Beantwoord

WiFi valt weg sinds paar dagen

• 21 november 2017
  • 46 reacties
  • 1520 keer bekeken

Toon eerste bericht

46 reacties

Reputatie 7
Ik vraag me af hoeveel mensen hier last van hebben. Ik heb nog geen problemen ervaren met Wi-Fi, niet op 5 en niet op 2,4 GHz en heb toch de update al wel. Het aantal mensen met problemen zal wel maatgevend zijn voor óf er een fix komt en zo ja hoe snel.
Reputatie 1
Badge
Dat zal best. Maar ja, hoeveel zullen zich melden op dit forum en hoeveel gaan het zelf oplossen zoals ik gedaan heb. Hoeveel zullen zich gemeld hebben en afgedaan met het programma dat je probleem zou moeten oplossen. En als laatste hoeveel zullen er telkens weer hun modem resetten zonder verder te blijven klagen.
Hoop voor @Henk2304dat je verschoont blijft van deze problemen. Het is mega irritant.
Reputatie 4
Badge +5
wij hebben er hier ook last van het contineu weg vallen van heb ook de update gehad en staat nu op v 10 - 3.2 kan alweer niet via wifi op mijn radio box komen gelukkig wel met e afstand bediening :)
waarom elke keer weer die updates er zijn altijd problemen is het niet beter om 1st alles goed te hebben en dan een update versturen ?
Reputatie 1
Badge
Hopelijk gaat iedereen flink klagen. Dus vraag maar aan je buren en je kennissen en laat ze maar allemaal bellen en hier een bericht achter laten hopelijk komt er dan actie en lossen ze de problemen op.
Reputatie 1
Badge
Hopelijk gaat iedereen flink klagen. Dus vraag maar aan je buren en je kennissen en laat ze maar allemaal bellen en hier een bericht achter laten hopelijk komt er dan actie en lossen ze de problemen op.
@Koen ook maar even in de cc wellicht kan 1 van de mods deze berichten op de juiste plek bezorgen. Klachten zat.
Reputatie 3
Badge +2
Herken het probleem met de wegvallende Wifi... Heb dit nog niet eerder gehad. Op de begane grond ben ik regelmatig het wifi signaal kwijt. Ook mijn thermostaat (staat gekoppeld aan wifi) heeft hier last van.

De Wifi Versterker van KPN blijft het wel doen en op sommige momenten schiet hij dus over naar of het slechtere signaal van de versterker (staat een verdieping hoger) of hij gaat verder op 4G... Nu is mijn bundel gelukkig groot zat maar toch wel vervelend..
Reputatie 1
Badge
Herkenbaar probleem. Echter soms willen apparaten niet overschakelen naar het betere signaal en dan gaat je bundel flink hard. Vooral je kinderen die filmpjes, muziek etc doen op hun mobiel. Lekker dan als je wifisignaal er tussen uit knijpt.
Zeg het voort hoe meer aandacht dit krijgt des groter de kans op een fix
Reputatie 1
Dat zal best. Maar ja, hoeveel zullen zich melden op dit forum en hoeveel gaan het zelf oplossen zoals ik gedaan heb. Hoeveel zullen zich gemeld hebben en afgedaan met het programma dat je probleem zou moeten oplossen. En als laatste hoeveel zullen er telkens weer hun modem resetten zonder verder te blijven klagen.
Hoop voor @Henk2304dat je verschoont blijft van deze problemen. Het is mega irritant.

Klopt helemaal, ook op twitter zie je hier en daar wifi & kpn troubles wat per geval de kop in wordt gedrukt.. en met de 5Gb bundel denk ik ook: wordt vast wel opgelost en tot die tijd hoor je mij niet..
Reputatie 1
Badge

Klopt helemaal, ook op twitter zie je hier en daar wifi & kpn troubles wat per geval de kop in wordt gedrukt.. en met de 5Gb bundel denk ik ook: wordt vast wel opgelost en tot die tijd hoor je mij niet..

Leg eens uit van wat er op twitter gebeurd en hoezo de kop in gedrukt door wie?
Reputatie 1

Leg eens uit van wat er op twitter gebeurd en hoezo de kop in gedrukt door wie?

