Beantwoord

Wifi valt weg op alle apparaten 1 a 2 keer per dag

  • 31 October 2019
  • 12 reacties
  • 183 keer bekeken

Dag allemaal, na een harde reset op het modem voor een ander issue, heb ik een nieuw probleem. Ik heb sinds begin deze maand de overstap gemaakt naar KPN met een v10a. En nu valt me op dat 1 a 2 keer per dag de wifi weg valt. En dat is misschien niet helemaal de goede omschrijving, want 3 verschillende telefoons blijven wel aangeven dat ze wifi hebben, maar geen internet. Dan moet eerst de stroom stekker uit het kastje met de glasvezel kabel halen. En daarna na een minuut werkt het weer. Alle wifi apparaten en ook bekabelde apparaten hebben dan geen internet toegang. Eerder was het alleen rond 23 uur 's avonds. Maar laatst ook een keer midden overdag. Wat kan dit zijn? Het is erg irritant om telkens de stekker eruit te moeten trekken. 

icon

Beste antwoord door skabla 12 November 2019, 01:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Iemand??

Reputatie 7
Badge +25

Hi @skabla, excuses voor de wat late reactie. Heb je inmiddels al contact gehad? Zo niet, kun je dan je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik meet de lijn graag voor je door.

Ik heb nog geen contact gehad. Ik vraag me ook af of het doormeten van de lijn veel zin heeft. Vooral omdat de TV het wel gewoon blijft doen als het internet wegvalt. 

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb nog geen contact gehad. Ik vraag me ook af of het doormeten van de lijn veel zin heeft. Vooral omdat de TV het wel gewoon blijft doen als het internet wegvalt. 

Als ik geen verstoring kan meten kan ook dat nuttige info zijn. Het kan in ieder geval geen kwaad :) Mijn vermoeden is dat ik een monteur ga aansturen voor dit probleem. Ik stuur je even een privébericht voor de details.

Reputatie 7
Badge +25

@skabla: afgelopen vrijdag is een monteur langs geweest. Als ik de notitie zo lees zijn de werkzaamheden uitgevoerd. Is het opgelost?

Tot op heden wel. Was een bekend probleem. Er moest een 'laser' kastje in de wijk centrale veranderd worden. Ik kijk het nog een paar dagen aan. Maar het lijkt goed!

Reputatie 7
Badge +25

Tot op heden wel. Was een bekend probleem. Er moest een 'laser' kastje in de wijk centrale veranderd worden. Ik kijk het nog een paar dagen aan. Maar het lijkt goed!

Mooi zo! Dat klinkt positief in ieder geval.

Helaas is vannacht de verbinding ook weer weg gevallen. Maar deze is vanzelf hersteld. Dat gebeurde in het verleden niet en moest ik zelf handmatig de stekker eruit trekken en opnieuw het kastje van het glasvezel weer opstarten. Toch nog even aankijken of dit vaker gebeurd. Of was er een storing?

Reputatie 7
Badge +25

Helaas is vannacht de verbinding ook weer weg gevallen. Maar deze is vanzelf hersteld. Dat gebeurde in het verleden niet en moest ik zelf handmatig de stekker eruit trekken en opnieuw het kastje van het glasvezel weer opstarten. Toch nog even aankijken of dit vaker gebeurd. Of was er een storing?

Sorry voor de late reactie! Is het in de tussentijd nu wel weer goed gegaan? Mijn advies is om het even aan te kijken (mocht het niet weer zijn gebeurd natuurlijk).

Ja het probleem is opgelost. Het valt niet meer structureel weg. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +25

Ja het probleem is opgelost. Het valt niet meer structureel weg. Bedankt!

Mooi zo! :smiley:

Ik kamp met hetzelfde probleem. Een paar per dag geen verbinding via Wifi met internet.

Snelheid is bedroevend, 9 mb/s. Snel een andere provider zoeken!