Beantwoord

wifi valt uit sinds storing Houten

  • 17 februari 2016
  • 46 reacties
  • 452 keer bekeken


Toon eerste bericht

46 reacties

Reputatie 2
Hier de screenshot

Screenshot_2016-02-26-08-26-30.png

Reputatie 7
Het kan niet zo zijn dat jouw 2.4GHz wifi op een ander kanaal zit dan de KPN Fon van jouw Experia Box.

Die twee zitten altijd op hetzelfde kanaal. Als jij in die wifi analyzer iets anders ziet dan wordt het wel een beetje vreemd. :@

Plaats hier dan eens een screenshot van de grafische weergave van alle 2.4GHz wifi zenders.

Reputatie 2
Het blijft het zelfde, soms verbinding en dan ineens weer niet.
Ook de IP camera verliest regelmatig de verbinding wat voor 3 januari niet voorkwam
De signaalmeter van wifi analyzer blijft nog steeds vast staan op 62 en op KPN Fon beweeg die.
KPN Fon staat volgens wifi analyzer ingesteld op kanaal 11 en experiabox wifi op 1 maar in het modem zie ik dat die op 11 staat

In de accespointlijst staat een ander experiabox, waarschijnlijk van de buren en die staat op kanaal 6 en schommeld op ±90dBm terwijl die van mij vast staat op 62dBm en mijn Fon schommeld rond de 60dBm

Reputatie 2
Ik heb net even gekeken en er is iets wat me opvalt
De afstand is ±6 meter en er zit 1 muur tussen en de deur van de meterkast
Maar nu het vreemde
Als ik het signaal op Fon meet dan beweegt dan is die het ene moment 45 en het andere moment 100 ongeacht of ik op die 6 meter staat of in de meterkast staat
Meet ik het op het SSID dan beweegt de naald totaal niet en lijkt vast te staan op 62 ook ongeacht of ik op de 6 meter sta of in de meterkast. Eerder op de avond bewoog de naald wel.

Screenshot_2016-02-23-01-10-30.png

Reputatie 7
Ik had ondertussen ook gezien dat die SSID inderdaad van jouw eigen Experia Box is.

Die KPN Servicetools slaan bepaalde gegevens, waaronder de wifi instellingen, centraal bij KPN op. Bij het in gebruik nemen van een nieuwe Experia Box worden deze instellingen teruggezet. Vandaar dat jouw V9 de SSID van jouw vorige Experia Box heeft gekregen.

Ik ben wel benieuwd naar de sterkte van het signaal nu de V9 op kanaal 11 staat.

Hoe ver ben je dan van de V9 verwijderd en hoeveel muren/vloeren zitten daar dan tussen?

Reputatie 2
Dat weet ik zeker, staat ook in mijn experiabox
Mijn vorige experiabox was inderdaad een V7 en daar heb ik service tool wel eens gebruikt maar met deze v9 heb ik nu sinds ± 1 jaar draaien en gekregen van iemand via dit forum. Ik heb sinds dien nooit meer service tool gebruikt omdat het goed werkte. Vorige week heb ik hetv wel geïnstalleerd maar omdat ik het toen hier vroeg niet gebruikt. De SSID is altijd zo geweest en dat staat ook nog zo op het kaartje van KPN en ik heb naar mijn weten nog nooit veranderd. Als het gebeurd is dan zou het vlak nadat deze experiabox is geïnstalleerd en misschien heb ik toen met service tool gekeken of er geen problemen meer waren.

Ik zal later, als dat nu even geen probleem is, de SSID veranderen.

Ik heb het kanaal nu ingesteld op 11
Ik dacht dat hoe minde sterren er branden hoe beter het kanaal was maar het is dus juist andersom. Weer wat geleerd.

Reputatie 7
Weet je zeker dat dit jouw Experia Box is. De naam zegt dat het een ZTE H220N betreft, onofficieel ookwel de V7 genaamd. Jij gaf echter aan dat jij een ZTE H368N ofwel een V9 hebt. Ook de screenshots zijn duidelijk van de V9.

Het kan als je ooit de KPN Servicetools hebt gebruikt dat de naam van jouw vorige Experia Box weer terug is gezet in deze V9.

Log eens in op jouw V9 en kijk eens bij de wifi instellingen.

