Welkom op het

KPN Forum

Recent online

WiFi verbinding Experiabox V8


Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en hoop van harte dat jullie mij WEL kunnen helpen ;-)

Situatie is als volgt.
Heb sinds een aantal maanden Glasvezel van KPN met een Experiabox V8.
Alles werkte prima op de WiFi na. Ik heb diverse apparaten in huis te weten een iMac welke bedraad is aangesloten, een laptop welke op de WiFi werk en 2 telefoons te weten een HTC en een Samsung, tevens is er een Epson WiFi printer in huis.

Het ontvangst signaal van de Box is voluit !!
Toch kunnen wij om de zoveel tijd niet verbinden. Telefoons blijven hangen op IP adres ophalen en de laptop staat dat hij verbonden is maar met de melding " geen internet" .....

Zodra ik wissel van kanaal van bijvoorbeeld 11 naar 2 springt de verbinding weer aan en heb ik op alle apparaten weer gewoon internet. 

Het lijkt wel alsof er in de nacht iets gebeurt waardoor ik de volgende dag geen gebruik meer kan maken van de WiFi maar dat kan ik niet hard maken natuurlijk.

Ik heb inmiddels een nieuwe Box gekregen en die leek het te doen maar ook daar nu hetzelfde probleem.
KPN vroeg mij nog de dect telefoon die er vlak naast stond een meter vanaf de box te plaatsen maar dat mag ook niet baten.

Bijkomend is dat mijn buurman dezelfde box heeft en ook glasvezel van KPN en ik op zijn netwerk altijd zonder problemen kan inloggen en gebruiken terwijl die verder weg staat dan de mijne.

Wat kan er in vredesnaam zijn !?

Hulp is zeer gewenst en welkom.

Tinus

16 reacties

Reputatie 4

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die Boudewijn heeft ontvangen van andere leden.

Badge +7
Beste Terrabo, 

Welkom op het Forum.

Om een instabiele verbinding tegen te gaan adviseren we je om onderstaande tips in acht te nemen 

  • Apparatuur uit de buurt houden van de storingsbronnen 
  • Apparatuur centraal (niet in een hoek) plaatsen en niet op de grond zetten
  • Het verplaatsen van de KPN Experia Box kan een verbetering opleveren. Vanwege het frequentiegebied van het draadloze signaal hoeft dit soms maar enkele centimeters te zijn
  • Apparatuur niet bij metalen oppervlakten of andere (draadloze) electrische apparatuur plaatsen
  • Draadloze verbindingen van je buren kunnen storen op jouw draadloze netwerk. Draadloos internet werkt op zogenoemde kanalen. Als zo'n kanaal vol stroomt met draadloze netwerken heeft dit invloed op de signaalsterkte. Het advies is daarom om het kanaal te wijzigen. 
  • Afstand van de KPN ExperiaBox tot de computer. Het advies is dat een computer nooit meer dan 10 meter of 1 verdieping van de ExperiaBox moet staan. Dit betekent overigens niet dat het niet kan maar als je problemen ervaart met je draadloze netwerk is het wel raadzaam de computer dichterbij te zetten.

Tegenwoordig maken steeds meer huishoudens gebruik van draadloos internet. Er bestaat een programma waarmee je de andere netwerken in je omgeving kunt scannen en zo bepalen welk kanaal het minst gebruikt wordt. Door de KPN Experia Box op dat lege kanaal in te stellen voorkom je problemen met de draadloze verbinding.

Je kunt natuurlijk ook zonder het programma meedere kanalen uitproberen en kijken of de verbinding stabiel blijft.

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn

Beste Boudewijn,

Ondanks al je goed bedoelde, en soms ook werkende, tips is de V8 het probleem!

De aloude Siemens Experiabox had dit issue niet (bij mij op precies dezelfde plek gehangen), hierbij kon ik zelfs het output vermogen wat terug stellen!

Ik denk dat KPN door de druk van derden zijn keuze meer voor kwantiteit dan kwaliteit heeft doen gaan.

