Beantwoord

wifi versterker in combinatie met v10a

  • 28 July 2021
  • 18 reacties
  • 174 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo, ik heb momenteel een experiabox v8 met daarop bekabeld aangesloten 3 wifi versterkers witte variant  (woonkamer, kantoor en 1e verdieping). Zou de experiabox v10a voordelen bieden in combinatie met de 3 wifiversterkers of zit er geen verschil in? Ik heb een glasvezel abonnement.

Mvg, Leonie

icon

Beste antwoord door Nick83 29 July 2021, 07:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft deze versterkers? 

Of SuperWiFi's? 

Even met hetzelfde verhaal naar het gratis nummer 0800-0402 bellen. Gaat dan normaliter vrij vlot dat je een Box 12 krijgt toegestuurd. 

In het forum maakt het nogal uit welke moderator het beantwoord. Bij de meeste gaat het vlot bij sommige duurt het weken. 

Heb je geduld, dan kun je even je profiel invullen. Houdt er wel rekening dat er allerlei lui vaak vertellen dat je er tevreden mee moet zijn. Dan steeds maar vertellen dat je dat niet bent. 

Het profiel kan je hier als je bent aangelogd invullen. KPN stelt dat het zo beveiligd is dat alleen moderators en jij het kunnen inzien.  

https://forum.kpn.com/settings/profile

Reputatie 2
Badge

@Nick83 Ik heb de versterkers zoals de afbeelding weergeeft, geen super wifi's. Alle 3 zijn ze bekabeld op de experiabox aangesloten.

@CorL Ik heb het profiel aangepast. Is box 12 de beste keuze in combinatie met de witte wifi versterkers?

 

 

@CorL Ik heb het profiel aangepast. Is box 12 de beste keuze in combinatie met de witte wifi versterkers?

 

Weet ik niet (beste is trouwens een heel subjectief begrip), maar omwisselen voor een V10A doen ze waarschijnlijk niet. De aankomende weken worden alle V10A’s van nieuwe software voorzien om juist dit probleem op te lossen. 

Reputatie 2
Badge

Ik zal er eens een belletje aan wagen.

Badge +19

De Wi-Fi versterkers die u heeft zijn prima maar wel ingehaald door Wi-Fi versterkers met nieuwe technologie aan boord. Het maakt helemaal niets uit of u deze gebruikt met de v8 of met een ander modem. Zelf heb ik deze versterkers vervangen en gebruik nu de experia wifi's/super wifi's. Het grote voordeel is dat ik naadloos over ga van het ene naar het andere Wi-Fi punt iets wat met deze versterkers niet kan.

Reputatie 7
Badge +24

Is box 12 de beste keuze in combinatie met de witte wifi versterkers?

Deze vierkante witte versterkers werken niet samen met elkaar of met de Experiabox/KPN Box. Dus welk model u heeft maakt helemaal niets uit.

Reputatie 2
Badge

Oke bedankt allemaal.

Reputatie 2
Badge

Toch nog een vraagje:

Inmiddels heeft kpn een box 12 en 1 super wifi aan mij toegezegd. Dit wil ik in eerste instantie op de volgende wijze gaan toepassen. 

  • meterkast box 12 aangesloten op switch
  • woonkamer vanaf switch meterkast naar switch woonkamer en superwifi punt
  • kantoor vanaf switch meterkast naar witte wifiversterker
  • 1e verdieping vanaf switch meterkast naar witte wifiversterker

De witte wifi versterkers blijf ik dus gebruiken vanwege de lan poorten. Merendeel van de apparatuur heb ik bekabeld aangesloten. Wifi gebruik ik alleen voor de printer en telefoons en ipads.

Gaat dit werken of zal ik de witte wifiversterkers moeten vervangen voor netgear switches en super wifi punten?

Toch nog een vraagje:

Inmiddels heeft kpn een box 12 en 1 super wifi aan mij toegezegd. Dit wil ik in eerste instantie op de volgende wijze gaan toepassen. 

  • meterkast box 12 aangesloten op switch
  • woonkamer vanaf switch meterkast naar switch woonkamer en superwifi punt
  • kantoor vanaf switch meterkast naar witte wifiversterker
  • 1e verdieping vanaf switch meterkast naar witte wifiversterker

De witte wifi versterkers blijf ik dus gebruiken vanwege de lan poorten. Merendeel van de apparatuur heb ik bekabeld aangesloten. Wifi gebruik ik alleen voor de printer en telefoons en ipads.

Gaat dit werken of zal ik de witte wifiversterkers moeten vervangen voor netgear switches en super wifi punten?

@Rendo Eerst gewoon proberen. Ook hiervoor geldt de normale kreet uit de ICT: “If it ain’t broken, don’t fix it.” 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Rendo, ik sluit me aan bij wat @CorL zegt en wil je aanraden het gewoon te proberen :slight_smile: Alles wat bekabeld aan is gesloten, zal weer werken zodra je de Box 12 aangesloten hebt en je apparatuur via de wifi, zal in de woonkamer verbinden met danwel de Box12, danwel het SuperWifi punt aangezien die de wifigegevens van de Box12 overneemt :slight_smile:

Reputatie 2
Badge

Oke ik ga het van het weekend aansluiten. Bedankt iedereen!

Nou kan het wel eens zijn dat die super wifi er tussen roet in het eten gaat gooien, ik persoonlijk zou of alles vervangen voor super wifi, dit om een naadloos wifi netwerk te verkrijgen, of alleen de box 12 er aan zetten zoals het nu is als je geen problemen ervaart.

De 3 oude versterkers hebben dan wel geen Mesh functie, je gebruikt wel dezelfde hardware die elkaar niet gaat verstoren, met die super wifi kan dit de twee oude versterkers gaan wegdrukken.

Je kan de witte wifi versterkers vervangen door Netgear switchen, maar je kan hem ook als switch blijven gebruiken als je overstap op super wifi, gewoon de wifi uitschakelen en er tussen laten.

Reputatie 7
Badge +20

Oke ik ga het van het weekend aansluiten. Bedankt iedereen!

Werkt het een beetje naar behoren @Rendo:slight_smile: Ik ben wel benieuwd hoe je alles nu aangesloten hebt en of dat direct allemaal soepel is gegaan!

Reputatie 2
Badge

@Maja_  ik heb gisteren de V8 omgewisseld voor de box12. Plug n play, verder nog geen instellingen veranderd. Ook de super wifi nog niet aangesloten. Vrijdag ben ik weer thuis wil dan wat dieper naar de installatie kijken. Maar idd ik heb wifi en internet.

Reputatie 7
Badge +20

Top :blush:

We horen hier graag hoe het gaat als het SuperWifi punt ook aangesloten wordt!

Reputatie 2
Badge

Ik heb besloten te wachten met het aansluiten van het superwifi punt. Het wifi netwerk werkt nu redelijk tot goed. Ik ben bang nieuwe problemen te introduceren m.b.t. tot de dekking van het netwerk. Dit omdat blijkbaar de box 12 de mesh update nog niet heeft gehad. Als de update van de box 12 voltooid is ga ik het superwifi punt aansluiten en zal ik mijn bevindingen hier op het forum ventileren.

Reputatie 7
Badge +20

Ook helemaal prima @Rendo, snap heel goed dat je liever niet wilt prutsen aan iets dat momenteel gewoon goed werkt :wink: We horen je bevindingen graag als het zo ver is!