Beantwoord

Wifi valt weg, vooral eerste half uur nadat ik laptop heb aangezet.

  • 24 February 2021
  • 5 reacties
  • 111 keer bekeken

Steeds als ik de laptop aanzet, valt de wifi verbinding weg in ongeveer het eerste half uur dat ik 'm gebruik. Ik heb de wifimanager al doorlopen maar ja, die test alleen de snelheid en geen andere problemen. Als de wifi automatisch verbeterd wordt, moet de laatste stap zijn dat de wifi weer wordt ingeschakeld. Maar ook dat gebeurt niet.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 28 February 2021, 19:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Ter aanvulling: ik gebruik dezelfde laptop ook in een ander huis en daar heb ik nooit problemen.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @m_l_g, welkom! Wat gek dit :-(. Heb je met andere apparatuur dit probleem niet thuis? Met mobieltjes of tablets o.i.d.? Ik begrijp dat als de verbinding wegvalt, dat deze helemaal niet weer terugkomt? Wat doe jij dan om het weer werkend te krijgen? Heb je de mogelijkheid om de boel bekabeld aan te sluiten? Ik ben erg benieuwd of het dan ook wegvalt. Veel vragen, maar ik probeer een goede schets van de situatie te maken. Hopelijk kunnen we dan tot een oplossing komen. 

Beste @Marcia_ door omstandigheden kan ik de verbinding niet op de eerste verdieping aansluiten, waar een kabel zit.

Om de verbinding op de begane grond weer werkend te krijgen, klik ik het verbindingenvenster open, en maak ik verbinding. Dit moet ik vaak vijf keer ofzo doen, en dan blijft-ie stabiel. Overigens, als ik de laptop een poosje dicht doe, dan heb ik daarna meestal hetzelfde probleem. De laptop is het enige apparaat dat gebruik maakt van de wifi. Ik heb het modem al jaren op de eerste verdieping staan, en pas het laatste half jaar loop ik tegen dit probleem aan.

Reputatie 7
Badge +30

Ah, op die manier! Het is zo dat in de loop van de tijd steeds meer mensen met steeds meer apparaten op wifi gaan. Wat betekent dat het steeds ‘drukker’ wordt op de frequentie en dan kan je tegen problemen aanlopen. In dat geval zou je misschien eens de wifi manager door kunnen lopen en dit topic over wegvallende en trage wifi doorlezen. 

Beste @Marcia_ ik ga het binnenkort proberen, bedankt voor de tips. Nu even geen inhoudelijke reactie ivm ziekte in de familie, dus geen tijd.