Eerlijk is eerlijk de V8 is 1 van de minst goede die je maar kan krijgen (helaas).

Misschien moeten jullie maar eens aangeven of er ook andere, vrij in de winkel verkrijgbare , opties te koop zijn. Die zullen per definitie al veel beter functioneren en veel meer mogelijkheden hebben.

Voor de rest niets dan lof hoe jullie hier verder op dit forum te werk gaan!

Grtz Djeepman

Beste Boudewijn en Djeepman,

Helaas kan ik niets anders dan concluderen dan dat de V8 gewoon niet deugt !! Mijn buurman zowel aan de overkant als naast mij hebben nu hetzelfde probleem. Het verhaal van storingen is mooi maar daar heb ik met mijn Sitecom Router en Netwerk toen ik bij Ziggo zat nooit last van gehad. Onderzoek op het www levert mij vele hits op met soortgelijke problemen alsmede WiFi problemen in het algemeen op de V8 !! 

Jammer dat de klantenservice niet eerlijk is nadat ik al 5 keer gebeld heb en niet verteld dat het gewoon bekend is dat de V8 enorm storings gevoelig is en dat er veel klachten zijn.

Testen met diverse netwerktools wijzen uit dat het signaal alles behalve stabiel is.

Jammer !! 

Reputatie 3

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die KwikwiNinja015 heeft ontvangen van andere leden.

Badge
Hallo allen,

Ik heb hier een (werkende) oplossing voor de WiFi verbinding.

1. Open uw browser (Internet Explorer, Google Chrome of een andere browser). Vul op de adresbalk het adres 192.168.2.254 in en druk op Enter. Typ geen www! 2. Vul het wachtwoord in, standaard is er geen wachtwoord klik op Login zonder wachtwoord. Er moet nu zelf een wachtwoord worden bedacht. Laat het invulvenster achter Current Password leeg en vul bij de volgende twee invulvensters (New Password en Re-Enter Password for Verification) het zelf bedachte wachtwoord in en klik op Apply 3. Klik op START 4. Klik op WLAN 5. Klik op >> Settings 6. Ga naar Channel en zet het op Auto 7. Druk op Apply.

Ik hoop dat dit werkt, succes.:D

                                                ~*KwiKwiNinja015*~

Na installatie van een nieuwe experiabox werkten de smartphones en tablet weer prima, maar de samsung smarttv en een oude laptop hadden moeite met de internetverbinding.

De tv deed het via een lan kabel goed, dus het probleem zat blijkbaar in de wifi verbinding.

Na het wijzigen van de wlan-settings-bandwidth van 20 MHz naar 20/40 MHz werkten zowel de smarttv als de oude laptop weer goed.

Deze instelling is te vinden bij de auto channel instelling zoals genoemd in de voorgaande oplossing.

iedereen met een experiabox v8 die problemen heb met wifi uitval tijdens het gamen.. vraag een experiabox 9 wij hebben hem nu 2 dagen alle problemen zijn voorbij.

je moet wel geluk hebben met welke medewerker van de kpn je aan de lijn krijgt die een doet moeilijk en stuur je naar een expert team en naderhand een vriendelijk vrouw aan  de lijn die regelde een v9 jammer dat ik haar naam niet meer weet anders had ik ze nogmaals willen bedanken.

Sinds begin november 2013 ben ik overgestapt naar de glasvezel van KPN en sindsdien heb ik een Experiabox V8 in huis. Het gebeurt iedere dag een aantal maal dat de WIFI-verbinding niet naar behoren werkt. Het is ronduit irritant!

Gelukkig ben ik niet de enige zoals op het forum te lezen.  :)

Ook het omwisselen van de Experiabox voor een andere (ook een V8) heeft niet geholpen. Wisselen van kanalen helpt ook niet. Er zitten ook geen andere draadloze netwerken op hetzelfde kanaal. De V8 is een hopeloos geval.

