Beantwoord

WiFi valt weg sinds paar dagen

• 21 november 2017
  • 46 reacties
  • 1542 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een paar dagen valt de WiFi vanzelf uit. Soms na een dag, soms al na een paar uur. Het modem ExperiaBox v10 uit en dan weer aanzetten lost dit probleem op, helaas tijdelijk. Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt sinds ik bij KPN zit begin 2016.

Als de WiFi verbinding wegvalt dan kan ik nog wel de SSID zien van het 2.4 en 5 GHz netwerk, maar als ik daar verbinding mee wil maken dan wordt om wachtwoord gevraagd wat vervolgens niet herkend wordt. Zoals gezegd, het uit en dan weer aanzetten van het modem lost probleem op,

Ik zag in andere forum berichten mogelijk vergelijkbare berichten, maar nog geen oplossing hiervoor. Al met al begint dit irritant te worden.....

Iemand goed idee wat ik zou kunnen doen?
icon

Beste antwoord door Erik_ 15 december 2017, 17:04

Hallo allen, voor verdere updates over de wifiproblemen, volg het speciale topic dat we hiervoor hebben aangemaakt. Daarin zullen we updates plaatsen.
Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 1
Vanavond, toen ik thuiskwam van het werk, weer geen werkende WiFi verbinding. Even de ExperiaBox uitzetten en weer aanzetten, lost het probleem (zolang als het duurt) weer op. Het lijkt erop dat Telefoon en TV het wel gewoon doen.

Is het modem brak aan het worden, of iets anders? 😞
Reputatie 7
Badge +9
Goedeavond AndreTi heeft u hem wel eens een harde REZET geven met een satéstokjes in het kleine gaatje te prikken tot die uit gaan en dan weer aan .dan haal hij nieuwe software op. Probeer dat eens misschien help dat.ik heb de zelfde modum Expira Box v10 .☺️succes hopelijk is het dan over.
Reputatie 1
Dank voor je bericht. Heb zojuist de Herstel-knop gebruikt op de zijkant. Eens afwachten of dit helpt. Anders zal ik als volgende stap d.m.v. resetknop op de achterkant het modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Hopelijk is dit niet nodig! Ik zal berichten hoe dit gaat aflopen.....
Reputatie 1
De herstelknop is dus geen blijvende oplossing. Vanochtend werkte het nog normaal, vanavond na thuiskomst weer geen WiFi . Volgende stap is een harde reset en terug naar fabrieksinstellingen. Ben benieuwd of dit wel gaat helpen.....
Reputatie 7
Badge +9
ik was nog op AdereTi ik hoop dat het nu met de harde REZET wel gaat lukken. anders weet ik het ook niet meer. dan is het wachten op een webcare medewerker die u verder mee kan helpen. Heel veel succes ?
Reputatie 1
Helaas heeft ook het terugzetten naar fabrieksinstellingen niet geholpen. Het probleem dat WiFi paar keer per dag uitvalt is er nog steeds, als ik dan op de Herstelknop van de ExperiaBox v10 of uit en dan weer aan zet, lost het probleem dan weer voor even op.

Ik wordt hier een beetje moedeloos van.....😞 Wellicht weet Webcare medewerker wat nu te doen?
Reputatie 7
Badge +27
Welkom, Andre! Dit klinkt inderdaad als iets waar we de laatste tijd wat meer meldingen van zien. Daar heb ik navraag over uitstaan. Ik heb jouw verhaal daaraan toegevoegd.
Reputatie 1
Nog wat meer info. Wat mij opvalt dat als WiFi uitvalt dit vooral het 5 GHz netwerk betreft. Ik kan namelijk wel inloggen op het 2.4 GHz netwerk. Als ik daarna weer probeer in te loggen op het 5 GHz netwerk, krijg ik de melding dat het wachtwoord onjuist is. Ik kan via het 2.4 GHz netwerk gewoon inloggen op de ExperiaBox en als ik dan een herstart geef, doet daarna ook het 5 GHz weer “normaal”. Maar na een bepaalde tijd ontstaan toch weer problemen met de WiFi.
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor je toevoeging, André. Ik heb het doorgegeven. Begrijp ik dan ook goed uit je bericht dat je het 2,4Ghz en 5Ghz netwerk een verschillende naam hebt gegeven?

