Beantwoord

Wifi valt weg

  • 5 November 2019
  • 8 reacties
  • 212 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Hallo, ik zie al veel topics over problemen met wegvallend wifi. Wij hebben iets vergelijkbaars: wifi valt steeds weg waardoor verbindingen verbroken worden. We hebben een Experia V10 en op iedere verdieping een versterker van KPN staan. 

Uit de andere topics haal ik dat een mogelijke oplossing zou zitten in het scheiden van de “2.4 en 5GHz banden” omdat de versterkers maar een maximaal aantal keer kunnen wisselen. Een andere oplossing die ik tegen kom zou kunnen zijn het verbergen van 2.4 GHz zodat apparaten automatisch verbinden met 5GHz, waarbij de apparatuur die dit niet aan kan handmatig verbonden kan worden met 2.4.

Mijn vraag: hoe dan??? En aangezien ik zelf niet technisch onderlegd ben graag een advies wat we het beste als eerste kunnen proberen / zo min mogelijk werk is of in ieder geval risico’s op helemaal geen verbinding meer geeft. Alvast bedankt voor jullie hulp!

icon

Beste antwoord door Multiedje 6 November 2019, 21:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Zijn de "Wi-Fi versterkers " bekabeld aangesloten op de experiabox?

Reputatie 4
Badge +4

Uit de andere topics haal ik dat een mogelijke oplossing zou zitten in het scheiden van de “2.4 en 5GHz banden” omdat de versterkers maar een maximaal aantal keer kunnen wisselen. 

Hi IdR,

Vooruitlopend op het antwoord wat je aan Joep gaat geven, want het maakt zeker uit of je de wifi versterkers bedraad of als draadloze repeater hebt aangesloten, zou je je wifi netwerk 2.4 en 5Ghz kunnen scheiden. Dit kan door op de Eperiabox in te loggen en twee aparte SSID's aan te maken. 1 op 2.4 voor die geen 5Ghz aankunnen en 1 voor de 5 GHz die dat wel kunnen. Bijvoorbeeld IdR 2.4 en IdR 5.

Dit heb ik destijds ook gedaan op de eperiabox en werkt prima, je moet daarna wel opnieuw de wifi versterker opnieuw koppelen zodat ze de gewijzigde instellingen die je hebt ingevoerd overnemen van de experiabox.

 

 

Ja de versterkers zijn bekabeld aangesloten. 
 

Is in dat geval het andere antwoord het meest logisch om te doen? Ik heb gisteren gezocht naar instructie om in te loggen en deze aan te passen maar de meeste reacties beginnen bij als je al ingelogd bent. Hoe kom ik zover?

Reputatie 4
Badge +4

Ja de versterkers zijn bekabeld aangesloten. 
 

Is in dat geval het andere antwoord het meest logisch om te doen? Ik heb gisteren gezocht naar instructie om in te loggen en deze aan te passen maar de meeste reacties beginnen bij als je al ingelogd bent. Hoe kom ik zover?


Avond IdR,

Allereerst moet je inloggen op je Experiabox, in onderstaande link staat hoe je dit moet doen:

https://forum.kpn.com/internet-9/hoe-kan-ik-inloggen-op-de-experia-box-469617#post735649

Vervolgens ga je naar het tabblad wifi en stel je om te testen 2 verschillende namen in voor 2.4 en 5Ghz, daarna sla je de settings op en ga je testen, koppel hierbij eerst de wifi versterkers af want deze staan nog op de (oude) settings.

Als alles na tevredenheid werkt kan je de wifiversterkers opnieuw koppelen met de experiabox. Koppelen kan op de manier die je als het goed is al eerder hebt gedaan,  toen je de wifi versterkers hebt aangeschaft, dus niet alleen de stekker erin stoppen maar volgens de instructie die bij de versterker zit.

 

Hoor graag en succes!

 

Hoi @IdR . Fijn om te lezen dat jullie al een flink eind op weg zijn.

Is het gelukt om de netwerken te scheiden? 

Ik heb niks meer gehoord. Ik ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten! 

Dag Erwin, sorry dat ik geen terugkoppeling heb gegeven tot nu toe. We zijn er in de tussentijd achter dat een van de versterkers kapot was, die hebben we er nu tussenuit gehaald. We kijken nu hoe het werkt en of dat het probleem was. 
De monteur van kpn heeft de laatste keer een versterker op de experia box in de meterkast gezet. Dat moest volgens hem altijd (maar hadden we nooit gehad). Is dat logisch volgens jou?

Groet, Iris

Bij de meeste experiaboxen neemt zo'n experia wifi het signaal over. Ik vermoed dat dat aan de hand is bij jullie en dus klopt het wel. Draait alles nu stabiel?