Je doet er verstandig aan om de SSID op iets herkenbaars te zetten zoals bijvoorbeeld jouw achternaam zodat jouw wifi netwerk makkelijk te herkennen is.

Kanaal 11 lijkt een uitstekend kanaal om in te stellen op de Experia Box.

Mocht dit screenshot inderdaad van de Experia Box van de buren zijn, hoe sterk is jouw eigen Experia Box dan? (Nieuw screenshot.)

Als jouw iPad nog steeds de verbinding blijft verliezen terwijl jouw V9 op kanaal 11 staat en de sterkte van het signaal tussen de -70dBm en -30dBm ligt, dan wordt dit een interessant issue. :@

Edit: Ik zag in een screenshot dat de SSID van jouw V9 inderdaad die H220N... is. Je hebt dus de KPN Servicetools gebruikt. Advies: Verander die SSID in iets herkenbaars.

Reputatie 2
Ja ik had nog een schone Wolfgang liggen en daar staat nu alleen Wifi Analyzer op
Wifi staat op kanaal 1
Screenshot_2016-02-22-22-16-08.pngScreenshot_2016-02-22-22-10-43.png

Reputatie 7
Je hebt nu dus ook een Android met Wifi Analyzer.

Op welk kanaal staat de wifi van jouw Experia Box nu?

Wat is de sterkte van jouw wifi (dBm) op de plek waar die iPad regelmatig zonder verbinding komt te zitten?

Post een een screenshot van het scherm binnen de Wifi analyzer waar alle netwerken grafisch getoond worden.

Reputatie 2
Ja nu wel bedankt maar de iphone lag er vanmiddag weer regelmatig uit en dan moet ik op mijn eigen provider gaan surfen
Met de ipad geen verbinding want dan blijft die maar draaien en haalt niets binnen
Dat is niet constant maar regelmatig het geval
Soms haalt die wat binnen en dan ineens blijft het zoeken weer draaien en duurt het weer even tot de rest binnen komt.
Nooit gehad

Reputatie 7
Kies op die Android een voor "netwerk vergeten" bij het wifi netwerk.

Je moet daarna opnieuw inloggen... ...werkt het nu wel?

Reputatie 2
Helaas hier ben ik toch weer terug.
De verbinding laat te wensen over, dan weer wel en dan weer wachten.
Nu wil ik met een android telefoon en wifi analyzer kijken of een ander kanaal beter is maar ik krijg de android niet verbonden met wifi "authenticatieprobleem"
Misschien is dit het zelfde probleem met de iphones en de IP camera

Met KPN Fon wel verbinding en dan blijkt dat kanaal 1 t/m 3 meestal leeg is.
Is het authenticatieprobleem op te lossen ?

Reputatie 7
Als "dorps"genoot hoop ik ook dat ik je er niet meer over zal horen, dan weten we tenminste dat jullie weer zonder problemen van jullie iPhones en iPad gebruik kunnen maken. ;)

Reputatie 2
OK dat ga ik dan doen.
IK zet hem voorlopig op kanaal 1
Ik heb nog een android toestel en ga daar wel wat mee stoeien.
Ik ga het bijwerken via de webpagina.

Bedankt voor je hulp en hopelijk gaat het daarna goed en hor je mij er niet meer over, positief bedoeld haha

Reputatie 7
Ik heb alleen maar Android devices en inderdaad, nu dat je het zegt, Apple heeft de wifi analyzer app geloof ik uit de app store verwijderd. Zou inbreuk maken op bepaalde functies van iOS. Je kunt dat kanaal gewoon via die webpagina aanpassen, daar heb je die "service"tools gelukkig niet voor nodig.
Leen anders morgen even een Android van de buren om het beste kanaal te vinden.

Overigens was kanaal 1 gekozen toen je die screenshots maakte en als dat zonder problemen werkte dan zet je het kanaal voorlopig toch gewoon op 1.

Reputatie 2
Waar vind ik Wifi Analyzer voor iOS ?
Die ik tegen kom zijn voor Android of onbekend.

En wijzigen moet ik dat doen met de service tool ?

Reputatie 7
Met de "Wifi Analyzer" kan je het meest geschikte kanaal onder de 12 eenvoudig opzoeken.

Het kan best zijn dat jouw buren een nieuwe router hebben gekregen of wellicht een accesspoint hebben geplaatst waardoor jouw Experia Box nu ineens naar kanaal 12 of 13 gedrukt wordt.

