Beantwoord

WiFi-verbinding - de standaard gateway is niet beschikbaar.

  • 6 April 2019
  • 14 reacties
  • 3671 keer bekeken

Hallo,
Ik heb een nieuwe laptop (Lenovo Yoga 530) en heb problemen met de WiFi-verbinding.
Na een tijdje valt de verbinding weg, als Windows het probleem oplost en de verbinding herstelt dan is de melding: de standaard gateway is niet beschikbaar.

We hebben de Experia-box al een paar keer aan en uit gezet, maar het probleem blijft terug komen.

Graag jullie help en advies :-)

Anne-Marie
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 9 May 2019, 15:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Wat bij mij met hardnekkige verbindingsproblemen wel geholpen heeft, is om in Windows onder Apparaatbeheer bij Netwerkadapters, de betreffende wifi-adapter te verwijderen (=apparaat verwijderen). Vervolgens computer opnieuw opstarten en Windows installeert de adapter en stuurprogramma opnieuw.
Hallo @MarieBrouwer , bij Windows10 heb je ook een optie 'netwerk opnieuw instellen', dan stelt Windows alle waarden weer terug naar default=standaard.
Hoi @MarieBrouwer . Welkom op het forum! Wat hinderlijk dat je verbinding aldoor de geest geeft. Ik hoop dat de tips die hierboven staan gaan helpen. :-)
Verder heb je ook nog de wifi tool. Die kan je helpen bij het optimaal maken van de wifi verbinding: https://www.kpn.com/beleef/innovatie-techniek/in-5-minuten-je-wifi-optimaliseren-met-deze-servicetool-kan-het.htm
Mocht je het idee krijgen dat er iets met de apparatuur is, laat het weten en ik duik er verder in.
@MarieBrouwer Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb dezelfde laptop als jij en zit al een half jaar met wifi problemen met de experia box. Hij verbindt wel maar valt continue uit. Een handig IT bedrijfje heeft van alles geprobeerd maar kon het niet voor me oplossen. Het lijkt een probleem te zijn met lenovo en de experia box, ik heb het probleem namelijk bij 3 verschillende plekken en alledrie hebben ze een experia box (v8 en v10a), 1 daarvan had ook een lenovo laptop (ander model) en ervaarde dezelfde problemen. Bij andere plekken waar ze andere routers/modems hebben ervaar ik geen problemen. Het enige wat bij mij werkt is via een ethernet kabel internetten, dit is wel stabiel. Hiervoor heb je helaas wel een extra verbindings stuk nodig.
Jeetje, dat is wel heel slecht nieuws. Dan is deze laptop dus eigenlijk een ‘kat in de zak’. Ik wil juist los van de kabel de laptop kunnen gebruiken.

Heb je het opgegeven of ben je nog dingen aan het proberen?
Ik ga binnenkort verhuizen dus ik heb het tijdig opgegeven. Bij andere modems bij vrienden heb ik geen problemen dus ik ga proberen om een modem te vinden die geen problemen veroorzaakt. Als je toch op de een of andere manier eruit bent gekomen hoor ik het graag! Maar ik ben bang dat een andere modem gebruiken de enige oplossing is, ik heb met deze modem al ontzettend veel geprobeerd.
Heb ook geprobeerd om een nieuwe Experia-box te krijgen?
Ja daar heb ik voor gebeld, ik moest eerst aantonen dat het echt niet werkte door een nieuwe utp kabel te kopen en de router te resetten. Dat heb ik gedaan en nog steeds dezelfde problemen. Ik kon een andere experia box krijgen maar aangezien mijn laptop bij geen 1 experia box werkt heb ik gezegd dat dit geen zin had. Hierna heb ik de moeite opgegeven omdat ik binnenkort toch ga verhuizen.
@Verahijkoop Jammer dat het bij jou niet is opgelost.
@MarieBrouwer : Hoe is het nu bij jou?
Zwaar balen, eerlijk gezegd. Ik werk veel in de cloud en dat kan dus gewoon niet met deze laptop op dit moment. Het verhaal van Vera stemt ook niet vrolijk.

Door KPN is er op afstand een online check uitgevoerd en ze zeggen dat met de Experia-box alles OK is. Ik ben doorverwezen naar de KPN-winkel zodat zij kunnen kijken naar de instellingen. Maar daar ben ik nog niet geweest. Als jij nog suggesties hebt, laat het me weten.

Het is voor mij belangrijk om dit op te lossen.

Dank alvast voor je reactie!
Ik merk dus dat het probleem zit in het schakelen met een externe partij. Ik werk bijvoorbeeld met Exact Online, dan wissel je veel info uit. En dan vliegt de verbinding er om de 5 minuten uit. Heel vervelend als je aan het factureren bent.
Hoi Marie. Leuk je even gesproken te hebben. :-)
Ik heb een nieuwe experiabox verstuurd. Ik heb je een privébericht gestuurd met logistieke informatie. Laat je weten hoe het afloopt?
@MarieBrouwer Ik ben benieuwd. Hoe is het afgelopen? 🙂
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat 'geen nieuws, goed nieuws' is. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, weet je mij te vinden! 🙂