WIFI verbinding

• 29 september 2012
  • 4 reacties
  • 19693 keer bekeken

Geachte forumleden en moderators,

Ik heb een witte experia box (volgens mij AVR).

Sinds een paar weken valt de wifi verbinding weg bij onze apparaten.

Wifi apparaten die ik heb getest ivm het wegvallen van de verbinding;

Yarvik tablet

Nokia Asha 302

LG Optimus L3

De meeste apparaten die wij gebruiken gaan zelf weer scannen en vervolgens is internet er even weer. Bij de LG Optimus L3 blijft WIFI weg en moet ik WIFI uitschakelen en weer opnieuw inschakelen. Vervolgens heeft hij de modem gevonden en staat er verbinding maken en vervolgens verbinding verbroken. Na 4 pogingen is internet er weer.

Bovenstaande problemen heb ik ook als ik op een afstand zit van 1 meter vanaf de modem.

De signaalsterkte is uitstekend, maar toch valt de verbining na een paar minuten weg.

Ik heb KPN een mail gestuurd of de nieuwe mast een paar straten verderop ook invloed hierop kan hebben, maar volgens KPN heeft de nieuwe mast geen invloed op het signaal.

Het aan en uitzetten van de modem helpt helaas niet. Misschien een software update?

Ik hoop dat iemand kan helpen.

mvg M. Hageman

4 reacties

Ik heb inmiddels het kanaal veranderd naar automatisch, maar dat hielp ook niet.

Ik heb aan een ICT docent gevraagd wat de oorzaak kan zijn.

Volgens de docent ligt het waarschijnlijk aan de Modem (ARV7519)

Wie kan mij aub helpen.

Ik zit hier met het zelfde probleem.

Ik heb de witte ARV7519 en elke keer als ik op me laptop wil,dan werkt me wifi niet.

Elke keer moet ik de experia box opnieuw opstarten,ik heb het eens geprobeert met een oudere experiabox en daar werkt het probleemloos mee.

Via KPN heb ik een nieuwe modem gekregen (ZTE).

De nieuwe modem werkt probleemloos.

Bij de ARV7519 knipperden de lampjes erg vaak.

Bij de nieuwe modem knippert het lampje wireless en internet veel minder.

De Android toestellen konden de verbinding met de modem niet vast houden en telkens was de verbinding weer weg, maar dankzij KPN is dat nu verleden tijd.

Reputatie 1
beste mhageman:

er zijn drie mogelijke oplossingen 

1- het kanaal vast zetten bijvoorbeeld op 4

2- de wireless mode op mixed 802.11g and 802.11b zetten (veel mobiele aparaten kunnen niet overweg met 802.11n )

3- 802.11e/WMM QoS uitzetten

klik hier voor een instructie

Reageer