Beantwoord

WiFi versterker gebruikt oude wachtwoord Experia Box?

  • 3 September 2019
  • 7 reacties
  • 2499 keer bekeken

Ik heb een Expedia v10a waar ik onlangs mijn wachtwoord op heb gewijzigd. Dat is prima gegaan.
NU merk ik alleen dat de Wi-Fi versterker boven nog steeds op het oude wachtwoord zit.
Dit betreft een Arcadyan Wi-Fi versterker die KPN ook geïnstalleerd heeft.
Iemand een idee?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Joran 5 September 2019, 15:03

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @splitter mogelijk! Al onze WiFi versterkers zijn van Arcadyan maar werken wat verschillend.

Eerst hadden we de witte vierkante "WiFi Versterker Dualband". Deze neemt de gegevens niet over van de Experia Box. In tegenstelling tot de nieuwe modellen werkt deze niet samen met andere WiFi versterkers.

Daarna kwam de zwarte "Experia WiFi", die bekabeld aangesloten moet worden maar wel samenwerkt met andere Experia WiFi's. Recent is de ronde witte "Draadloze WiFi Versterker" uitgebracht die hetzelfde werkt maar draadloos aangesloten kan worden.

De laatste twee nemen de gegevens over van de Experia Box. De eerste niet. Als je het eerste model hebt klopt dit dus. Anders kun je de versterker even opnieuw opstarten, controleren of de kabel goed zit aangesloten en eventueel de KPN Thuis app nog een keer doorlopen. Dat zou het moeten oplossen 🙂
hoi @Joran , er is een half jaar geleden een experiabox v10a geleverd inclusief arcadyan wifi versterker (wit, vierkant met ronde hoeken). de monteur heeft ervoor gezorgd dat hetzelfde wachtwoord op beiden zit.

Ervan uitgaande dat ik de eerste heb die jij omschrijft. Hoe kan ik dan alsnog wat wachtwoord wijzigen zodat het gelijk is?
Reputatie 7
Badge +28
Ah top! Dan leg ik je uit hoe je dit aanpast:
  • Standaard kun je de instellingen van de WiFi Versterker aanpassen via http://192.168.2.149 (zie onderaan als je deze pagina niet kunt openen)
  • De inloggegevens voor deze pagina staan op een sticker op de versterker
  • Klik links op AP Settings
  • Pas de Netwerknaam en het Wachtwoord aan naar de gegevens van de Experia Box, zowel voor 2,4Ghz als 5Ghz. Let op hoofdlettergebruik.
  • Klik op Ga Verder, vervolgens gebruikt de WiFi Versterker na een paar seconden de nieuwe gegevens
Het nadeel wat ik hierboven beschreef blijft wel het geval. Ook al maak je de netwerknamen gelijk, het kan zijn dat de verbinding even kort uitvalt als je door huis loopt en er overgeschakeld wordt tussen de Experia Box en WiFi Versterker. In de praktijk is dat meestal niet zo'n probleem.

Als je geen pagina krijgt te zien op http://192.168.2.149 is het mogelijk dat de WiFi Versterker een ander IP-adres heeft gekregen. Die kunnen we als volgt achterhalen. Ik doe de voorzichtige aanname dat je Windows gebruikt.
  • Druk tegelijk op de Windowstoets en E om Windows Verkenner te openen
  • In het linkermenu staat onderaan "Netwerk". Klap dit open.
  • Het laden kan even duren. Je ziet na het laden de naam van de WiFI versterker verschijnen (die staat op de sticker op de versterker).
  • Dubbelklik op de naam van de WiFi versterker en de beheerpagina opent direct. Volg dan de stappen bovenaan dit bericht
Hi @Joran , dank voor de heldere uitleg. bij deze probleem verholpen.

Ik heb met mijn 2 WiFi versterkers (de witte vierkante met afgeronde hoeken, Arcadyan) hetzelfde probleem als 'splitter mogelijk’, maar ik krijg op mijn computer geen WiFi versterker te zien. Niet via http://192.168.2.149 en via Windows Verkenner lukt het ook niet. Ook de Experiabox krijg ik op die manier ook niet te zien. Wat kan ik nu doen om het wachtwoord voor de beide WiFi versterkers aan te passen?

Reputatie 7
Badge +28

Welkom @Mirjam14! Kun je wel in de Experia Box inloggen als je naar http://192.168.2.254 gaat? Als je hier niet vaker bent geweest is het wachtwoord leeg, of in het geval van de Experia Box V10A staat het wachtwoord op een sticker op de achterkant. Op de pagina van de Experia Box zie je een overzicht van alle apparaten in het netwerk, daarmee kun je ook de ip-adressen van de versterkers achterhalen. Ervan uitgaande dat die goed zijn verbonden met de Experia Box :-) 

 

Als dat niet werkt kun je de app [url=https://play.google.com/store/apps/details?id=com.overlook.android.fing&hl=nl]Fing - Netwerktools - Apps op Google Play[/url] eens proberen. Ik heb er zelf weinig ervaring mee maar dit schijnt heel handig te zijn om je thuisnetwerk in kaart te brengen. Laat maar weten of dit helpt!

Gelukt met Fing!

Reageer