goed werkend modem extra kosten moet betalen?

Badge +19

Heb je het modem al een harde reset gegeven?

 

Heb je het modem al een harde reset gegeven?

Hallo Joep,

Dank je. Heb voor 20 minuten een harde reset gegeven. Nu even afwachten.

 

Hoi @mb3 . Met de paperclip, neem ik aan? Ik hoop dat dit de issues gaat verhelpen. De reset is vaak wel een essentiële stap.

Hallo Erwin en Joep,

Sorry voor de late reactie (vakantie) en dank voor het advies.

Had na de harde reset nog steeds problemen. Daarna heb ik het uitzend kanaal vast gezet.

Had namelijk ook het idee dat de eigen wifi printer de ontvangst verstoorde. 

De klachten lijken hiermee over te zijn.:relaxed:

Dank voor de update! Ik hoop dat het hiermee stabiel blijft!

als ik em maar met een apparaat verbind doet die het wel goed maar zodra mensen mee verbinden valt die steeds uit ik heb em al gereset maar die heeft geen effect op de wifi zelf

V10a modem met geadviseerde kpn wifi versterker  is Wifi onregelmatig langsaam en moet ik deze resetten op telefoon of ipad.
woon in een rustige omgeving betreft WiFi van buren eerdere modem geen klachten.

Reputatie 7
Badge +24

Hoe is de versterker aangesloten? Met een kabel bestaande uit 1 stuk?

Met een ethernet kabel naar de kamer toe an de WiFi versterker.

 

Ik ga maar weer terug naar vorige provider daar werkte het goed met dezelfde bekabeling ook helpt het opnieuw configureren met de kpn app niets.

Reputatie 7
Badge +11

In dit topic: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi geven ze meer informatie. De KPN WiFi Manager helpt jou in huis de WiFi-verbinding te verbeteren. Deze online tool hebben ze ontwikkeld om een analyse te maken van je woning, en daarmee advies op maat te geven. 

Reputatie 1

gelukkig om te zien ben ik niet de enige die problemen heeft met dat (Censuur) klote V10a.

Heb hier een WIFI netwerk met 2 extra Experia Wifi versterkers, deze staan op de 1ste en op zolder. De experia staat beneden.

Nu is het elke zo dat als men beneden zit en verbonden is met de Experia, de Wifi wel aanwezig is, maar kan dan niet naar Internet en of de lokale server bereiken. Pas op het moment dat ik de V10a een herstart geef, doet hij het weer. Dat is dan misschien voor een paar uur of een aantal dagen.

Heb al een paar keer een volledige reset gedaan, maar dat maakt niet uit. Wifi via de Experia versterkers werkt prima en vallen nooit uit. En dat is het probleem dus ook niet.

0800 nummer gebeld en dat was ook geen succes, ja kunnen een monteur sturen voor €50,- en die kan dan de boel nakijken. Nou dat is al gedaan, er zijn gewoon problemen in de V10a, krijg je te horen.

Ja meneer, maar ik zie niets, dus moet eerst een monteur langs komen om het een en ander uit te sluiten en dan pas mogen we hem vervangen.

Dus daar kwam ik niet verder mee en heb een V10a die gewoon klote werkt over de WIFI, via kabel is er niets aan de hand en als ik via de WIFI op de andere etages verbind ook niet, die werken echt perfect.

 

Misschien een optie om de WIFI op de V10 uit te zetten en dan alleen de WIFI versterkers gebruiken, heb er nog een extra liggen. Heeft iemand dat al geprobeerd. ???

Het was een vriendelijke vrouw aan de telefoon en ze bleef heel netjes, maar helpen en meedenken, nou nee.

En de KPN WIFI Manager helpt hier ook niet bij. :-(

Heb een monteur gesproken, die dit ook voorstelde. Helpt niet. Weer een V10 box ipv V10a georobeerd met zelfde resultaat. Advies was om de 5ghz frequentie te kiezen. Dit is volgens mij niet mogelijk. De fabrikant van de smartphone veronderstelt dat het aan de update naar Android 10 kan liggen en zal onderzoek doen, na 3mnd nog geen resultaat.

WiFi uit en weer aanzetten op smartphone tot nu toe enige oplossing.

Reputatie 1

Helaas werk WiFi aan en uit op tablet smartphone en of laptop niet, moet echt de v10a herstarten

@supernova . Het vervelende is dat ik het niet voor het zeggen heb wat voor type experiabox jij krijgt. Is die v10a al eens vervangen door een andere v10a?

Reputatie 1

@supernova . Het vervelende is dat ik het niet voor het zeggen heb wat voor type experiabox jij krijgt. Is die v10a al eens vervangen door een andere v10a?


Dat probeerde ik gisteren geregeld te krijgen, maar dat mocht niet, want dan moest eerst een monteur langs komen. Nou om dan voor niets 50 euro te betalen vond ik te ver gaan.

Moet zeggen dat ik er normaal nooit veel moeite er voor moest doen om een andere Experia te krijgen.
Maar de opmerking van ik kan niets doen, moet eerst een monteur langs komen, ging mij te ver.

kwam er vanmorgen ook achter dat al  mijn instellingen, behalve van de Wifi, verdwenen waren. Alles stond weer op default. Was ik dus ook niet blij mee en geen idee waarom. Het had niets te maken met het certificaat, want die is nog steeds verlopen.

Gisterenavond was ook in eens het TV signaal weg, was helaas niet thuis, me vrouw en dochter zeiden het.
Maar het lijkt er op dat gistenavond de experiabox een herstart had vanuit het niets.

@supernova Het kan zijn dat de collega die jij hier over sprak een reset op afstand moest doen bij het stappenplan wat ze moeten doorlopen. Het is dan wel zo netjes om jou daar van op de hoogte te stellen.

Reputatie 1

@supernova Het kan zijn dat de collega die jij hier over sprak een reset op afstand moest doen bij het stappenplan wat ze moeten doorlopen. Het is dan wel zo netjes om jou daar van op de hoogte te stellen.

Heeft ze niet gezegd en was er dus niet blij mee. Heb nu pas alles weer zo als het was, omdat de verkeerde WiFi instellingen vanuit jullie backup terug gezet was. Met oude gegevens en dat vond de experia WiFi versterker niet leuk. Dat doet het gelukkig weer, maar ze had het inderdaad moeten zeggen.

Reputatie 1
Badge

Hallo Erwin ik heb nog steeds niks ontvangen