Vraag

Wifi van V10 niet zichtbaar + Delta legt glasvezel aan

  • 25 June 2022
  • 12 reacties
  • 105 keer bekeken

mijn mobiel ziet geen wifi signaal vanuit de experiabox v 10 a.  dus …..na alle teksten over hoe dit uit te zetten, mijn simpele vraag: hoe dit aan te zetten ??

Nog iets vreemds / typisch…...als de live stream van NOS journaal niet werkt / vastloopt en de pc van slag raakt, krijg ik ook geen live stream  bij netflix.   wel bv. youtube. Van kpn kreeg ik als oplossing een nieuwe internet kabel voor tussen  modum en pc. Dat heeft natuurlijk niets geholpen….

Glasvezel van Delta is hir wel aangelegd, maar kpn heeft daar geen binding mee en zou ik, om mijn mailadres te bewaren, dubbel abonement moeten nemen. Gaat uiteindelijk toch alleen om geld. 

 

*Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt. Origineel topic.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @22marcel , als je over zou stappen naar Delta kun je bij KPN gewoon je abo opzeggen en je mail account als mail only abo nemen voor €7,50 per maand

mmmm...kijk aan een waardevol antwoord. Thanks JanD

Het is natuurlijk een beetje laat, de beste optie is alles in eigen beheer houden, dus een Mail optie nemen die niet provider gebonden is, kan gratis, maar ook een betaalde zijn, ikzelf gebruik microsoft mail, over naar een andere provider gaat dus zonder probleem, zelfs telefoon zit niet bij mijn internet provider, die heb ik bij Cheap Connect onder gebracht.

Werkt wifi op andere apparaten wel?Alleen je mobiel ziet het niet?Zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan dat 5 en 2.4 ghz niet te splitsen is bij de v10A, daar komt een update voor maar dat duurt nog even verwacht ik.

Dank voor jullie antwoorden. Ik heb mijn mailadres al vele jaren...is nog hetnet.nl en wil ik behouden...tis nogal een toestand om alle mensen en instanties een mailwijziging te sturen.

Denk niet dat mijn huawei 6   5 Ghz heeft. Maar staat wifi automatisch aan of moet knopje aan de zijkant ff of langer ingedrukt worden of welke moderne fratsen heeft kpn bedacht ?

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u eerst nog even antwoord geven op de vragen van Martijn?

Reputatie 7
Badge +24

Hi @22marcel, welkom hier. 

Mocht je willen overstappen naar Delta en je e-mail behouden, dan is het van belang dat je je abonnement niet opzegt maar omzet naar E-mail only. Ik benoem dit specifiek omdat het e-mailadres na een opzegging niet meer meegenomen kan worden. 

Over je WiFi: 

Werkt wifi op andere apparaten wel?Alleen je mobiel ziet het niet?Zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan dat 5 en 2.4 ghz niet te splitsen is bij de v10A, daar komt een update voor maar dat duurt nog even verwacht ik.

Hier ben ik ook benieuwd naar. 

thanks.

Hoi Martijn, Ik heb een eenvoudige mobiel van 4 jaar oud. Als KPN zulk niet te splitten signaal geeft….vindt ik dat wel een zwak punt van kpn.

Hier komt inmiddels een zoveelste glasvezel kabel in de grond…. Met een beetje samenwerking had er maar 1 kabel gelegd hoeven te worden….  ( commercieel belang versus mileu )

Waarschijnlijk heeft kpn nu met “glaspoort” een deal en kan ik mijn mailadres behouden.

ff afwachten.

Groet, Marcel

Reputatie 7
Badge +24

Een kleine toevoeging, Glaspoort is geen provider maar een netwerkbeheerder. 

En dan de volledige toevoeging,

Glaspoort = KPN + ABP die samen werken, daar gaat  mijn pensioen, die ik al jaren niet kan laten overnemen.😳😳

ach ja….allemaal vriendelijk ego-eigenbelang. Goed voor de concurrentie en werkverschaffing als x-aantal glasvezels naast elkaar liggen. Als die later ooit opgegraven worden, wordt duidelijk welk vreemde cultuur we hier hadden. 😊