Beantwoord

wifi van huis ook op telefoon op straat

  • 8 March 2019
  • 1 reactie
  • 119 keer bekeken

ik wil de wifi van mijn huis ook op mijn telefoon als ik op straat bent .

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 10 March 2019, 14:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Elmundo! Het is me niet helemaal duidelijk wat je met je vraag bedoelt. Dus ik ga je wat dingen vertellen waarvan ik denk dat het aansluit bij wat je wilt weten. Als je daarna nog meer vragen hebt, stel ze vooral :)

Je wifi thuis kun je ook op je telefoon gebruiken. Ik maak uit je bericht op dat je dat ook al doet. Maar, de wifi thuis is afhankelijk van je Experia Box. Je moet binnen het bereik van de Experia Box blijven. Het is mogelijk dat je de thuiswifi nog ontvangt als je op straat staat, maar zodra je dan te ver weg gaat, zal ook de wifi wegvallen. Daar is niets aan te doen.

Je kunt echter onderweg wel op andere manieren van internet gebruikmaken op je telefoon. De makkelijkste manier is met mobiele data. Dat zit vaak bij je mobiele abonnement in. Heb je ook een mobiel abonnement bij KPN? Dan kan ik voor je nakijken (als je wilt) of je mobiele data in je abonnement hebt. Vul in dat geval je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt.

Je kunt onderweg ook gebruik maken van fon. Dat is wel wifi, maar wat je dan eigenlijk doet is verbinding maken met een stukje van de wifi van andere KPN-klanten. Om dat te kunnen doen moet er dus iemand met een actief fon-punt in de buurt zijn. Daarnaast moet je dan ook zelf fon geactiveerd hebben op jouw Experia Box, of het actief hebben op je mobiele abonnement.