Beantwoord

wifi valt uit sinds storing Houten

• 17 februari 2016
  • 46 reacties
  • 452 keer bekeken

Toon eerste bericht

46 reacties

Reputatie 2
Bedankt, ik ga morgen naar de KPN winkel bij Hornbach en hopelijk ruilen ze hem om
Als ik trouwens inlog op het modem geeft die aan dat het een H368N is.
Dat viel me op toen ik een print screen ging maken van de port forward

Reputatie 7
Oh ja, dat was ook zo. Je hebt een V9 waarop de SSID (wifi netwerknaam) van jouw vorige ZTE H220N (onofficieel ook wel V7) teruggezet is.

Leg gewoon uit wat het probleem is, slecht wifi, KPN Fon op ander kanaal dan interne wifi (zou niet moeten kunnen).

Vaak doen ze niet moeilijk en... ...niet geschoten is altijd mis... ...toch? ;)

Reputatie 7
Badge +28
Het lijkt inderdaad wel wat vreemd allemaal. Is het gelukt om bij de KPN winkel de Experia Box om te ruilen? Zo niet, geef het aan, dan ga ik dat met je regelen!

Reputatie 2
Beste wjb en Erik

Wat een grandioze service
Ik ben vanmiddag naar die winkel gegaan en het ging alsvolgt :
Kan ik u helpen

Ja graag, ik heb een probleem met het modem
Oh en u bent hierheen gestuurd

Ja

Dan krijgt u een nieuwe, geeft u mij die maar
Hij liep naar achteren en kwam met een doos waar de nieuwe V10 in zat, even wat op de PC bijgewerkt en legitimatie laten zien en klaar
Alles binnen 5 minuten en geen vragen hoe en wat, alsof het al bekend was.
Grote lof voor de service van KPN !!!

Ik heb hem net aangesloten en we hebben TV en ik kan op internet maar nu dan gelijk maar even wat vragen voor ik iets fout doet.
Moet ik KPN servicetool verwijderen ?
Ik heb SSID en wachtwoord gewijzigd maar moet ik nog andere instellingen wijzigen of aanpassen ?
Moet ik het kanaal nog aanpassen ? Staat nu op auto !
Met wifi analyzer zie ik mijn wifi op kanaal 2 staan en FON op kanaal 1. Klopt dat ?

Reputatie 7
Goed te horen dat mijn "dorps"genoot weer vooruit kan.

Ik heb zelf de KPN servicetools nog nooit gebruikt aangezien je alles wat je daarmee kunt ook gewoon via de webinterface kan.

Daarnaast ben ik absoluut geen fan van die servicetools en zie ik het nut er echt niet van in.

Plaats eens een screenshot van de wifi analyzer met de wifi zenders zichtbaar. Graag ook die grafische met die parabolen. Jouw eigen 2.4 wifi en KPN Fon horen op hetzelfde kanaal te zitten.

Reputatie 2
Inderdaad en ik ben je heel erg dankbaar voor al je hulp.

Ik verwijderd servicetool
Het kanaal staat op auto, was ik vergeten te melden
Dit zijn de 2 screenshots, hopelijk is dat wat je bedoeld.Screenshot_2016-03-01-18-54-55.pngScreenshot_2016-03-01-19-04-50.png

Reputatie 7
Hmmm, dat is nog steeds niet wat het zijn moet.

Drie dingen:

1. Die mobiele telefoon is verbonden met jouw KPN Fon en dat is het laatste wat jij wil. KPN Fon heeft een zeer beperkte bandbreedte is is alleen geschikt voor als je onderweg even je mail wilt lezen, of even iets wilt opzoeken op Internet. Verder moet je er nooit gebruik van maken.
  2. Jouw KPN Fon staat inderdaad op kanaal 1 en jouw eigen wifi op kanaal 2. Beide zouden op hetzelfde kanaal moeten zitten. , hoe kan dat?
  3. De sterkte van jouw wifi laat nog steeds sterk te wensen over. 
Op het derde punt wil ik even ingaan:

Wat voor een abonnement heb je? Je woont in Houten dus ik neem aan glasvezel?

Waar staat/hangt jouw Experia Box en hoeveel muren/vloeren zitten er tussen de Experia Box en de plek waar jij voornamelijk gebruik wilt maken van wifi?

Hoevel meter afstand zit er tussen de Experia Box en de plek waar jij voornamelijk gebruik wilt maken van wifi?

Voor een echt goede wifi hoort de veldsterkte toch minstens -50dBm te zijn en bij jou ligt deze nog steeds bij -70dBm en dat is gewoon nog niet goed.

Zelfs in een zeer drukke wifi omgeving zie je dat ik veel betere resultaten haal en dat zou bij jou ook het geval moeten zijn. 

https://

De rode parabool op kanaal 4 is overigens onze V10 en de groene parabool op kanaal 6 is mijn zakelijke wifi in mijn woning.

Zie dat ze beide een veldsterkte hebben van rond de -40 dBm en dat is waar jij ook zou willen zitten.

En dat zou moeten kunnen, want zo te zien heb jij nauwelijks last van buren terwijl het bij mij, zoals je ziet, bezaait is met wifi zenders.

