Beantwoord

Wifi valt weg na plaatsen nieuwe modem (KPN Box 12)

  • 23 September 2021
  • 4 reacties
  • 282 keer bekeken

Goedemiddag,

Omdat mijn wifi niet optimaal was, heb ik op aanraden van KPN de wifimanager doorlopen. Daaruit bleek dat ik een verouderde modem (Experia Box v9) had. Ik heb toen een nieuwe modem (Box 12) gekregen en ik heb SuperWifi punten aangeschaft. De teleurstelling is groot dat de wifi juist slechter is geworden. Er werd ook vermeld door een webcare medewerker dat we door de SuperWifi punten ook beter bereik zouden hebben in de tuin. Mooi niet. Ik heb natuurlijk weer de Wifi manager doorlopen en 24 uur gewacht voor optimale wifi. De wifi is wel verbeterd, maar hij blijft gewoon de hele dag door uitvallen. Knap lastig met het thuis werken. Ik heb in de woonkamer de box 12 staan en een SuperWifi punt. Aan de andere kant van de woonkamer staat de andere SuperWifi punt bij de achterdeur. Je zou dus goede wifi verwachten in de woonkamer. Valt erg tegen. Boven heb ik een wifiversterker bekabeld aan de modem staan. Deze heeft wel zijn werk gedaan en voor goede wifi boven en op zolder gezorgd. Alleen heb ik nu niks aan dit alles als de wifi steeds weg valt. Het lampje van de wifi knippert ook regelmatig op de Box 12. Is dat normaal? En heeft iemand een suggestie hoe ik kan zorgen dat de wifi niet steeds weg valt?

icon

Beste antwoord door Nick83 23 September 2021, 17:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u nu dus 3 SuperWiFi's? Geen andere versterkers of accespoints ofzo? Repeaters? 

Ik begrijp dat het WiFi van de KPN Box nog aan staat? Dat kunt u beter uitzetten als de SuperWiFi er naast staat.

Ik heb twee SuperWifi punten en 1 Wifi Versterker DualBand. Ik heb ook ontdekt dat ik opeens twee wifi netwerken heb. De oude van de oude modem en de nieuwe van de nieuwe modem. Ik neem aan dat ik moet inloggen op het nieuwe netwerk. De oude werkt nog gewoon, wat wel gek is. Ik heb geen wifi uitgezet op de Box 12. Geen idee dat dit moest en hoe. De uitleg van KPN is erg minimaal.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb twee SuperWifi punten en 1 Wifi Versterker DualBand. Ik heb ook ontdekt dat ik opeens twee wifi netwerken heb. De oude van de oude modem en de nieuwe van de nieuwe modem.

Dat is ook heel goed. Ze mogen niet dezelfde naam hebben, want dat werkt niet goed samen met elkaar als ze dezelfde naam uitzenden.

Ik neem aan dat ik moet inloggen op het nieuwe netwerk.

Als u beneden bent. Als u boven bent logt u in op het netwerk van de dual band versterker.

De oude werkt nog gewoon, wat wel gek is.

Daar is niets geks aan. Die dual band versterker is niets aan veranderd, die doet nu nog gewoon hetzelfde als wat die voorheen deed.

Ik heb geen wifi uitgezet op de Box 12. Geen idee dat dit moest en hoe. De uitleg van KPN is erg minimaal.

 

Bedankt van je reactie. Erg nuttig de info. Inmiddels alles goed aangesloten en de wifi doet het goed.