Beantwoord

Wifi van Box12 is slecht, ook na doorlopen WifiManager

  • 16 November 2021
  • 4 reacties
  • 113 keer bekeken

 

Sinds 2 weken de nieuwe box 12 in gebruik. De wifisterkte is volgend de manager te weinig dichtbij de router maar zeker op wat grotere afstand. de wifi is inmiddels in de 2 weken 3 keer uitgevallen. niets meer te doen met laptop, mobiel en dus onbereikbaar. Ongeruste en zelfs  boze familieleden tot gevolg.

ik ben op leeftijd en dit kan niet zo. geld voor een monteur heb ik niet en de manager al helemaal doorlopen . geen verbetering mogelijk zegt de manager. Ik denk erover om naar ziggo over te stappen  tenzij kpn mij nog kan helpen.  Zegt u het maar…..

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 19 November 2021, 13:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Klaas50! Vervelend als het niet werkt, zoals je het graag zou willen! We denken graag met je mee en daarom wil ik je vragen om een eigen topic te openen. Geef duidelijk aan waar je tegenaan loopt, welk type modem je hebt, hoe je netwerk eruit ziet (van welke apparaten maak je gebruik en heb je ook wifi versterkers) en wat je eventueel zelf al hebt gedaan om het op te lossen.

Ik heb geen idee wat topic is en hoe dat zou moeten. ik heb het probleem al beschreven. wegvallende en trage wifi  box 12. 

tv, vaste tel, mobiel, laptop, beveligingscamera.  geen blue tooth.

Reputatie 7
Badge +16

Een topic kun je zien als een bericht, op ons forum. We hebben bij deze een eigen topic voor je vraag/ probleem aangemaakt.

Het idee van ons forum is dat klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar van tips en elkaar van tips en advies voorzien over KPN-gerelateerde zaken. Medewerkers van KPN, zoals ik, zijn ook aanwezig. We zorgen ervoor dat gesprekken goed verlopen en dat alle informatie goed vindbaar is. Als je er onderling echt niet uitkomt kunnen we inhoudelijk bijspringen, maar we kunnen niet direct op vragen reageren. Als je dus snel en persoonlijk contact wilt, kun je het beste bellen met met de klantenservice via 0800-0402 of chatten via de website. 

Je hebt dus een KPN Box 12, de Wifi manager doorlopen maar nog steeds last van een trage en wegvallende wifi verbinding. Ik stel een aantal vragen om meer inzicht te krijgen in jouw situatie:

  • Je maakt ook gebruik van TV via ons? Hoe zijn de TV ontvangers aangesloten op het modem: bekabeld of draadloos? Ervaar je ook problemen met TV kijken?
  • Welke snelheid haal je via de wifi en via een bekabelde verbinding? 
  • Welk advies krijg je vanuit de Wifi Manager? 
  • Tip uit het topic Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi:
    Plaats het modem goed/strategisch. Bij internet via xDSL ben je mogelijk wat beperkt in bewegingsvrijheid, vanwege de locatie van het aansluitpunt, maar probeer het modem zo centraalvrij en hoog mogelijk te plaatsen. Hiermee voorkom je vaak al veel wifi problemen.

Ik ben benieuwd naar je antwoorden en bevindingen. Ik zie ook graag jouw klantgegevens terug in jouw Forum profiel :point_left_tone4: klik
Jouw gegevens staan hier niet openbaar en zo kan ik jouw verbinding vanuit onze kant controleren.

Lukt het niet of vindt je het prettiger om persoonlijk contact met ons te hebben, dan staan mijn collega's telefonisch voor je klaar! ​​​​​​​

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!