Als dit probleem nog steeds zou optreden in de situatie dat jij jouw wifi kanaal hebt ingesteld op een waarde van 1 t/m 11, neem dan contact op met klantenservice. Zolang je het kanaal op auto hebt staan zal dit fenomeen morgen zo weer op kunnen treden.

Overigens hebben wij alleen aziatische apparaten en zijn dus juist blij met die relatief lege wifi kanalen.

Reputatie 2
Prima maar waarom heb ik daar voorheen nooit last van gehad ?
Ik heb dit modem al langere tijd i.c.m. de iphones en ipad hier draaien.
En waarom verliest mijn Velleman IP camera ook sindskort de verbinding ?

Dat is ook nooit geweest !

Welk kanaal moet ik hem dan zetten ?

Als ik het goed heb is daar een progje voor om te kijken welk kanaal het minst gebruikt

Reputatie 7
Het kanaal van jouw wifi staat dus op automatisch en dat is dus vragen om moeilijkheden als je mobiele apparaten hebt die van Amerikaanse makelij zijn zoals jullie iPhones en iPad. Die Amerikanen hebben nog steeds niet begrepen dat, als je apparaten voor de Europese markt maakt, je er dan ook voor zorgt dat zo'n apparaat overweg kan met de Europese standaarden. Helaas, die Amerikanen zijn eigenwijs en daarmee ondersteunen die iPhones en iPads nog steeds kanaal 12 en 13 niet.

Als jij het wifi kanaal dus op automatisch hebt staan dan betekent dat vroeg of laat dat de Experia Box kanaal 12 of 13 zal kiezen omdat die kanalen waarschijnlijk ook nog eens het minst gebruikt worden in jouw omgeving en daarmee dus het minste last hebben van andere wifi zenders. Bij jouw buren zitten vast en zeker meer bezitters van Amerikaanse apparatuur die daardoor kanaal 12 en 13 dus mijden. Deze kanalen zijn dus relatief rustig en dus zullen ze snel als best mogelijk kanaal geselecteerd worden door de Experia Box.

Maar helaas, kanaal 12 of 13 betekent dus ook geen verbinding met iPhones en iPads.

Kies dus een ander kanaal, probleem verholpen.

Reputatie 2
Hallo wjb

Voorheen viel de wifi zelden weg en als het weg viel dan was het van korte duur en merkte ik het niet op maar nu ik het nagekeken heb blijkt dat het sinds 6 februari fors is toegenomen.
Op 10 februari had ik 10 uur achter elkaar geen wifi, dat was van ±4:16 tot ±14:17
Daarna schommelend wel en geen wifi
Vandaag vanaf ±15 uur geen verbinding meer.

Modem weer uit gedaan en na ±15 seconden weer aan en ik heb weer wifi

Ik kan niet ver nakijken hoelang ik er al last van heb maar ik zie dat ik op 3 januari al wifi uitval had maar dat is me toen niet opgevallen.
Ik kan zien dat het vanaf 31 januari slechter werd met een diepte punt op 10 februari waarna het daarna niet beter is geworden.

Nee ik heb nooit Service Tool gebruikt.

Ik heb 2 WLAN afdrukken bijgevoegd, KPN staat vanaf het begin aan.

Wij hebben alleen Iphone en Ipad.

Hoe dan ook het heeft het altijd goed gedaan maar de laatste tijd valt de IP camera vaak uit en hiervan heb ik de disconnectie van terug kunnen lezen.
Ook onze Iphones en Ipad hebben de laatste tijd geen verbinding met de wifi. Als dat gebeurd start ik het modem opnieuw op en dan blijkt dat de IP camera ook uit was en na opnieuw opstarten heeft die weer verbinding.wlan instellingen 2.jpgwlan instellingen.jpg

Reputatie 7
Heb jij al anderhalf jaar last van wegvallende wifi, tenminste dat was de laatste keer dat ik een storing in Houten (noord) heb mogen ervaren. ;)

Hoe lang ervaar je dit probleem al?

Heb je ooit de KPN "Service"tools gebruikt? Zo nee, houden zo!

Log eens in op jouw Experia Box en plaats hier eens een screenshot van jouw wifi instellingen.

Heb jij mobiele apparaten van Amerikaanse makelij en staat het wifi kanaal op auto, 12 of 13, kies dan een ander kanaal.

Reageer