Ook op twitter wordt er melding gemaakt van wegvallende wifi verbindingen, maar wordt door KPN allemaal individueel afgedaan als uniek geval. (zie bijvoorbeeld deze weer: https://twitter.com/KPNwebcare/status/937690850330587136)

Volgens mij zijn er meer gevalletjes bekend en ik zou id zeggen: meld het, want dan wordt het hopelijk snel gefixt!
Reputatie 2
Die updates van KPN weten wat! Klanten van KPN wachten al meer dan 8 maanden voor een oplossing nadat eind maart de Fon app een update kreeg. Op dit forum regent het ook klachten sindsdien maar KPN heeft er volgens mij gewoon maling aan. Succes met de V10 update!
Reputatie 3
Badge +2
@Erik_ Het probleem met het Wifi Signaal lijkt steeds erger te worden. Ik kon vandaag geen enkel apparaat contact laten maken met de V10. Ik zie zelfs de SSID van de 2,4Ghz niet meer de 5Ghz wel maar kan hiermee niet verbinden.

Het begint nu een wezenlijk probleem te worden. Heb nog geen herstart gedaan.. Maar na de herstart van afgelopen weekend is het eigenlijk alleen maar slechter geworden. Ik ben blij dat ik op de 1ste verdieping nog een Wifi versterker heb.
Alleen die redt het niet om in de huiskamer te komen, met als gevolg dat ik meer data aan het verstoken bent.

Wat gaan we hier aan doen??????????
Reputatie 1
Badge
Op de een of andere vreemde manier blijft mijn 2,4 nu al 48 uur werken. Dat heb ik nog niet eerder gehad. Stappen die ik ondernomen heb zijn, kanalen gezocht die vrij liggen, Ecomodus uit, 5ghz heb ik uitgezet omdat ik het idee had die de oorzaak was. Maar ook daarmee viel 2,4 uit. Heb nu een wifiversterker via kabel aangesloten en die werkt probleem loos. Heb inmiddels al een andere V10 gekregen maar daar had ik dezelfde problemen mee. Terwijl toen ik de eerste kreeg het meer dan 2maanden probleem had gewerkt
Heb van de week via twitter contact gehad met KPN-webcare, daar zijn ze van zeer goede wil en hebben allerlei acties uitgezet. Voorlopig is het daarmee onder de aandacht gebracht een echte oplossing is er nog niet. Mijn vermoeden is dat het ontstaan is met de laatste firmware update.
Binnenkort wil ik weer proberen de 5ghz aan te zetten als de 2.4 stabiel blijft en dan kijken wat er gebeurd. Maar het blijft een waardeloze situatie dat het bij zoveel mensen voorkomt en er door ons niets aan te doen is
Blijf het onder de aandacht brengen, stuur ze berichtjes, zet het op twitter, faceboek etc etc pas als er voldoende geklaagd word en aandacht krijgt gaat er hopelijk wat gebeuren.
Reputatie 7
... dat het bij zoveel mensen voorkomt ...De vraag is bij hoeveel en hoeveel er daar dan ook nog weer eens last van hebben. Ik wil het probleem niet bagatelliseren, verre van dat maar dit soort fora worden natuurlijk wel vooral gebruikt door mensen met vragen/problemen, dus het aantal reacties hier hoeft niet direct maatgevend te zijn voor de grootte van het probleem. Zoals ik eerder al aangaf, bij mij speelt het niet, ook niet met de laatste firmware update. Al moet ik toegeven dat het er op lijkt dat het probleem voor een aantal mensen wel sinds die update is ontstaan.
Reputatie 3
Badge +2
... dat het bij zoveel mensen voorkomt ...De vraag is bij hoeveel en hoeveel er daar dan ook nog weer eens last van hebben. Ik wil het probleem niet bagatelliseren, verre van dat maar dit soort fora worden natuurlijk wel vooral gebruikt door mensen met vragen/problemen, dus het aantal reacties hier hoeft niet direct maatgevend te zijn voor de grootte van het probleem. Zoals ik eerder al aangaf, bij mij speelt het niet, ook niet met de laatste firmware update. Al moet ik toegeven dat het er op lijkt dat het probleem voor een aantal mensen wel sinds die update is ontstaan.

