Beantwoord

wifi valt uit sinds storing Houten

  • 17 februari 2016
  • 46 reacties
  • 452 keer bekeken


Toon eerste bericht

46 reacties

Reputatie 2
Waar vind ik Wifi Analyzer voor iOS ?
Die ik tegen kom zijn voor Android of onbekend.

En wijzigen moet ik dat doen met de service tool ?

Reputatie 2
Helaas hier ben ik toch weer terug.
De verbinding laat te wensen over, dan weer wel en dan weer wachten.
Nu wil ik met een android telefoon en wifi analyzer kijken of een ander kanaal beter is maar ik krijg de android niet verbonden met wifi "authenticatieprobleem"
Misschien is dit het zelfde probleem met de iphones en de IP camera

Met KPN Fon wel verbinding en dan blijkt dat kanaal 1 t/m 3 meestal leeg is.
Is het authenticatieprobleem op te lossen ?

Reputatie 2
Ja nu wel bedankt maar de iphone lag er vanmiddag weer regelmatig uit en dan moet ik op mijn eigen provider gaan surfen
Met de ipad geen verbinding want dan blijft die maar draaien en haalt niets binnen
Dat is niet constant maar regelmatig het geval
Soms haalt die wat binnen en dan ineens blijft het zoeken weer draaien en duurt het weer even tot de rest binnen komt.
Nooit gehad

Reputatie 2
Ja ik had nog een schone Wolfgang liggen en daar staat nu alleen Wifi Analyzer op
Wifi staat op kanaal 1
Screenshot_2016-02-22-22-16-08.pngScreenshot_2016-02-22-22-10-43.png

Reputatie 2
Dat weet ik zeker, staat ook in mijn experiabox
Mijn vorige experiabox was inderdaad een V7 en daar heb ik service tool wel eens gebruikt maar met deze v9 heb ik nu sinds ± 1 jaar draaien en gekregen van iemand via dit forum. Ik heb sinds dien nooit meer service tool gebruikt omdat het goed werkte. Vorige week heb ik hetv wel geïnstalleerd maar omdat ik het toen hier vroeg niet gebruikt. De SSID is altijd zo geweest en dat staat ook nog zo op het kaartje van KPN en ik heb naar mijn weten nog nooit veranderd. Als het gebeurd is dan zou het vlak nadat deze experiabox is geïnstalleerd en misschien heb ik toen met service tool gekeken of er geen problemen meer waren.

Ik zal later, als dat nu even geen probleem is, de SSID veranderen.

Ik heb het kanaal nu ingesteld op 11
Ik dacht dat hoe minde sterren er branden hoe beter het kanaal was maar het is dus juist andersom. Weer wat geleerd.

Reputatie 2
Ik heb net even gekeken en er is iets wat me opvalt
De afstand is ±6 meter en er zit 1 muur tussen en de deur van de meterkast
Maar nu het vreemde
Als ik het signaal op Fon meet dan beweegt dan is die het ene moment 45 en het andere moment 100 ongeacht of ik op die 6 meter staat of in de meterkast staat
Meet ik het op het SSID dan beweegt de naald totaal niet en lijkt vast te staan op 62 ook ongeacht of ik op de 6 meter sta of in de meterkast. Eerder op de avond bewoog de naald wel.

Screenshot_2016-02-23-01-10-30.png

Reputatie 2
Het blijft het zelfde, soms verbinding en dan ineens weer niet.
Ook de IP camera verliest regelmatig de verbinding wat voor 3 januari niet voorkwam
De signaalmeter van wifi analyzer blijft nog steeds vast staan op 62 en op KPN Fon beweeg die.
KPN Fon staat volgens wifi analyzer ingesteld op kanaal 11 en experiabox wifi op 1 maar in het modem zie ik dat die op 11 staat

