Beantwoord

Wifi verbinding op smartphone en tablet valt steeds weg

• 16 augustus 2016
  • 8 reacties
  • 23252 keer bekeken

Goeiedag,

Steeds als ik mijn wifi in eigen huis wil gebruiken via tablet of smartphone, heb ik hier problemen mee. Via mijn laptop heb ik nog steeds een prima verbinding, zoals voorheen en via andere wifi verbindiningen heb ik goede verbindingene. Het is alleen in mijn huis, via een Experia10 en een Lynksis router.
Ik heb reeds diverse acties ondernomen om het probleem op te lossen (experia box resetten, opnieuw opstarten, zelfde met de router, tests via de kpn site laten doen).

Wat er gebeurt bij smartpone en tablet (samsung): Device zoekt wifi, vindt het thuis netwerk en verbindt. Enkele seconden later vervalt de verbinding met het netwerk en begint de device wederom te zoeken. Zo herhaalt het zich achter elkaar, zonder enig resultaat.

Kun jij mij helpen? Alvast dank!

Groet, Olaf
icon

Beste antwoord door Paul_ 17 augustus 2016, 12:11

Om uit te sluiten waar het probleem zit is dat wel een goed idee :)

Ik weet niet of je instellingen hebt aangepast in de Experia Box maar dit is misschien de makkelijkste manier: Linksys afkoppelen en stekker uit het stopcontact -> Experia Box resetten -> Verbinding maken met de wifi van de Experia Box. De netwerknaam en wachtwoord staan achterop de Experia Box. (eventueel nogmaals kanaal aanpassen)

Ik hoor het graag!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Olaf2016, welkom op het forum. Irritant probleem!

Heb je wel voldoende bereik zodra de verbinding wegvalt? Heb je de volgende dingen al geprobeerd:

- Kanaal veranderen van Experia Box en/of router. De Linksys is bekabeld aangesloten?
- Zijn de tablet en smartphone volledig geüpdatet?
- Heb je het al getest door de router tijdelijk helemaal af te sluiten? Dus alleen wifi via de Experia Box?

Hoi Paul,

Tablet en smartphone hebben de laatste update gehad.
Kanaal van experia heb ik via de site van kpn gedaan, of beter gezegd zij
En wifi via Experia nog nooit gedaan, zal eens op zoeken hoe ik dat doe.

Als je nog tips hebt lees ik ze graag, zal je laten weten hoe het loopt.

Alvast dank voor je reactie.
Greot, Olaf.
Reputatie 7
Badge +24
Om uit te sluiten waar het probleem zit is dat wel een goed idee :)

Ik weet niet of je instellingen hebt aangepast in de Experia Box maar dit is misschien de makkelijkste manier: Linksys afkoppelen en stekker uit het stopcontact -> Experia Box resetten -> Verbinding maken met de wifi van de Experia Box. De netwerknaam en wachtwoord staan achterop de Experia Box. (eventueel nogmaals kanaal aanpassen)

Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Olaf, ik heb een tijdje niets meer van je gehoord. Heb je het inmiddels kunnen testen?
Hoi Paul,

Sory dat ik niks meer liet horen.
De router uitschakelen en en alleen via Experia draaien heeft gewerkt.
Nu heb ik weer probleemloos wifi via Experiabox. De router heb ik niet meer gebruikt.

Thanx voor je hulp en aandacht!

Groet, Olaf
Reputatie 7
Badge +24
Yes! Graag gedaan :)

Als je in de toekomst nog een keer vragen hebt weet je ons te vinden!
Ik heb exact hetzelfde probleem, stekker uit stopcontact gehaald en experiabox gereset.
Maar nog blijft het probleem. Hoe stel ik wifi in alleen via experiabox in?
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Astrid! Wat gaat er dan precies mis, zonder de router zijn er nog steeds problemen met WiFi? Welke Experiabox gebruik je? Werkt het helemaal niet, of valt de verbinding uit? Merk je dit op alle apparaten?

Reageer