Heb je verder nog aanvullende wifi access points in huis zoals een wifi versterker of apparaat van elders? Zo ja, ervaar je daar hetzelfde mee?
Reputatie 7
Sinds de laatste firmware update van de V10 (vorige week) viel 't mij op dat m'n slimfoon via 2,4 GHz verbonden was terwijl dat normaal meestal op 5 GHz was. Ik heb er geen aandacht aan besteed omdat alles verder normaal leek te werken, maar ik zal er nu eens op letten.
Verder heb ik op de tweede verdieping nog een WiFi Versterker staan, die via band stearing en beam forming vaak ook een goede 5 GHz verbinding levert, zeker op die tweede, maar ook al op de eerste verdieping. Hoelang zal het nog duren voordat de V10 ook over dat soort wat meer geavanceerde functies beschikt.
Reputatie 1
@Erik_, inderdaad beide netwerken hebben elk hun eigen naam. Verder zijn er geen andere WiFi accespoints of versterkers actief, alleen de ExperiaBox V10. Het is nu ongeveer een week aan de gang, ook vandaag nog steeds, het lijkt uit het niets te zijn ontstaan, ik heb niks gewijzigd de afgelopen tijd.
Reputatie 7
Gisteravond een tijdje bezig geweest met de Surface Laptop van m'n vrouw. Ze had wat nieuwe CD's en die moeten via iTunes op haar iPod (het enige Apple product dat we hebben). En da's nog niet zo eenvoudig omdat een Surface laptop geen CD speler heeft. Maar via Windows Media Player op m'n desktop (met DVD brander) en een muziekbibliotheek op onze server is het wel gelukt. Ik heb daarbij regelmatig de Wi-Fi status gecontroleerd maar die bleef steeds op 5 GHz (met ruim 500 Mb/s) werken. De laptop maakte verbinding met de V10 omdat die te ver van de WiFi Versterker gebruikt is.

Overigens (off topic) wat een rommel, die Apple spullen; ik moest de iPod via iTunes aan de Surface laptop koppelen (die was nog aan haar oude BSOD laptop gekoppeld) en daarmee werden de reeds bestaande nummers voor 't gemak ff helemaal automatisch gewist, ook al bleef het Apple-account wel hetzelfde. Kon ik de hele iPod weer opnieuw inrichten. Gelukkig was de Wi-Fi snel genoeg (ruim 500 Mb/s zoals ik al aangaf) dus na enige tijd was de iPod weer gevuld vanaf de server.
Reputatie 7
Badge +27
Dank je, Andre. Ik ben in gesprek nog met de modemmensen hierover. Ik kom hier terug met updates en/of verdere vragen.
Reputatie 1
Om de één of andere reden heb ik nu al twee dagen geen uitval meer gehad van mijn 5 GHz WiFi. Ik hoop dat dit zo blijft...... fingers crossed .....
Reputatie 1
Helaas😥 te vroeg gejuicht, zojuist is de 5 GHz weer uitgevallen, SSID is wel zichtbaar. Kan wel verbinding maken met 2.4 GHz, maar als ik daarna weer probeer verbinding te maken met het 5 GHz netwerk, dan zegt ie dat het wachtwoord onjuist is...... het opnieuw invoeren van het wachtwoord wordt vervolgens niet geaccepteerd. Alleen resetten helpt.... tijdelijk dus....
Reputatie 1
Badge
Hier exact dezelfde problemen als Andre Ti heeft. In eerste instantie leek het probleem zich vnl op de 5ghz voor te doen maar later ook de 2.4. Heb onlangs nieuw modem gekregen hetgeen het probleem helaas niet opgelost heeft. Nu is het iedere ochtend het zelfde ritueel, geen verbinding in de zin van verificatie fout. En dit doet zich voor op Acer pc, Iphone, samsung 7edge, Macbook etc. Heb inmiddels een wifi versterker van KPN die bekabeld is aangesloten en hierop doet dit probleem zich niet voor. Bij mij is het licht uitgegaan ik bedoel snap er helemaal niets meer van.
Na ontvangst van V10 2 maanden probleemloos en nu enkel en alleen maar ellende. Enige oplossing wifi V10 uitzetten en gebruik maken van versterkers. Kan toch niet de bedoeling zijn
Reputatie 1
@rob00, ik ben blij dat ik niet de enige ben......😉

Ik begon al te denken dat mijn ExperiaBox v10 brak aan het worden is, maar als ik bovenstaande lees, dan heeft dus een nieuw modem niet geholpen. Ik snap er ook niks van 🤔