In de accespointlijst staat een ander experiabox, waarschijnlijk van de buren en die staat op kanaal 6 en schommeld op ±90dBm terwijl die van mij vast staat op 62dBm en mijn Fon schommeld rond de 60dBm

Reputatie 2
Hier de screenshot

Screenshot_2016-02-26-08-26-30.png

Reputatie 2
Heb je nog gekeken en heb je nog een oplossing want het blijft kl*te, dan weer wel en dan weer geen verbinding.
Op dit moment helemaal geen wifi meer. Ik heb met de android telefoon en de Iphone en de laptop en de ipad geen verbinding met internet
Alle lampjes die behoren te branden branden ook
Opnieuw opgestart en nu weer verbinding met alles

Reputatie 2
Nu zitten ze beiden op kanaal 11 en de dBm wisselt alleen ik kom op de net 60dBm en die van de buren zit op ruim 80dBm
Hoe hoger hoe beter toch ?
Kan je mij het telefoonnummer geven waar ik heen moet bellen ?

Reputatie 2
Bedankt, ik ga morgen naar de KPN winkel bij Hornbach en hopelijk ruilen ze hem om
Als ik trouwens inlog op het modem geeft die aan dat het een H368N is.
Dat viel me op toen ik een print screen ging maken van de port forward

Reputatie 2
Beste wjb en Erik

Wat een grandioze service
Ik ben vanmiddag naar die winkel gegaan en het ging alsvolgt :
Kan ik u helpen

Ja graag, ik heb een probleem met het modem
Oh en u bent hierheen gestuurd

Ja

Dan krijgt u een nieuwe, geeft u mij die maar
Hij liep naar achteren en kwam met een doos waar de nieuwe V10 in zat, even wat op de PC bijgewerkt en legitimatie laten zien en klaar
Alles binnen 5 minuten en geen vragen hoe en wat, alsof het al bekend was.
Grote lof voor de service van KPN !!!

Ik heb hem net aangesloten en we hebben TV en ik kan op internet maar nu dan gelijk maar even wat vragen voor ik iets fout doet.
Moet ik KPN servicetool verwijderen ?
Ik heb SSID en wachtwoord gewijzigd maar moet ik nog andere instellingen wijzigen of aanpassen ?
Moet ik het kanaal nog aanpassen ? Staat nu op auto !
Met wifi analyzer zie ik mijn wifi op kanaal 2 staan en FON op kanaal 1. Klopt dat ?

Reputatie 2
Inderdaad en ik ben je heel erg dankbaar voor al je hulp.

Ik verwijderd servicetool
Het kanaal staat op auto, was ik vergeten te melden
Dit zijn de 2 screenshots, hopelijk is dat wat je bedoeld.Screenshot_2016-03-01-18-54-55.pngScreenshot_2016-03-01-19-04-50.png

Reputatie 2
Ik probeer je vragen te beantwoorden :
De instelling van het mobieltje was nog niet gewijzigd naar de nieuwe wifi instelling maar inmiddels wel gedaan en is nu verbonden met de wifi

Inmiddels staat wifi en FON op kanaal 2 , moet ik het kanaal van auto veranderen naar een ander kanaal ?

Het modem staat in de meterkast daar waar ook het glasvezelkastje zit. Meet ik in de meterkast dan heb ik een sterkte van -43dBm
De meterkast heeft een houten deur en zit tussen de gang en de huiskamer in
In de gang heb ik -46dBm en in de huiskamer aan de andere kant van de muur waar het moden tegenaan zit heb ik -46dBm

Naast die muur waar het modem tegenaan zit is de huiskamerdeur met glas er in en daar loopt het op naar -52dBm
Zit ik op de bank dan heb ik -66dBm, dat is in het verlengde van de muur waar het modem tegenaan zit en 5,5 meter van het modem af.

Als ik het goed begrijp dan wordt het signaal sterk verminderd door de muur en de huiskamerdeur.

