Beantwoord

wifi valt weg lenevo tablet

  • 16 December 2019
  • 6 reacties
  • 3484 keer bekeken

Mijn lenevo tablet m10 valt steeds de WiFi weg hebben hier meer mensen last van??? Bij kpn kunnen ze niks vinden alles is goed. Bij mijn ouders doet ie het wel gewoon hebben Ziggo hopelijk heeft iemand de oplossing grĀ 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 17 December 2019, 11:41

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi, @Lenovo tab m10 WiFi valt weg, wat jammer dat de wifi telkens wegvalt:confused: Is dat alleen bij deze tablet zo en blijft de wifi op andere apparaten wel goed? In dat geval, kan het zijn dat het wifi netwerk op je KPN modem op een manier ingesteld staat die niet optimaal is voor je tablet.

Ik wil je in eerste instantie aanradenĀ om de Wifi tuner te doorlopen, de kans is aanwezig dat de instellingen daardoor dusdanig worden aangepast, dat de tablet wĆ©l een goede verbinding op kan zetten:relaxed:

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Nou hij doet het nog af en toe! Het is alleen bij de tablet helaas!!! En we hebben dat allemaal al gedaan ook al vaak aan de telefoon gehangen maar het werkt allemaal niet helaas!!

Reputatie 7
Badge +17

Nou hij doet het nog af en toe! Het is alleen bij de tablet helaas!!! En we hebben dat allemaal al gedaan ook al vaak aan de telefoon gehangen maar het werkt allemaal niet helaas!!

@Lenovo tab m10 WiFi valt wegĀ Hmm.. Vervelend dat het nog niet goed werkt. Het lijkt inderdaad zoals Maja al zegt aan de instellingen te liggen van de experiabox die niet goed werken voor de tablet.Ā 
Als ik het goed begrijp valt de wifi verbindingĀ te pas en te onpas weg bij jou thuis, maar niet bij een ander wifi netwerk.
De wifi frequenties zijn altijd 2.4GHzĀ of 5GHz, ook bij Ziggo. Het is lastig te achterhalen wat het verschil is in de instellingen van beide modems.Ā Om een beter beeld te krijgen van de situatie, heb ik nog een aantal vragen voor je.Ā 

  1. Welke Experiabox heb je bij ons?Ā 
  2. Heb je wifi versterkers aangesloten?
  3. Welk wifi kanaal heb je geselecteerd?
  4. Heb je al eens deĀ Experiabox gereset?
  5. Heb je al een het netwerk helemaal vergeten?

Ik heb online het een en anderĀ gevonden van deze oorzaak. Kan het zijn dat de tablet ook verbindt met een ander netwerk in de omgeving? Zo ja, dan kan je de slimme wifi wissel ā€˜uitzetten'. Je kan ook het wifi kanaal aanpassen naar 1,6,11. Dit kun je doen in de webinterfaceĀ van het modem.Ā 

  1. Slimme wifi netwerk wissel.Ā 
    Intellingen > verbindingen > wifi > Geavanceerde instellingen > smart network ā€˜Uitzettenā€™.

Goede Morgen,

Wij hebben hetzelfde probleem zelfde Lenovo M10, alle andere apparaten werken prima.

Ook heb ik zojuist dmvĀ Ā Wifi tunerĀ  het kanaal aangepast en nog steeds blijft de verbinding alleen op de Lenovo weg vallen ..Ā 

Bij mij heb ik het niet kunnen oplossen. Ik heb mede hierdoor besloten om terug te gaan naar ziggo. (over een paar dagen)Ā 

Ā 

Ik heb een manier gevonden om de verbinding behouden. Ik verbind hem met mijn chromecast wanneer ik ontvangst heb. Zolang hij verbonden in met chromecast valt hij niet weg. (tv zet ik gewoon op een andere zender) wel omslachtig, maar werkt wel voor tijdelijkĀ 

Reageer