Zie overigens ook dat zowel KPN Fon als de interne wifi van onze V10 op kanaal 4 zitten.

En onderstaand zie je de voordelen van 5GHz wifi. Geen last van de buren, maar wel een lager bereik. 5GHz wifi houdt er na een betonnen muur/vloer of spouwmuur toch echt mee op.

Vandaar dat ik meerdere 5GHz wifi zenders in mijn woning heb staan voor een optimale dekking.

Schrik niet, alle wifi zenders op de onderstaande screenshots staan in onze woning voor zowel ons zakelijk als privé netwerk. Maar daarmee halen we dan ook overal 300Mbps over wifi.

Reputatie 2
Ik probeer je vragen te beantwoorden :
De instelling van het mobieltje was nog niet gewijzigd naar de nieuwe wifi instelling maar inmiddels wel gedaan en is nu verbonden met de wifi

Inmiddels staat wifi en FON op kanaal 2 , moet ik het kanaal van auto veranderen naar een ander kanaal ?

Het modem staat in de meterkast daar waar ook het glasvezelkastje zit. Meet ik in de meterkast dan heb ik een sterkte van -43dBm
De meterkast heeft een houten deur en zit tussen de gang en de huiskamer in
In de gang heb ik -46dBm en in de huiskamer aan de andere kant van de muur waar het moden tegenaan zit heb ik -46dBm

Naast die muur waar het modem tegenaan zit is de huiskamerdeur met glas er in en daar loopt het op naar -52dBm
Zit ik op de bank dan heb ik -66dBm, dat is in het verlengde van de muur waar het modem tegenaan zit en 5,5 meter van het modem af.

Als ik het goed begrijp dan wordt het signaal sterk verminderd door de muur en de huiskamerdeur.

Ik heb ook even bij de buitencamera gemeten en daar is meet ik -65dBm
Ik hoop dat het iets verduidelijkt en dat er een oplossing is om het sterker te maken.
En ik woon in Houten in de mossen

Reputatie 7
Je kunt het beste jouw kanaal vastzetten en niet op auto laten staan. Kies een kanaal dat zo weinig mogelijk overlap heeft met andere in gebruik zijnde kanalen. Vermijdt kanaal 12 en 13 zodat apparaten van Amerikaanse makelij, zoals iPhone en iPad, ook een verbinding kunnen maken.

Blijft dat ik absoluut niet vrolijk word van de waarden die jij meet, ik heb hele andere arvaringen met onze V10.

De metingen in mijn vorige bericht zijn ook op bijna vijf meter afstand van de V10 met één gipstenen muurtje er tussen.

Onderstaand een screenshot gemaakt in de tuin achter onze tuinkamer.

De Experia Box staat hier op zo'n tien meter afstand en met één gipsstenen muurtje en twee spouwmuren er tussen.

Je ziet dat de veldsterkte van onze V10 op deze afstand net onder de -70 dBm blijft.

Maar dat zou in jouw geval toch echt moeten betekenen dat je op 5,5 meter richting de -50dBm zou moeten gaan en niet die -66dBm. :(

Zou jij ook eens een speedtest via wifi kunnen doen. Welke snelheid meet je dan?

Ik hoop dat iemand van KPN WebCare toch ook nog eens naar dit topic wil kijken. Ik vind het namelijk heel frappant dat onze metingen zo afwijkend van elkaar zijn en ik ben dan ook razend benieuwd wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Overigens hangt onze V10 zo hoog mogelijk aan de achterwand van de meterkast en deze wand is ook de scheidingswand met de woonkamer.

De V10 hangt "landscape" zodat de aansluitpoorten aan de onderzijde zitten.

Plaatsing kan van invloed zijn dus probeer ook eens verschillende posities in de meterkast.

Reputatie 2
Volgens wifi analyzer zijn de betere kanalen 11 + 12 + 13 dus heb ik wifi 2,4GHz op 11 gezet

Net een speedtest gedaan en de ping is 9ms - download 69,45Mbps - upload 32,69 Mbps

Modem hangt op 160cm hoogte en ook in landscape

Reputatie 7
Als je die snelheid meet via 2.4GHz wifi dan is dat een fantastische snelheid.

Als je die snelheid meet via 5GHz wifi dan moet ie nog een stuk hoger kunnen uitkomen, mits je een 100Mbps of 500Mbps glasvezelabonnement hebt.

Reputatie 2
Ik weet niet waar ik kan vinden of die via 2,4 of 5GHz test
Zojuist weer een test gedaan en nu is de ping 5 en de download 20,37 en de upload 16,60
Ik doe het met de Iphone 5

Ik heb KPN standaard alles in 1 abo

Kan ik tijdelijk mijn SSID en wachtwoord veranderen om mijn IP camera even te pakken te krijgen want die staat nog ingesteld op het oude SSID en wachtwoord en is dus niet te pakken te krijgen zonder UTP kabel ?
Of is er een andere oplossing ?

