Omdat hier gek genoeg geen 4G/3G/2G netwerk is omdat er waarschijnlijk nog een telefoon toren moet komen moet ik bellen over Wifi. Op zich een goede oplossen als wifi stabiel is. Maar dat is het helaas niet, Wifi valt regelmatig uit en elke ochtend moet ik mijn telefoon opnieuw opstarten om wifi bellen weer te kunnen gebruiken. De telefoon van mijn vriendin werkt ook amper op het netwerk en heeft wifi en dan weer geen wifi. (Wifi valt ongeveer 4x per dag uit - iphone 6s en samsung s8)
Ik heb de 2.4ghz & 5ghz op de experiabox uit gezet en beide signalen op de extender aan op vaste kanalen zodat ik geen last van de buren heb. (dit uitgezocht met een wifi app op de telefoon) Beide frequenties hebben de zelfde naam en wachtwoord.
Nu ben ik opzoek naar een "energy" mode van het wifi punt want ik heb het idee dat hij wifi uitschakelt als er geen connectiviteit is. Of ik zit er helemaal naast... Ik kan in ieder geval niets meer vinden in het admin panel van de Wifi extender wat dit probleem kan veroorzaken. Ook heb ik niet het idee dat het aan de Band steering ligt aangezien de logs zeggen dat de telefoons standaard met 5ghz verbonden zijn.
Wellicht iets in de "geavanceerde wifi instellingen" wat buiten mijn kennis gaat...
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel