Beantwoord

wifi valt steeds weg van iphone

  • 4 December 2019
  • 13 reacties
  • 815 keer bekeken

Sinds kort valt steeds de WiFi uit/weg van de iphone’s, ipads’s en de slimme thermometer. Als ik mijn iPhone dan weer wilt verbinden met de WiFi dan krijg ik de melding ‘onjuist wachtwoord’. Dit is vreemd omdat ik er niets aan heb veranderd. Ook kan ik mijn telefoon soms verbinden op ons WiFi en dan 3 seconden later valt de WiFi weer weg.

 

ik heb het netwerk al meerdere keren verwijderd van mijn telefoon. Ook heb ik de modem al meerdere keren opnieuw opgestart en gereset. Maar niets helpt...wie heeft er tips of advies? Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 7 December 2019, 19:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Welk modem heb je en heb je de Wi-Fi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Hoi Joep, bedankt voor je reactie. Ik heb de Experia v10. En die WiFi check gaat dus niet, want hij pakt of mn WiFi niet of ik krijg de melding van een ‘onjuist wachtwoord’

Badge +19

Een v10 die raar doet dat kom je zelden tegen. Heb je het modem al een harde reset gegeven?

In de zin van aan de achterkant op reset gedrukt? Jazeker. En dus ook al meerdere keren van het stroom af gehad. Ik snap er weinig van. Had eerder op de avond ook al contact gehad met de klantenservice, maar dan krijg ik te horen dat ik op eigen kosten een monteur kan laten komen. Maar ze weten ook niet wat het probleem überhaupt is.

Badge +19

En gaat het bekabeld wel goed?

Ja want de PlayStation doet het zonder problemen. Kan er bijvoorbeeld moeiteloos mee online gamen

Badge +19

Wil je op je mobiel even een Wi-Fi analyzer installeren dan kunnen we zien of er überhaupt wel een wifisignaal is en wat dan de veldsterkte is. 

Ik heb er meerdere opstaan. Alleen blijven alle velden leeg omdat mijn telefoon dus niet verbonden is met WiFi. En als ik dan wil verbinden springt de verbinding of direct na het verbinden uit of ik krijg de melding dat ik een onjuist wachtwoord zou invoeren🙈

Badge +19

Dan ben ik bang dat er toch iets mis is met de v10. Er zal een medewerker aan te pas moeten komen om dit op te lossen. Die komt vanzelf langs maar het is druk dus kan wel 48 uur of meer duren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Je kan proberen het via de klantenservice te doen maar die zijn niet zo makkelijk in het omruilen van modems. Laat een keer weten hoe het afgelopen is.

Ga ik mee aan de slag. Bedankt vóór het meedenken!

Reputatie 7
Badge +15

@Benard06 Welkom op het forum. Goed dat je je forumprofiel al helemaal hebt ingevuld. Maak je ook gebruik van wifi versterkers en doen de problemen met de draadloze verbinding zich op alle apparaten voor? Of zijn er wel apparaten die werken op het draadloze netwerk? Is er ook al eens geprobeerd om de naam en het wachtwoord van het draadloze netwerk aan te passen om te kijken of dit iets verandert? Het handigst is om deze stap even uit te voeren op een apparaat dat bekabeld aangesloten is. Zou je mij kunnen laten weten of het gelukt is? 

Hoi Rutger,

Bedankt voor je reactie. Ik maak inderdaad gebruik van versterkers, maar het probleem deed/doet zich voor in het hele huis. En alleen op de ‘WiFi-apparaten’, want de bekabelde PlayStation werkt prima.

 

ik heb vanochtend toevallig de modem een andere naam gegeven, het wachtwoord veranderd en de modem weer op een ander kanaal gezet. Voor nu lijkt het weer te werken. Dus ik wacht nog even af.

Reputatie 7
Badge +15

@Benard06 Goed om te horen dat het voor nu in ieder geval weer lijkt te werken. Mochten zich er toch nog problemen voordoen of je hebt nog vragen dan hoor ik dit natuurlijk graag!