Vraag

Wifi versterker op tijdschakelaar

  • 28 January 2019
  • 12 reacties
  • 786 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een tijdschema ingesteld op mijn experiabox voor het internetten.
Nu heb ik ook een wifi versterker op zolder en merk dat de computer van de kinderen gewoon internet houden via de wifi versterker aangezien ik daar geen tijd slot op kan instellen.
Mijn vraag:
Kan ik een tijdschakelaar aansluiten op de wifi versterker zonder schade te veroorzaken aan de versterker en als de stroom weer ingeschakeld word stelt de versterker zich dan weer automatisch in zoals voor de tijdschakelaar aan sprong?

12 reacties

Een tijdschakelaar lijkt me te simpel, die trekken ze er zo tussenuit.
Beter is het voor het extra wifipunt een andere naam en/of wachtwoord te kiezen en deze niet te delen met de kinderen.
Succes.☺️
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @20000003489474, Het idee van Jan-D is een heel goed idee! Heb je hier iets aan? Je kunt dan ook nog de ECO-functie van de Experiabox gebruiken. Dit betekent wel dat alle gebruikers geen WiFi-signaal meer kunnen ontvangen. Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het ons dan weten!
Reputatie 7
Die wifi "versterker" op zolder staat daar waarschijnlijk niet voor niets, de Experia Box heeft daar zeer waarschijnlijk een slecht bereik. Dat betekent dat je boven dus ook een wifi toegangspunt moet hebben staan die 's nachts uit gaat. Dan red je het dus niet met één extra wifi toegangspunt waarvan je de login niet deelt.
Reputatie 1
Zoals ik al aan gaf heb ik de eco stand al ingeschakeld op de box.
Maar omdat het signaal slecht is op de zolder heb ik daar een KPN versterker geplaatst en daar zit dus geen eco op.
Vandaar dat ik dus een tijdschakelaar wil plaatsen en nee die trekken de kinderen en niet zo uit.
De enige oplossingen zou kunnen. Zijn dat ik de versterker een andere naam en of wachtwoord geef.
Reputatie 7
De enige oplossingen zou kunnen. Zijn dat ik de versterker een andere naam en of wachtwoord geef.
Hebben de kinderen op hun kamers voldoende bereik van de Experia Box beneden?
Of een tijdschakelaar op de kinderen? 😉
hoi
een tijdschakelaar lijkt mij echt geen probleem (wel een nemen met ralai en geen triac) deze hoor je klikken zeg maar bij in en uit schakelen dan heb je de goede
een tijdklok is niet anders dan stekker er uit en in doen
als deze bv in de nacht uit is en overdag aan is het geen probleem
je moet geen half uur schema nemen bv
en mensen die denken dat een router / ap / switch 24x7 aan moeten dat is niet waar
deze kun je echt zonder probleem stroomloos (stekker eruit) maken
ik heb wel eens schakelkasten gehad daar zat een modem in de iedere keer vast liep
de nood (lap oplossing) was hier een tijdklok (zo'n ouderwets ding) 1 min. per dag uit
deze opstelling heeft 10+ jaar zonder problemen gedraaid
ik zeg gewoon een tijdklok er tussen
of voor een ap gaan waar je de tijden via menu in kan stellen

maar je kunt ook beter in de familie kring gaan overleggen voor een tijdschema
een tijdklok vind ik het laatste redmiddel en als deze boven staat kunnen de kinderen deze nog handmatig aan zetten
Reputatie 1

De enige oplossingen zou kunnen. Zijn dat ik de versterker een andere naam en of wachtwoord geef.Hebben de kinderen op hun kamers voldoende bereik van de Experia Box beneden?

2 van de 3 wel ,de andere absoluut niet zelfs de wifi versterker is voor die kamer niet voldoende
Reputatie 7
Dus geen van de kinderen maakt gebruik van de wifi "versterker" op zolder.
Dat zou betekenen dat je daar inderdaad de login zou kunnen veranderen in een voor de kids onbekende login. Of dat nu een gewenste situatie is, daar zet ik mijn vraagtekens bij, maar het kan.
Zelf gebruik ik een router waarbij voor individuele apparaten tijdslots ingesteld kunnen worden en daarbij maakt het niet uit hoe dat apparaat aangesloten is.
Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".
Reputatie 1
Dus geen van de kinderen maakt gebruik van de wifi "versterker" op zolder.
Dat zou betekenen dat je daar inderdaad de login zou kunnen veranderen in een voor de kids onbekende login. Of dat nu een gewenste situatie is, daar zet ik mijn vraagtekens bij, maar het kan.
Zelf gebruik ik een router waarbij voor individuele apparaten tijdslots ingesteld kunnen worden en daarbij maakt het niet uit hoe dat apparaat aangesloten is.
Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

Dat is het nou juist,de 2 die dus wel bereik hebben zijn verbonden met de versterker.
En aangezien daar GEEN eco op zit blijven hun apparaten buiten schot en hebben zij dus altijd internet terwijl dat niet de bedoeling is,en ja het is makkelijk praten afspraken enz met de kids maken maar daar kom 9 van de 10 niets van.
Daarom wil ik dus de versterker op een tijdschakelaar zetten en de experiabox daar heb ik de eco stand al bij ingesteld.
Gewoon een tijdklokje tussen prikken zoals ik al aan gaf geen enkel probleem
Reputatie 7
Dat is het nou juist,de 2 die dus wel bereik hebben zijn verbonden met de versterker.
Precies, dus als je de login voor de wifi van de wifi "versterker" op zolder verandert en geheim houdt voor de kids dan kunnen ze daarmee dus niet meer verbinden.

Reageer