Reputatie 7
schenk schreef op 2 mar '16 om 12:45u
Ik weet niet waar ik kan vinden of die via 2,4 of 5GHz test
Zojuist weer een test gedaan en nu is de ping 5 en de download 20,37 en de upload 16,60
Ik doe het met de Iphone 5

Ik heb KPN standaard alles in 1 abo

Kan ik tijdelijk mijn SSID en wachtwoord veranderen om mijn IP camera even te pakken te krijgen want die staat nog ingesteld op het oude SSID en wachtwoord en is dus niet te pakken te krijgen zonder UTP kabel ?
Of is er een andere oplossing ?

Je kan rustig de SSID en het wachtwoord even wijzigen zodat je weer bij de camera kunt komen.

Overigens is voor een stabiele wifi verbinding de "Industry standard" van de minimaal benodigde veldsterkte -65dBm.

Waarden lager dan -65dBm moeten vermeden worden.

Weet ook dat deze schaal een logaritmische schaal is. Elk afname van -3dBm betekent een halvering van de sterkte van het signaal.

Reputatie 2
Gisterenavond de SSID en wachtwoord veranderd naar de gegevens van het oude modem en tot nu toe geen problemen gehad met bv de camera, die blijft nu goed werken dus het probleem zat in het oude modem.
Bedankt voor je advies om hem om te ruilen.

Nu nog een kleinigheid waar ik niet uit kom.
Ik kan de camera in LAN niet bereiken en dat kon voorheen wel maar hij werkt wel en ik zie hem wel in mijn surveilance software Ispy en ook op de telefoon met de Foscam software
Beiden werken via de WAN
Geef ik in de browser mijn WAN adres in met poort nummer dan krijg ik de melding "Dit adres heeft beperkte toegang"
Geef ik in de browser het LAN adres in (192.168.2.6) dan krijg ik de melding "Kan geen verbinding maken"
Geef ik het LAN adres met poort nummer in dan krijg ik de melding "Dit adres heeft beperkte toegang"

Dit heb ik bij alle camera´s zowel bedraad als de ene via wifi

Met andere woorden ik kan niet inloggen op de camera en dus niets wijzigen, dat was met het oude modem wel mogelijk.
Kan het aan de instellingen liggen in het modem onder portforward ?
Modem restarten helpt niet.

Reputatie 2
Ik ben nu zover dat IE wel de camera kan bereiken maar Waterfox en Chrome niet
Ik ga er verder aan werken en bedankt voor alle hulp

Reputatie 2
Laatse update, modem werkt perfekt en probleem met de camera is ook opgelost, Waterfox blokkeerde de poorten maar dat is opgelost.
Nogmaals hartelijk dank voor de service en hulp.
Hier mag een slotje op

Reputatie 2
Kan iemand mij nog even helpen ?
Mijn vrouw werkt op een Ipad maar het lijkt er op dat het internet niet vlot verloopt, bij het scrollen blijft het beeld vaak vast staan omdat de foto´s niet snel genoeg binnen gehaald kunnen worden en als ik met wifi analyzer kijkt dan blijkt dat de signaal sterkte vaak onder de -80% gaat
Hoe kan dat verbeterd worden ?

Reputatie 7
Wat is de afstand tot de Experia Box?

Hoeveel muren zitten er tussen?

Op dezelfde etage on een andere?

Op welke band maakt de iPad verbinding? (2.4GHz of 5GHz)

Reputatie 2
Afstand is 5 meter

Er zit één muur tussen met daarin in een deur en de meterkast deur (zie foto)
Op de zelfde etage

Hij maakt gebruik van de 5GHz band.

Wat me opvalt is dat de Ipad vak verdwijnt uit de Wifi Client Status lijst.

Om te testen heb ik de channel veranderd van 11 naar 1 maar het signaal blijft schommelen tussen de -65% en de -85%

ASIDSCN9346.jpg

Reputatie 7
Op die afstand hoor jij op 2.4GHz een veel beter signaal te krijgen.

Op een soortgelijke afstand met een soortgelijke muur/deur en in hetzelfde "dorp" :p meet ik zo'n -45dBm en dat is wat het bij jou eigenlijk ook zou moeten zijn. Het bevreemd mij zeer dat jij zo enorm afwijkende waarden meet dan dat ik hier meet.

Je had dit ook al met jouw ZTE H220N en dat zou mijns inziens dan duiden op een externe oorzaak. Ik kan me echter niets voorstellen wat daar een oorzaak van zou kunnen zijn.

Ondersteunt die mobiele telefoon ook 5GHz wifi?

Zo ja, dan kan je binnen de wifi anayzer links bovenaan op 2.4G kikken om te switchen naar 5GHz.

Kan je dan ook eens kijken hoe sterk jouw 5GHz signaal is?

Reputatie 2
Dat schreef je de vorige keer ook al dat het veel beter moet kunnen.
Mijn telefoon ondersteund geen 5GHz

Ik heb er een Huawei wifi extender geleend en erbij gezet en nu is het signaal volgens de 1e fotoIpad stopt nog steeds met scrollen dus denk ik dat ik 2 problemen heb, een slechte signaal op de begane grond zonder extender en misschien een probleem in de Ipad.

Reageer