Beantwoord

Wifi verbetertool werkt niet

  • 25 April 2022
  • 12 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik wil graag mijn wifi kanaal wijzigen, maar telkens als ik de verbetertool wil gebruiken komt ie met de melding dat deze niet werkt. Dit is al een paar maanden zo.. dacht dat het aan kpn lag maar denk toch van niet. 

Ik heb een kpn box 12 en 2 wifiversterkers. Wie kan mij helpen.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 28 April 2022, 13:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 6

Ik raad eigenlijk aan je wifi kanaal altijd op automatisch te laten staan.
Hij kiest dan namelijk altijd het juiste en minst drukke kanaal en veranderd dit bijv. door verstoorders

Dan kiest hij automatisch weer het juiste en minste drukke kanaal

Wat ik meer wil begrijpen is waarom wil je dit doen?

Ik raad je aan op de KPN Thuis app te downloaden
Verbinding maken met je WiFi.
Loop de stappen door op de app.
Ga dan naar internet en klik dan op het tandwieltje rechts boven in je scherm
Klink hierna op Geavanceerde Instellingen je logt nu opnieuw in met het beheerderswachtwoord wat je hebt aangemaakt op een nieuw venster dat verschijnt.

Ga nu naar Wi-Fi settings > en ga naar Channel Selection.
Als nog voorkeur dit op AUTO te laten.
en Apply helemaal onderaan als je klaar bent.
 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Kasper37, welkom op ons forum! Is het nog gelukt met de stappen die @Pauwerful hierboven noemt? Zo nee, kun je dan eens en screenshot maken van de pagina waar je vast loopt?

Helaas is het mij niet gelukt gezien ik het admin password niet weet. Ik krijg na het inloggen in de wifi verbetertool deze melding. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah duidelijk. We zien deze melding vaak voorbij komen als er meerdere thuis-producten gekoppeld zijn aan een KPN ID.
Kun je via de MijnKPN App eens kijken of je daar misschien nog een oud abonnement hebt staan? Je kunt abonnementen daar ook ontkoppelen door ze te  “verbergen”.

Als dat het niet oplost of je hebt er maar 1 thuis abonnement staan kijk ik natuurlijk graag even met je mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

In mijn app staat er geen oud product (vorig adres), in de browser wel. Verder als ik er op klik kan ik niks ontkoppelen of aanpassen.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dan hebben we de oorzaak in ieder geval gevonden. Ik zet dit door naar mijn collega's achter de schermen om hiernaar te kijken. Zodra ik meer weet laat ik het je weten!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb reactie van mijn collega's! Het oude abonnement is nu verwijderd. Kun je het nog eens proberen op www.kpn.com/wifimanager?

Het is opgelost, dank hiervoor! 👌

Hallo, 

ook ik heb in de app geen oud product, maar in de browser wel. 

Kan dit voor mij ook aangepast worden?

Dank.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hallo, 

ook ik heb in de app geen oud product, maar in de browser wel. 

Kan dit voor mij ook aangepast worden?

Dank.

 

Hoi @Chris- en welkom hier op ons forum :)

Goed dat je dit aankaart en leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden. Als jij je forumprofiel in zou willen vullen en en een seintje kunt geven zodra je dit hebt gedaan, dan kunnen we dit verder voor je oppakken!

Hi @JanZ_ , ik heb het aangevuld!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Chris-, ik heb m laten verwijderen. Hij moet nu voor jou ook werken!