wifi versterker

• 12 juni 2015
  • 8 reacties
  • 1581 keer bekeken

Hallo,

Ik ben a-technisch als het over aansluiten en specificaties van apparaten gaat. Wat ik wil is het volgende:

Mijn pc staat op zolder aangesloten op een FRITZbox 7170 modem en heb alleen een internet abonnement bij XS4all. Wil graag internet op mijn smart-tv 2 etages lager.Volgens XS4all zou een Fritz/AVM versterker type 1750E de beste oplossing zijn(draadloos eur 85).

Kreeg recent een tip voor een andere oplossing: Bedrade aansluiting met de KPN wifi verstreker dual band voor EUR 80.

Wat is de beste oplossing en past de kpn versterker eventueel op de FRITZ modem.Voor het aanleggen huur ik wel een techneut in.

Hoor graag.

8 reacties

Reputatie 7
Dit is het forum van KPN. De Fritz/avm is ook een homeplug met wifi (maar dat laatste heb jij niet nodig, want dat doe je via je modem). Hij is duurder dan die van KPN.

De KPN homeplug (zonder wifi) is gewoon universeel. Die kun je ook voor je internetverbinding van je Fritzbox naar je Smart tv gebruiken.

Overigens hebben veel Smart tv's ook gewoon wifi ingebouwd. Is de wifi beneden nog sterk genoeg dan kun je ook op die manier de tv aansluiten.

Via wifi kan ook met de kpn wifi versterker natuurlijk. Maar een homeplug ("draadloze netwerkverbinding") is beter voor Smart tv.

Via de netwerkaansluiting van de tv zul je beter kunnen streamen (waar je een smart tv toch voor hebt), dan via wifi. Zeker als je ook HD gaat streamen van Netflix bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Hoi gehannes, welkom op het forum.

Als ik je een welgemeend advies mag geven, blijf dan ver weg van wifi repeaters.

Deze apparaten leveren altijd teleurstellende resultaten.

Als je echt goed wifi wil, dan moet je ook bereid zijn om een netwerkkabel te trekken naar een plek waar jouw wifi verbeterd moet worden en daar een wifi accesspoint, zoals de Wifi "versterker" van KPN, op aan te sluiten.

Die KPN Wifi "versterker" is absoluut niet duur en kan ik je echt aanbevelen.

Reputatie 7
, hij wil een smart tv aansluiten. Dan is wifi sowieso minder aan te bevelen en zeker een wifi verst. niet. Dan kan beter een homeplug gebruikt worden om de afstand tussen tv en modem te overbruggen.

Reputatie 7
,

De AVM FRITZ!WLAN repeater 1750E is geen powerline, maar een wifi repeater en die moet je dus gewoon niet gebruiken.

Mijns inziens is dat weggegooid geld, dit soort apparaten leiden tot grote teleurstellingen bij velen.

Het wifi signaal kan dan nog zo sterk zijn, met een wifi repeater gooi je direkt 50% van de haalbare snelheid in de prullebak.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar wat mij betreft zouden wifi repeaters verboden moeten worden.

Het beste is voor een KPN TV ontvanger is toch echt een cat6 UTP kabel en pas als dat echt niet gaat een HomePlug Powerline.

Voor een betere wifi dekking gebruik je een wifi accesspoint en niet anders. Die plaats je in de buurt waar je betere wifi wilt hebben, maar dan moet je daar ook een netwerkkabel naartoe trekken om dat accesspoint op de router aan te sluiten.

Overigens kan de smart-TV zelf prima via wifi aangesloten worden, geen probleem.

Hallo collega forumleden.

Hartelijk dank  voor jullie reacties en adviezen.

Als ik de adviezen even samenvat dan kom ik op het volgende:

a.KPN homeplug gebruiken voor de internetverbinding

b.netwerkkabel trekken + wifi versterker KPN

c.wifi niet en zeker geen wifi versterker

d.cat 6 UTP kabel - als dat niet gaat Homeplug powerline

e.homeplug met draadloze netwerkverbinding.

Zal aan mij liggen en zie ik het verkeerd maar er lijkt iets tegenstrijdigs in te zitten:

wel KPN homeplug - netwerkkabel trekken - wel/geen wifiversterker-cat kabel

Het belangrijkste voor mij is dat ik eigenlijk gewoon mijn tv( beneden)  als 2e scherm wil gebruiken en dezelfde internetopties als van mijn computerscherm (boven) kan benutten zoals google/mailen/favorieten/foto's/mijn documenten. Streamen via netflix gaat boven mijn pet.

Zien jullie kans mij uit de droom te helpen en indien mogelijk juiste type van het aan te schaffen hulpmiddel op te geven? ter info ik heb een kabelabonnement bij UPC nu Ziggo

met vriendelijke groet,

gehannes

Reputatie 7
Als je beneden geen wifi wilt gebruiken om op Internet te gaan:

Trek een cat6 UTP netwerkkabel vanaf jouw router naar beneden en sluit de computer daar op aan.

Kan je geen netwerkkabel trekken, gebruik dan een HomePlug set. Dit hoeft geen KPN HomePlug te zijn, er zijn vele merken op de markt.

Als je beneden wel wifi wilt gebruiken op Internet wilt kunnen:

Trek een UTP netwerkkabel vanaf jouw router naar beneden en sluit beneden een wifi accesspoint aan. (Dus geen wifi repeater maar een wifi accesspoint.)

Kan je geen netwerkkabel trekken, gebruik dan een HomePlug set en sluit daar een wifi accesspoint op aan.

De KPN Wifi "versterker" is een wifi accesspoint, dus die kan je gebruiken.

Hallo Peter,

Heb gisteren geantwoord aan WjB inzake mijn vraag en jullie reactie inzake wifi-versterker.

Kon geen mogelijkheid vinden op dit forum om jullie beiden te antwoorden.

Inmiddels heeft WjB geantwoord. Zou het fijn vinden om van jou ook nog een reactie te krijgen zodat ik een totaal plaatje van de mogelijkheden heb.

Kan jij mijn mail van gisteren en het antwoord van WjB  lezen? of staat het niet op het forum als ik individueel antwoord?

Hoor graag van je.

m.v.g.

gehannes

Reputatie 7
Als je privéberichten stuurt stuur je die aan één persoon. Da's voor verder niemand beschikbaar.

Verder zou ik niet weten wat ik dan nog zou kunnen toevoegen aan mijn bijdrage hier in het topic. Openbaar en dus hebben meer mensen daar wat aan. Derhalve ga ik eigenlijk nooit per privébericht op dit soort problemen in, waar meer mensen mogelijk tegenaan lopen.

Ik probeer dan altijd zo juist mogelijk en met voldoende uiteenzetting te antwoorden.

In jouw situatie blijf ik bij mijn eerste antwoord: gebruik een homeplug van kpn om je tv met het modem te verbinden.

Reageer