Vraag

wifi valt weg thuis

  • 18 november 2017
  • 15 reacties
  • 891 keer bekeken

De Galaxy S6 edge (met KPN abo tel+sim) van mijn vrouw werkt niet meer op de wifi thuis na android software update, hij ziet m wel lijkt ook te verbinden maar valt dan weer weg. alle andere apparaten thuis hebben geen enkel probleem en functioneren zoals verwacht. ik heb al meerder malen de router herstart en in de telefoon de wifi instellingen laten vergeten, helpt allemaal niet, wie heeft er een antwoord ? de 4G bundel is er inmiddels door dus help ! we hebben xperia box H369A van ZTE.

15 reacties

Reputatie 7
Als je op die S6 het wifi netwerk eens vergeet en vervolgens opnieuw verbindt, geeft dat dan andere resultaten?
Reputatie 1
Hier hebben wij sinds een week ook last van. Dit begon met een paar telefoons die geen verbinding konden maken terwijl er wel een wifi signaal was, maar sinds 2 dagen ook op laptops. Vanochtend had geen enkele device meer een connectie met de wifi. Herstart van router is de tijdelijke workaround.... Ben benieuwd of hier meer mensen last van hebben.
Sinds 3 dagen op sommige devices Wifi en anderen niet?!! Alle IOS. Graag advies
Hier hebben wij sinds een week ook last van. Dit begon met een paar telefoons die geen verbinding konden maken terwijl er wel een wifi signaal was, maar sinds 2 dagen ook op laptops. Vanochtend had geen enkele device meer een connectie met de wifi. Herstart van router is de tijdelijke workaround.... Ben benieuwd of hier meer mensen last van hebben.
Sinds 3 dagen op sommige devices Wifi en anderen niet?!! Alle IOS. Werkt het bij jou weer? En wat eraan te doen?
Reputatie 7
Sinds 3 dagen op sommige devices Wifi en anderen niet?!! Alle IOS. Werkt het bij jou weer? En wat eraan te doen?Kijk eens op welk kanaal jouw 2.4GHz wifi ingesteld is. Apple apparaten ondersteunen kanaal 12 en 13 niet, dus zorg dat een kanaal tussen kanaal 1 en 11 gebruikt wordt.
Hartelijk dank! Ik ga aan de slag
Reputatie 1
Sinds 3 dagen op sommige devices Wifi en anderen niet?!! Alle IOS. Werkt het bij jou weer? En wat eraan te doen? Vandaag waren we weg, we komen thuis met 3 telefoons en allen 1 minuut wifi gehad, daarna was het allemaal weer weg.... modem reset=> en we hebben weer wifi. Wel Android 8.0. Werkt het daar wel weer? Heb het gevoel dat het komt door update van firmware modem..
Wat aan t rommelen geweest en nu alles oké na terugzetten fabrieksinstellingen
Reputatie 7
Wat aan t rommelen geweest en nu alles oké na terugzetten fabrieksinstellingenMaar zorg er nu echt voor dat de 2.4GHz wifi niet op kanaal 12, 13 of op automatisch staat, anders krijg je vroeg of laat weer problemen met Apple apparaten.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom allen! Jammer om te lezen dat jullie problemen ervaren met WiFi. Ik ben benieuwd of er een verband is of dat dit losstaande problemen zijn.

@TomAandeStegge: Is er wel heel even verbinding of helemaal niet? Het klinkt alsof de instellingen in de Experiabox en de telefoon niet meer overeen komen. Het netwerk vergeten en opnieuw verbinden zou genoeg moeten zijn. Probeer anders eens de Servicetools, specifiek "Pas je WiFi-kanaal aan", als het dan nog niet werkt kun je "Pas je WiFi-naam en wachtwoord aan" aan. Vervolgens vergeet je weer het netwerk en maak je verbinding met de nieuwe netwerknaam.

@Mandyvand: Fijn dat het bij jou weer werkt! Goede tip van wjb, daarmee ga ik ervan uit dat het blijft werken.

@Rikkies: De laatste update had geen wijzigingen in de WiFi drivers (zie ook Firmware update Experiabox V10 [okt-nov 2017]). Wel opmerkelijk dat er sinds die tijd problemen zijn. Bedoel je met een reset een fabrieksreset? Zo niet, probeer dat dan eens voor de zekerheid. Dat kun je ook online doen: Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem
Reputatie 7
Had de laatste update wel wijzigingen in de DHCP functionaliteit?
Hier ook hetzelfde probleem. Zelfs een andere experiabox geplaatst, maar dit had helaas ook geen nut.
Probleem lijkt mij in de firmware van de experiabox te zitten, problemen waren er niet voordat de nieuwe firmware werd uitgerold.
Hier precies hetzelfde probleem al enige weken. Via de ZTE Experia box V10 wil inmiddels geen enkel android apparaat meer automatisch verbinding maken, en ook twee chromebooks willen niet op dat netwerk verbinden. Pas als we een reset doen of de KPN wifi verbetertool draaien, waardoor het kanaal veranderd, dan hebben we weer tijdelijk verbinding. Twee windows 10 apparaten hebben dit probleem niet, hoewel ze soms wel uit zich zelf op de 2 aanwzige extenders staan, terwijl de Experiabox het sterkste signaal geeft. Het signaal is er dus en het is zeker sterk genoeg, maar de apparaten verbinden gewoon niet. Via de twee KPN extenders op de bovenverdiepingen lukt het wel om verbinding te maken.
Reputatie 7
Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731

Reageer