Beantwoord

wifi valt weg xperia box v10a

  • 31 August 2019
  • 9 reacties
  • 200 keer bekeken

In het thuisnetwerk diverse apparaten aangesloten op het modem. Tv beneden, ps4, tv boven, allemaal via een kabel aangesloten op modem, geen enkel probleem mee !
Helaas wel problemen met de Wi-Fi verbonden apparaten (2x smartphone, 2x tablet, 1x Wi-Fi extender). Het probleem is dat de verbinding telkens weg valt, vervolgens opnieuw verbinding maakt en alles werkt weer. Modem al diverse malen opnieuw gestart, maar helaas geen verbetering. Geprobeerd in te loggen op het modem zelf, echter werkt het wachtwoord wat achter op het modem achter het kaartje staat niet....wellicht is deze een keer veranderd..?

Kunnen jullie helpen ? 🙂
icon

Beste antwoord door Nick83 31 August 2019, 20:44

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Die wifi extender moet je eerst maar een uitschakelen. Ik denk dat die alles overhoop gooit.
Tot voor vandaag was er geen Wi-Fi extender aanwezig, en was het zelfde probleem al wel aanwezig op de telefoons/tablets, helaas.
Reputatie 7
Badge +24
Toch in eerste instantie dan ding maar uithouden. Via deze pagina ...

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

... kun je proberen om je 5 GHz wifi netwerk een andere naam te geven. Dat wil wel eens helpen.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @BD1991 Welkom hier en goed om te zien dat Nick83 je al flink op weg heeft geholpen. Zijn tip om de servicetool te gebruiken lijkt me een verstandige. Ik ben benieuwd naar de resultaten. Laat je weten?
Hallo @Bart_ , klopt inderdaad, ik heb de tool gebruikt en er zijn instellingen veranderd. Ik vermoed dat Wi-Fi nu op een ander kanaal wordt uitgezonden. Tot op heden stabiele verbinding, dus het lijkt opgelost te zijn:) wel blijf ik met het probleem dat ik geen toegang meer heb tot het moment omdat ik het ww niet meer weet... is hier een andere manier voor / modem te resetten naar het originele ww (wat achter op het modem staat, achter het kaartje)
Reputatie 7
Badge +24
Nee. Modem resetten is echt de enige wijze.
@Nick83 hoe doe ik dat ?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @BD1991 Dat doe je zo! 😉
Bedankt!

Reageer