Beantwoord

Wifi en TV vallen vaak weg

  • 13 April 2021
  • 18 reacties
  • 146 keer bekeken

Hoi , 

 

Mijn wifi valt per avond zeker 4 keer uit en dus tv elke keer opnieuw opstarten.

Dit lijkt  mij niet de bedoeling

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 14 April 2021, 15:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +19

Nee dat is niet de bedoeling.  Kan je meet vertellen over je netwerk? Welk modem? Kabels of draadloze verbindingsets?

Deze is vorige maand geïnstalleerd door een monteur van jullie.

Ik heb er niet veel verstand van.

Kan  foto's meesturen 

 

*admin: privégegevens verborgen
Reputatie 7
Badge +11

Hoe zit de tv ontvanger aangesloten? Het is vreemd dat als de wifi uitvalt dat deze opnieuw opgestart moet worden namelijk. Valt bekabeld internet ook weg?

Ik krijg op tv het beeld met storing 303 enz enz 

En dan na ongeveer een minuut doet de wifi het weer.

Reputatie 7
Badge +11

Zou je mijn vragen ook nog kunnen beantwoorden? Hoe is de tv aangesloten op het modem? Foutcode 303 betekent namelijk dat er geen verbinding is met het modem. Valt bekabeld internet ook weg?

Ik gebruik verder geen bekabeld internet 

Foto is de aansluiting van tv

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Ook met die foto kan ik helaas niet heel veel. Zit de kabel van de tv ontvanger direct in het modem?

 

Je geeft aan verder geen bekabeld internet te gebruiken, echter zie ik wel twee andere ethernet kabels in het modem zitten, eentje heeft geen activiteit, de andere wel. Wat zit hier voor apparaat op aangesloten?

Alleen de tv

Hierbij werkzaamheden van de monteur

 

 

*admin: privégegevens uit afbeelding verplaatst naar profiel

 

Reputatie 7
Badge +11

De lampjes van de aansluitingen op het modem laten wel zien dat er meer op aangesloten zit. Het zou ook fijn zijn dat al mijn vragen beantwoord worden, anders kan ik er helaas niet zo veel mee vanaf hier. 

 

Graag de foto van de mail verwijderen ivm persoonlijke gegevens, deze is ook niet relevant aan het probleem. Deze gegevens mag je op je profiel invullen (hier: https://forum.kpn.com/settings/profile), dan kan een moderator de lijn nameten, misschien dat er vanuit ons netwerk iets stoort.

In het modem zit de WAN (rode kabel) en uit een blauwe zonder activiteit inderdaad. En de witte met gele stekker, die naar de tv ontvanger (Arris 5202) gaat.

Wel raar dat het steeds even uitvalt terwijl je op glasvezel bent aangesloten, Vincent2602. Je zou haast zeggen dat de BOX 12 niet (helemaal) stabiel functioneert.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Vincent2602, welkom op ons forum! Bedankt voor je toelichting en ik zie dat je je gegevens ook al ingevuld hebt! Ik zie dat je verbinding gisteren 13x uitgevallen is en vandaag ook al vrij vaak. Er gaat duidelijk iets niet goed! Ik vermoed ook dat het hem in de experiabox zit. Ik heb alvast een nieuwe voor je aangevraagd, deze ligt morgenmiddag vanaf 14:30 voor je klaar bij het servicepunt in de buurt. Ik stuur je hier per privébericht nog meer informatie over en je krijgt er ook nog een sms/mail over!

Reputatie 7
Badge +20

@Vincent2602 ik zie dat je verbinding nog steeds ontzettend vaak wegvalt.  Had je de nieuwe experiabox nog kunnen proberen? Als het daarmee ook wegvalt kan ik hier een monteur voor aansturen namelijk.

Hoi , welke spullen moet ik precies mee terug sturen ?

Ik krijg de nieuwe spullen niet mee zonder de "oude" meteen in te leveren ?

 

Reputatie 7
Badge +20

@Vincent2602 Alleen de T̶V̶ ̶o̶n̶t̶v̶a̶n̶g̶e̶r̶  Experiabox en de stroomadapter daarvan. 
Ik zie op de track en trace pagina wel dat de oude vandaag weer retourgaat als hij niet omgeruild wordt. Hij blijft daar tegenwoordig maar een week liggen namelijk. Ik weet niet precies hoelaat

*edit: experiabox, niet TV ontvanger

Oke , dus alleen het zwarte kasje bij de tv en de stroomkabel die daar aan zit ? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Sorry @Vincent2602 , ik bedoelde natuurlijk de KPN Box 12, niet de TV ontvanger!

Maar inderdaad dus alleen de Box12 en de stroomadapter daarvan!

Alleen het modem (Box 12) wissel je om, @Vincent2602 !