Beantwoord

Wifi valt weg en is traag en IP camera's instellen lukt niet

  • 9 June 2022
  • 6 reacties
  • 99 keer bekeken

Beste KPN,

Mijn wifi verbinding valt de laatste tijd vaak weg of super slechte en trage verbinding. Maar jullie vriend de wifi manager geeft aan dat er goede verbinding is elke keer. Nou als ik een advies mag geven... Ontsla jullie wifi manager, want die snapt er de ballen niet van blijkbaar.🤓

Normaal gesproken zal ik niet snel aan de bel trekken en ben ik de moeilijkste niet. Maar aangezien de prijzen nu weer omhoog gaan, vind ik het wel even mooi geweest. Ik betaal de jackpot en voor wat precies? Het zou fijn zijn als we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Nog een heel ander puntje.. ik probeer ip camera's in te stellen maar de verbinding is niet te vinden. Een camera is gelukt van foscam, geen idee hoe maar hij doet t. Maar van andere merken lukt het dus niet. Waar kan dit mee te maken hebben? Want ik snap er niks meer van na alle gebruiksaanwijzingen en tips die gelezen en uitgeprobeerd heb.

 

​​​​Groet, Elina 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 15 June 2022, 14:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Kan je iets meer vertellen over het wifiprobleem? Is het traag if valt het helemaal weg? Welk type modem heb je en wat is er zoal op aangesloten? Heb je wifi versterkers? Heb je dit soort dingen in huis? 

 

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Elin_! Alles moet natuurlijk gewoon werken. Of de prijs nu omhoog gaat of niet. Dus laten we kijken wat er aan de hand is. Kan je laten weten wat het antwoord is op de vragen van @Joep1965? Dan gaan we aan de gang!

Hi,

Type modum is de Expedia box v10a. De wifi is regelmatig traag en valt enkele keren weg. Krijg dan zo'n uitroepteken bij het wifi teken. Ik heb wifi op mijn telefoon, iPad, laptop en tv, maar maak het meeste gebruik van mijn telefoon. Ik heb geen wifi versterkers. 

Heb glasvezel. 

Reputatie 7
Badge +17

@Elin_ Krijg je het wegvallen vaker als je meerdere apparaten tegelijkertijd gebruikt? Of maakt dat verder niet uit? En maakt het ook nog uit hoe ver je van je modem staat wat het wegvallen betreft?

Wel wil ik je sowieso aanraden om je FTU langer dan 120 seconden stroomloos te laten. Wacht als je dit gedaan hebt een kwartier. Doe na dit kwartier een volledige reset van je modem. In sommige gevallen wordt hierbij je wifi weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Als dit het geval is kan je opnieuw verbinden met de wifi-naam achterop je modem. 

Wacht na de reset van je modem nog even een kwartier. Kijk hierna eerst of alles weer goed werkt. Als dit niet het geval is doe dan nog een keer de Wifi Manager. Laat je hier daarna weten wat daarvan het resultaat is en of alles weer goed werkt?

@Bram_ Late reactie van mij, bedankt voor het meedenken.

Meestal heb ik maar 1 a 2 apparaten in gebruik en dat maakt verder niet uit naar mijn idee. En ook qua afstand niet, zit er soms ook naast als de wifi wegvalt.

Ik ga je advies uitproberen en laat weten wat het resultaat daarvan is. 

    

Vraag : "Gebruik je horren?" want had ongeveer dezelfde problemen, binnen bereik van de router direct werkte alles prima, maar via de Super Wifi punten ging 't onlangs mis - mooi weer - en dus gebruik ik 'n paar horren in der ramen en in "n schuifdeur~ of rolhordeur en dat genereert denk ik interferentie want nogal fijnmazig van structuur en door storing op één punt blijkbaar óók storing op de andere…. zonder gebruik van derzelve alle problemen opgelost,Â