Hier dus nog steeds dezelfde problemen op de 5 GHz. Alles heb ik nu draaien op het 2.4 GHz netwerk, wat de kwaliteit niet ten goede komt. Ca. 10 devices van mezelf, plus de nodige accespoints van de buren, zorgt ervoor dat het op 2.4 GHz hier behoorlijk overbelast is..... Haal met Speedtest nog maar ca. de helft van de 100/100 die ik normaal zonder problemen haal op 5 GHz.
Reputatie 1
Badge
@AndreTi
Nee helaas ben je niet de enige. als je op dit forum spit kom je dit soort problemen veel vaker tegen. Vreemde is wel dat het lijkt een tijdje minder te zijn geweest.
Hoe dan ook, ik ben blij met de wifi.versterker van KPN die via kabel is aangesloten. Die werkt prima op beide frequenties. Ik denk erover om nog een 2e te plaatsen en op de V10 de wifi uit te zetten. Is gewoon niet leuk iedere keer die problemen.
Reputatie 1
@rob00, goeie tip. Ik heb mijn oude WiFi router, Asus RT-N66U aangesloten en de WiFi op de ExperiaBox uitgezet. Dit werkt in ieder geval weer stabiel zo 😎

Ik hoop wel dat KPN nog een keer met een oplossing voor het probleem met de ExperiaBox komt....
Reputatie 1
Badge
@AndreTi Heb ook de knop omgedraaid. En draai ook alleen op de Versterker. Helemaal eens, ook ik hoop dat er ooit nog een oplossing voor komt want als gezegd we zijn niet de enige met dit probleem..
Reputatie 1
Ook wij exact zelfde probleem, ook op 5 en 2,4. Bij ons is probleem ontstaan rond uitrol nieuwe firmware T03.2, maar er werd gemeld door KPN dat er niks gewijzigd is in wifi deel. Heb indruk dat er probleem zit in uitgifte ip adressen. Alle devices hebben er last van(dell laptop, wifi camera's, mobiele telefoons). Devices die huis verlaten en terugkomen hebben wel meer last. SSID is zichtbaar, maar er wordt geen IP uitgedeeld. Reset /herstel modem is tijdelijk fix, maar ondertussen irritant.

Uitgevoerde acties zonder resultaat: ExperiaBox v10 terug naar fabrieksinstellingen. Telefoon terug naar fabrieksinstellingen.

Ik ga id ook maar een ander wifi netwerk optuigen, de vrouw wordt onrustig, het mobiel internet vliegt er door, ook met de 5gb gaan wij einde maand zo niet halen. Kijk uit naar de oplossing van KPN!
Reputatie 1
Badge
@Rikkies
Ook ik heb het vermoeden dat het na de uitrol laatste update firmware is ontstaan. Of het in de adressering van de IP adressen zit weet ik niet maar zou heel goed kunnen. Vreemde is dat vaak eerst de 5ghz plat gaat en daarna de 2,4.
Hoogst irritant en hoog tijd dat er wat aan gaat gebeuren. Dan maar terugrollen naar vorige firmware.
Reputatie 1
Badge
@Joran Hoop dat je mee leest en bovenstaande berichten door kan sturen naar iemand die dit probleem kan oplossen.
Reputatie 1
@Rikkies
Ook ik heb het vermoeden dat het na de uitrol laatste update firmware is ontstaan. Of het in de adressering van de IP adressen zit weet ik niet maar zou heel goed kunnen. Vreemde is dat vaak eerst de 5ghz plat gaat en daarna de 2,4.
Hoogst irritant en hoog tijd dat er wat aan gaat gebeuren. Dan maar terugrollen naar vorige firmware.

Heb even gezocht of je zelf firmwire kunt terugrollen, maar zag even niet hoe wij dat zelf kunnen... jij een idee?
Reputatie 1
Badge
@Rikkies

Heb even gezocht of je zelf firmwire kunt terugrollen, maar zag even niet hoe wij dat zelf kunnen... jij een idee?

Dat gaat je niet lukken, firmware wordt gestuurd vanuit KPN. Het is alleen KPN die voor een terugrol van de firmware kan zorgen. Kans dat dat gaat gebeuren, weinig kans😡 . Slechts hopen dat ze voor een snelle fix en een nwe firmware kunnen zorgen.

Reageer