Ik heb ook even bij de buitencamera gemeten en daar is meet ik -65dBm
Ik hoop dat het iets verduidelijkt en dat er een oplossing is om het sterker te maken.
En ik woon in Houten in de mossen

Reputatie 2
Volgens wifi analyzer zijn de betere kanalen 11 + 12 + 13 dus heb ik wifi 2,4GHz op 11 gezet

Net een speedtest gedaan en de ping is 9ms - download 69,45Mbps - upload 32,69 Mbps

Modem hangt op 160cm hoogte en ook in landscape

Reputatie 2
Ik weet niet waar ik kan vinden of die via 2,4 of 5GHz test
Zojuist weer een test gedaan en nu is de ping 5 en de download 20,37 en de upload 16,60
Ik doe het met de Iphone 5

Ik heb KPN standaard alles in 1 abo

Kan ik tijdelijk mijn SSID en wachtwoord veranderen om mijn IP camera even te pakken te krijgen want die staat nog ingesteld op het oude SSID en wachtwoord en is dus niet te pakken te krijgen zonder UTP kabel ?
Of is er een andere oplossing ?

Reputatie 2
Gisterenavond de SSID en wachtwoord veranderd naar de gegevens van het oude modem en tot nu toe geen problemen gehad met bv de camera, die blijft nu goed werken dus het probleem zat in het oude modem.
Bedankt voor je advies om hem om te ruilen.

Nu nog een kleinigheid waar ik niet uit kom.
Ik kan de camera in LAN niet bereiken en dat kon voorheen wel maar hij werkt wel en ik zie hem wel in mijn surveilance software Ispy en ook op de telefoon met de Foscam software
Beiden werken via de WAN
Geef ik in de browser mijn WAN adres in met poort nummer dan krijg ik de melding "Dit adres heeft beperkte toegang"
Geef ik in de browser het LAN adres in (192.168.2.6) dan krijg ik de melding "Kan geen verbinding maken"
Geef ik het LAN adres met poort nummer in dan krijg ik de melding "Dit adres heeft beperkte toegang"

Dit heb ik bij alle camera´s zowel bedraad als de ene via wifi

Met andere woorden ik kan niet inloggen op de camera en dus niets wijzigen, dat was met het oude modem wel mogelijk.
Kan het aan de instellingen liggen in het modem onder portforward ?
Modem restarten helpt niet.

Reputatie 2
Ik ben nu zover dat IE wel de camera kan bereiken maar Waterfox en Chrome niet
Ik ga er verder aan werken en bedankt voor alle hulp

Reputatie 2
Kan iemand mij nog even helpen ?
Mijn vrouw werkt op een Ipad maar het lijkt er op dat het internet niet vlot verloopt, bij het scrollen blijft het beeld vaak vast staan omdat de foto´s niet snel genoeg binnen gehaald kunnen worden en als ik met wifi analyzer kijkt dan blijkt dat de signaal sterkte vaak onder de -80% gaat
Hoe kan dat verbeterd worden ?

https://

Reputatie 2
Afstand is 5 meter

Er zit één muur tussen met daarin in een deur en de meterkast deur (zie foto)
Op de zelfde etage

Hij maakt gebruik van de 5GHz band.

Wat me opvalt is dat de Ipad vak verdwijnt uit de Wifi Client Status lijst.

Om te testen heb ik de channel veranderd van 11 naar 1 maar het signaal blijft schommelen tussen de -65% en de -85%

ASIDSCN9346.jpg

Reputatie 2
Dat schreef je de vorige keer ook al dat het veel beter moet kunnen.
Mijn telefoon ondersteund geen 5GHz

Ik heb er een Huawei wifi extender geleend en erbij gezet en nu is het signaal volgens de 1e fotoIpad stopt nog steeds met scrollen dus denk ik dat ik 2 problemen heb, een slechte signaal op de begane grond zonder extender en misschien een probleem in de Ipad.

https://

https://

Reageer