Beantwoord

Wifi valt weg

  • 26 July 2021
  • 13 reacties
  • 71 keer bekeken

Beste klantenservice,

 

Ik heb ben net een maand klant bij jullie. De eerste weken heeft alles goed gedraaid, maar sinds afgelopen week valt de WIFI de hele tijd weg. Dit gebeurt zowel op de telefoon als op de laptop. Soms kan ik direct weer verbinden (nog steeds irritant), maar soms lukt dat helemaal niet meer zonder de Experia versterker hard in en uit te schakelen (stekker eruit en weer erin). Het WIFI signaal lijkt prima daar lijkt het probleem niet te liggen.

Kunnen jullie dit svp snel oplossen? 

 

Mvg,

Roland

icon

Beste antwoord door Joep1965 26 July 2021, 10:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Dat klinkt niet best.  Welk type modem heb je en gebruik je wifi versterkers? Zijn er dit soort dingen in huis? 

 

Het modem is een KPN Box 12 (geeft dat voldoende info)?

De versterkers zijn deze:

 

Badge +19

Is de Wi-Fi op de box 12 uit? Het wireless lampje moet dus uit zijn.

Nee, er branden 4 groene lampjes: Internet, Power, Wifi en TV.

 

Badge +19

Ok dat is niet goed. Dr Wi-Fi van het modem MOET uit want de experia wifi's werken nog niet goed samen met het modem. Op het modem zit een aan/uit knopje voor Wi-Fi. Wil je dat knopje 15 sec ingedrukt houden dan zou het Wi-Fi lampje uit moeten gaan. 

Ok, ik heb dat gedaan. Het WIFI lampje is nu uit. Nu zou het dus beter moeten gaan?

Badge +19

Dat denk ik wel. Welke lampjes branden er op de experia wifi's?

Op beide branden nu (oranje) Power lampje, (blauwe)Wifi lampje en het meest rechts (oranje) lampje.

Badge +19

Zoals hier? 

 

Klopt, mijn lampjes zijn alleen wat minder groen :)

Badge +19

Dan zou het goed moeten werken. Ervaar je dat ook zo?

Voorlopig gaat het nu goed idd :) Het viel ook niet iedere 2 minuten weg, maar als ik vandaag geen problemen meer ervaar, dan verwacht ik dat het nu weer werkt. De oplossing (uitzetten van de WIFI op het modem) klinkt niet onlogisch, dus ik heb er vertrouwen dat het blijft werken. Eigenlijk is het eerder verrassend dat het de eerste weken wel beter heeft gewerkt.

 

In elk geval, heel erg bedankt voor de snelle hulp! Mocht het WIFI onverhoopt toch weer wegvallen, dan meld ik mij hier weer.

Badge +19

Wellicht is het modem een keer opnieuw gestart en dan gebeurt het vaker dat het Wi-Fi lampje weer aan gaat.