@Henk2304 je kan gelijk hebben. Ik denk dat het met de software update te maken heeft omdat ik dit bij meerdere heb gelezen. In mijn geval zou het ook aan de modem kunnen liggen aangezien ik 2 weken terug een "nieuwe" modem heb gekregen...

Maar de hele kwestie is wel frapant. Dat blijkbaar meerdere mensen de zelfde problemen hebben.
Reputatie 1
Op de een of andere vreemde manier blijft mijn 2,4 nu al 48 uur werken. Dat heb ik nog niet eerder gehad. Stappen die ik ondernomen heb zijn, kanalen gezocht die vrij liggen, Ecomodus uit, 5ghz heb ik uitgezet omdat ik het idee had die de oorzaak was. Maar ook daarmee viel 2,4 uit. Heb nu een wifiversterker via kabel aangesloten en die werkt probleem loos. Heb inmiddels al een andere V10 gekregen maar daar had ik dezelfde problemen mee. Terwijl toen ik de eerste kreeg het meer dan 2maanden probleem had gewerkt
Heb van de week via twitter contact gehad met KPN-webcare, daar zijn ze van zeer goede wil en hebben allerlei acties uitgezet. Voorlopig is het daarmee onder de aandacht gebracht een echte oplossing is er nog niet. Mijn vermoeden is dat het ontstaan is met de laatste firmware update.
Binnenkort wil ik weer proberen de 5ghz aan te zetten als de 2.4 stabiel blijft en dan kijken wat er gebeurd. Maar het blijft een waardeloze situatie dat het bij zoveel mensen voorkomt en er door ons niets aan te doen is
Blijf het onder de aandacht brengen, stuur ze berichtjes, zet het op twitter, faceboek etc etc pas als er voldoende geklaagd word en aandacht krijgt gaat er hopelijk wat gebeuren.

Ha Rob, klinkt goed en ben benieuwd of het blijft werken. Zal vanavond de 5ghz ook eens uitzetten en 2.4 op ander kanaal aanzetten, wellicht helpt dat bij mij ook.
[quote=Rikkies]
Ha Rob, klinkt goed en ben benieuwd of het blijft werken. Zal vanavond de 5ghz ook eens uitzetten en 2.4 op ander kanaal aanzetten, wellicht helpt dat bij mij ook.

Het wijzigen van kanaal werkte bij mij tijdelijk helaas. Na een dag of soms dagen weer terug bij af.
Ik gebruik de wifi zelf niet, maar mijn broer en zoon ervaren de zelfde problemen
Reputatie 7
Badge +27
Goedemorgen allen! Ik zag al in andere topics ook voorbij komen dat het probleem nog steeds speelt en dat er meer mensen zich lijken te melden.

Ik ben hierover nog steeds in gesprek met de modemmensen. In het topic over de software update van de V10 melden zich ook mensen met dit probleem en heeft wjb voor ons nuttige info gegeven. Dit alles heb ik doorgezet vanmorgen. De modemmensen kijken hiernaar. Zodra ik een update heb, kom ik bij jullie terug.
Reputatie 7
Badge +27
Hallo allen, voor verdere updates over de wifiproblemen, volg het speciale topic dat we hiervoor hebben aangemaakt. Daarin zullen we updates plaatsen.
Reputatie 1
@Rikkies
Ook ik heb het vermoeden dat het na de uitrol laatste update firmware is ontstaan. Of het in de adressering van de IP adressen zit weet ik niet maar zou heel goed kunnen. Vreemde is dat vaak eerst de 5ghz plat gaat en daarna de 2,4.
Hoogst irritant en hoog tijd dat er wat aan gaat gebeuren. Dan maar terugrollen naar vorige firmware.

Heb even gezocht of je zelf firmwire kunt terugrollen, maar zag even niet hoe wij dat zelf kunnen... jij een idee?

Dat gaat je niet lukken, firmware wordt gestuurd vanuit KPN. Het is alleen KPN die voor een terugrol van de firmware kan zorgen. Kans dat dat gaat gebeuren, weinig kans😡 . Slechts hopen dat ze voor een snelle fix en een nwe firmware kunnen zorgen.

Toch gelukt:D Firmware V1.01.00T03.0 is weer teruggezet.

Reageer