Ik heb jarenlang geen enkel probleem gehad met mijn draadloze netwerk, maar sinds mijn overstap naar KPN is het dus flink mis.

Gelukkig las ik op het forum dat de Experiabox V9 het beter schijnt te doen, dus ga ik proberen om die in huis te krijgen. Mocht dat niet lukken dan zit er niets anders op dan over te stappen naar een andere glasvezel aanbieder.

WIFI kanaal op AUTO zetten werkt helaas niet bij mij

had destijd alle kanalen gebruikt werkte ind niet

het ligt aan de new gen spelletje ps 3/ps 4 in combinatie met de v8

geef problemen. met een experia v9 zijn je problemen

met wegvallen van je wifi en storingen verleden tijd.

Helaas, helaas.... Weer heb ik de klantenservice gebeld vanwege de waardeloze WIFI-verbinding. Ik heb gevraagd of de V8 kan worden omgeruild voor een V9 of desnoods een oude V7, maar dat is niet mogelijk. Door de klantenservice ben ik doorverbonden naar contractbeheer, maar daar kreeg ik te horen dat de medewerker van de klantenservice mij zou moeten helpen. En de klantenservice verwijst weer naar contractbeheer en vervolgens is er helemaal niemand die maar iets voor mij kan betekenen.

IK BEN ER KLAAR MEE!

Ik los mijn probleem zelf wel op met een andere draadloze router en zet dus de WIFI van mijn Experiabox gewoon UIT. Aan het eind van mijn lopende contract stap ik over naar een andere aanbieder.

Het probleem in het kort:

de WIFI-verbinding op de Experiabox V8 is niet stabiel. Het signaal is goed, maar de verbinding is instabiel en reageert zo af en toe helemaal niet. (Internetpagina's worden niet geladen en ik kan ook niet inloggen op de Experiabox). Tegelijkertijd kan mijn zoon, die op zolder via een andere draadloze router verbonden is, gewoon internet op. Dit bevestigt mijn vermoeden dat er met de internetverbinding van de Experiabox op zich niets mis is, maar dat het puur de WIFI-verbinding op de V8 is die niet stabiel is en niet reageert.

Ik vermeldde eerder dat mijn draadloos internet met de ARCADYAN V8 op de eerste etage niet of nauwelijks werkte. Gister is de monteur geweest. Heeft allereerst de demping gecontroleerd, in orde. Heeft preventief het zwarte NT kasje vervangen. Een aansluitkabel had geen goede draad aansluiting, hij heeft een nieuwe kabel gemaakt. De Experia V8 box ook maar preventief vervangen. Deed het niet (goed). Nog twee V8 kastjes geprobeerd en zag toen dat de WIFI in het V8 kastje standaard op "uit' stonden. Daarna wel werkzame V8 (controle met inSSider op 2 meter afstand). Op mijn vraag of hij geen V9 kon aansluiten wa het antwoord negatief. Eerst de V8 opmaken, dan krijgen ze misschien de V9.

Signaal van V8 reikt niet verder dan mijn deur naar de hal (4-5 meter), als ik de hoek omga naar de hal, valt het signaal al grotendeels weg (check met Wifi analyzer op android smartphone). Ben dan nog niet boven mijn vloer geweest van de eerste etage. Boven bleef het slecht.

Al met al was er dus geen goede oplossing voor de anderhalf uur dat de monteur bij me was.

Als KPN niet met een andere (sterkere) router wil komen is een andere technische oplossing het alternatief, of weggaan na contracttijd (tussentijds opzeggen kan ook, zie info op Consumentenbond met voorbeeldbrieven).

Heb nu "gekozen" voor een korte termijn oplossing  door een gigabit switch te kopen omdat er boven al een kabel aansluiting voor de 2e TV was. Heb nu bedraad internet op de desktop PC's met doorvoersnelheden - volgens de KPN speedtest-  van 48-52 MB/s.
Maar dat was niet waarom ik voor WIFI koos!

