Wifi valt uit, vaak bij opstarten PS5

  • 4 May 2021
  • 18 reacties
  • 264 keer bekeken

Als mijn zoon de PS5 aan zet gooit die het hele wifi plat.

Nu dacht ik dat het alleen daar aan lag, maar ik heb sinds een dag of wat geconstateerd dat het vaker gebeurd. gemiddeld 2 a 3 keer per dag. (misschien is dat de reden wel dat ik met 10 dagen door mijn eigen mobiele bundel heen ben 😞 )

Kan hier iets aan gedaan worden?

Ik heb sinds kort het internet en tv via KPN zelf, maar word er niet vrolijk van.

 

Daarnaast kan ik jullie niet chatten of bellen….. 

erg vervelend allemaal en wil het graag snel opgelost hebben aangezien ik gemiddeld 9 uur per dag thuis werk.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +19

Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Welk modem? Wat is er zoal aangesloten? Gebruik je dit soort dingen?

 

Hoi Joep,

Ik heb deze niet. Maar heeft KPN ook niet aangegeven dat dat nodig is. Wifi zou perfect moeten werken zo zei de monteur.

Ik heb een KPN box 12 modem gekregen.

Er zit een bekabelde tv ontvanger op, 3 telefoons (niet altijd tegelijk in huis behalve ‘s avonds) via wifi, PS5 via wifi en mijn pc via wifi.

 

Badge +19

Goed dat je die niet hebt. WelkeWi-Fi versterker heb je? Van kpn?

Ik heb geen versterker. Was niet nodig volgens monteur. Denk je dat het probleem daarmee verholpen is?

Badge +19

O ik las het verkeerd.  Je hebt een ontvanger.  Blijft die wel altijd werken? Valt het hele modem uit of alleen de Wi-Fi? Gebeurt dat alleen met de  ps5 of ook op andere momenten? Heb je glasvezel of koper?

Ik heb glasvezel. Het modem blijft aan, of tenminste (ben een vrouw he) de lampjes blijven aan. En tv ook, die is bekabeld. Dus mijn idee is dat de wifi zoveel mb moet pakken dat daarom alle telefoons en pc zonder wifi zitten. Maar helaas valt me op dat het niet alleen tijdens het aanzetten van ps5 is, maar ook gedurende de dag. Zomaar....

Badge +19

Teveel mb trekken zal zeker niet het geval zijn. Even nog voor mn beeldvorming. Het modem staat in de meterkast. Vandaar gaat een kabel naar de tv ontvanger. En verder is er niet aan gesloten op het modem. Klopt dat zo?

Ja klopt helemaal.  

Ps5, pc entelefoons via wifi verbonden 

Badge +19

Heb je de Wifimanager al gedaan? Zoniet klik dan op de groene tekst.

Ja.al meerdere malen. Als de wifi uitvalt dan werkt dit niet.  Anders geeft hij 70 mb aan. Vanmiddag zag ik dat er wel wifi was maar slecht en toen was het 30 ofzo.

Badge +19

Alles klinkt goed maar dan toch die uitval...het lijkt dan toch op een defect in de Wi-Fi module van het modem. Ik neem aan dat je het modem ook al een keer terug hebt gezet naar fabrieksinstellingen. (Resetknopje)

Nee dat heb ik nog niet gedaan. Ga ik morgen uitproberen.

Maar vraag me wel af hoe ik in contact kom met een medewerker van kpn. Want dat ben jij niet toch?

Badge +19

Nee ben ik inderdaad niet. Hier  helpen klanten elkaar en er is meer kennis is dan bij de gemiddelde klantenservicemedewerker. Ik was nu ook van plan om voor te stellen om de klantenservice te bellen 0800-0402. Je kunt ook hier wachten op een medewerker. Die reageert automatisch. Probeer de resetknop morgen nog eerst even. Lost dat ook het probleem niet op dan lijkt me vervangen van het modem de enige oplossing. 

Dank je wel Joep. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @ChantalBl. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat Joep1965 al heeft gereageerd op jouw vraag, waarvoor dank! Heb je inmiddels jouw ExperiaBox al gereset en is het probleem daarmee verholpen of heeft onze klantenservice jou verdergeholpen?

Beste joep en vikash,

Ik heb hem gereset inderdaad.

 

En voor nu blijft de wifi aan, al geeft die ipv vol bereik 1 streepje bereik.... maar hij blijft aan. Juig moment gehad dus.

Voor nu opgelost, maar zal het in de gaten blijven houden de aankomende dagen.

Als je nog ideeën hebt, hoor ik ze graag.

 

Vooral joep: bedankt voor je hulp!

Badge +19

Graag gedaan. Misschien toch eens proberen via de wifimanager de gratis Wi-Fi versterkers te krijgen. Die moeten wel met een kabel aangesloten op het modem maar dan heb je overal goed bereik.

Thanks voor de tip! 

Ik ga even checken idd