Beantwoord

wifi versterker werkt niet

  • 20 January 2020
  • 9 reacties
  • 1922 keer bekeken

Beste,

Met mijn kpn experiabox krijg ik onvoldoende wifi bereik. Hij staat namelijk op de beganegrond en ik zou graag op de zolder ook wifi willen ontvangen. Dus hebben een Dualband wifi versterker van kpn gekocht.

Deze zou dan geplaats worden op de 1ste verdieping en zo zouden we dan voldoende wifi verkrijgen door het hele huis, hiervoor moest ik wel een cat5 kabel leggen vanaf de experia box naar de 1ste verdieping (die heb ik dan ook gelegd).

In de handleiding staat " stop de stroomadapter in het stopcontact en het lampje power moet oranje branden", dit gebeurt al niet want bij mij branden bijde lampen blauw.

Wanneer ik beide wps knoppen 5 seconden heb ingehouden zie ik ook geen verschil.

De power en wps knop blijven echter wel continu blauw branden maar hij versterkt nog geen wifi.?

Wat doe ik verkeerd?

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 January 2020, 14:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Er wordt niks versterkt het bereik wordt vergroot door een tweede wifi zender/ontvanger. Voor het algemeen begrip wordt foutief de term versterker gebruikt.

Het gaat vermoedelijk om de vierkante Zwarte Experia Wifi welke Experiabox is in gebruik? Grote kans dat er nu beneden geen wifi meer is. De wps knop heb je bij  experia wifi niet nodig. Hooguit om de verbinding vanaf een tablet of ander apparaat makkelijker in te stellen.

Het lijkt erop dat je het hebt gedaan zoals moet het is namelijk in de basis echt zo simpel.

Je hebt boven nog steeds geen of nauwelijk bereik?

 

 

Beste,

Dankje voor je reactie.

Het gaat om een witte vierkante dualband wifi versterker zoals op de doos staat:sweat_smile:

Het gaat hier om een experia box v10 A.

Desondanks is het wifi bereik nog niet vergroot?!?

 

Reputatie 7
Badge +24

Het gaat om een witte vierkante dualband wifi versterker zoals op de doos staat:sweat_smile:

 

Die heb je op marktplaats gekocht? Want wit en vierkant verkoopt KPN niet meer volgens mij…

Er zitten 5 poorten achterop waar je die Cat 5 kabel in kunt steken dacht ik? Heb je hem in de juiste gestoken?

Je moet inderdaad wel de gele aansluiting gebruiken. Mogelijk is het toestel defect en heb je nu een boekensteun.

Ik heb hem in de juiste gestoken ja, de versterker heeft een jaar in de kast gelegen.

Maar hij is zeker weten door kpn geleverd en gekocht

Duidelijk. Op zich weinig redenen behalve een defect dat het niet zou werken. De kabel geeft wel signaal door als je een ander apparaat aansluit. Zet de 'versterker' eens dichterbij bij de Experiabox met een korter kabeltje. Heb je dan wel een extra Wifi punt.

@Twan7929Heb je de pagina over dit model al bekeken.

Over de leds.

Power

Brandt continu blauw: De WiFi Versterker is goed aangesloten op het elektriciteitsnet en klaar voor gebruik.

WPS

Brandt continu blauw: De WiFi Versterker heeft een goede internetverbinding en is bedraad aangesloten.

Je zou dus verbinding moeten kunnen maken. Mijn eerdere opmerking over WPS gaat niet op bij dit model.

Reputatie 7
Badge +24

Als je dat kabeltje uit die gele poort haalt en in een pc of laptop steekt, heeft u dan internet via die kabel? WiFi uitzetten of in vliegtuigstand ofzo...

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Twan7929, welkom! Heb je de wifi versterker inmiddels aan de praat gekregen? Heb je inderdaad al eens gecontroleerd of het wel werkt als je de versterker dichterbij zet en of de gele kabel niet defect is?