Wat mij het meest stoort is dat KPN in de reclame voor Glas met geen woord rept over dat WIFI met hun systeem niet of nauwelijks werkt als je wat verder van de  router af komt (bv op de eerste etage zit).
Er zijn dan ZOVEEL factoren die van negatieve invloed zijn dat het een wonder mag heten (met deze V8 tenminste) dat je op de eerste etage stabiele en acceptabele draadloos verbinding hebt.

Wel jubelen over "klaar zijn voor de toekomst" maar geen transparantie bij het abonnement afsluiten dat je met WIFI op tal van problemen kunt /zult stuiten en waarvoor dan geen adequate WIFI oplossingen van KPN zijn. En dan mag je als klant zelf de beurs open maken. 

 

 

Op 2 januari 2014 werd de V8 bij mij geïnstalleerd omdat ik ook TV wil afnemen. Sedert die tijd géén telefoon, uitvallende internet- en TV-verbinding. Slecht ervaring dus. Men berichtte mij vandaag dat men er mee bezig was. Ik hoop op een versie V9 en dat die wel werkt. En anders maar overstappen naar een andere provider - na jarenlange prima ervaring met Internet+Bellen. Tot nu echter erg ontevreden. Jammer

Reputatie 6

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die wjb heeft ontvangen van andere leden.

Helaas is het wifi signaal van de V9 niet sterker dan die van de V8.

Op de eerste verdieping (één betonnen vloer) had ik nog "acceptabel" wifi, maar op de tweede verdieping vrijwel niets meer.

Ik heb op de tweede verdieping dan ook deze wifi powerline adapter geplaatst en daarmee nu in mijn hele woning sterk wifi. Ook op de eerste verdieping waar deze adapter een sterker signaal dan mijn V9 geeft.

Overigens zijn het niet alleen de Experia Boxen van KPN die problemen hebben met wifi, ook van vele (semi)professionele routers valt het bereik van het wifi signaal vies tegen. Ook de Nederlandse wetgeving is hier debet aan aangezien er wettelijk maar een laag vermogen gebruikt mag worden. (In vele andere landen ligt dit wettelijke maximum beduidend hoger.)

Dit gaat allemaal over gamen. Ik lijk hetzelfde probleem met de Experia V8 te hebben met internet radio. Zowel met een Philips Streamium als met de TuneIn app op de iPad komt er voortdurend geen data door. Het gaat dus om een relatief lage bitrate van de stream. De WiFi icoontjes op de Streamium en de iPad geven aan dat er een goede verbinding is, maar de V8 lijkt gewoon de data niet te leveren. Mijn glasvezel zou 100/100 moeten kunnen doen en dat blijkt bij testen ook ongeveer gehaald te worden. Met de iPhone merk ik ook dat soms de data niet binnenkomt (bijvoorbeeld nu-app) ondanks 3 "streepjes". Op het moment dat het wel werkt komt de data ook supersnel binnen.

Herkent iemand dit?

Moet ik om een V9 vragen?

Bij mij lijken alle problemen met wifi opgelost. Het had niets te maken met de V8, maar alles met een bizar probleem. Mede dankzij mijn buurman kwamen we erachter dat er een "brug" tussen zijn en mijn LAN was ontstaan. Hierdoor hadden we feitelijk een gecombineerd LAN met 2 gateways (en dus ook 2 publieke ip-adressen) met alle problemen van dien. Oorzaak: We gebruikten beide PLC verbindingen met powerline adaptors van hetzelfde merk die blijkbaar niet gepaird waren en onze netten aan elkaar knoopten. Hierdoor zagen we elkaars apparaten op onze netwerken, kwamen we op elkaars inlogpagina's van de routers, kon mijn buurman bij mij printen, en werkte ook de wifi verbinding soms wel en soms ineens niet meer.
Ik zat helemaal vast en dit was dus de oplossing.

Zelf een jaar later en deze poster heeft mij geholpen.

Duizend maal dank voor uw gedeelde kennis.

Thanks to KPN voor deze mogelijkheid.

;) 

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)